Strona 1 z 2

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 16:16
autor: majuDJ
Mam problem z swoim 1.9TDI AHF.

Po wymianie wszystkich opasek i sprawdzeniu węży (problem opisany w temacie viewtopic.php?f=35&t=565402" onclick="window.open(this.href);return false;) silnik się bardzo nagrzewa.
Mianowicie wczoraj przy temperaturze około 1 stopnia dopiero po 25km osiągnął temperaturę około 75stopni, a po około 60km osiągnął około 90stopni, z tym że przy włączeniu ogrzewania na maxa temperatura zaczęła drastycznie spadać. Tylko przy ustawionym climatronicu na 19 stopni utrzymywało się 90 stopni. Dziś przy jeździe około 9km w mieście na 1 i 2 biegów osiągnął ledwo 60 stopni.

Przy tym zaznaczam, że ogrzewanie działa normalnie i już po kilku minutach dmucha ciepłem, Termostat był wymieniony 5 tys km na wahlera. Płyn jest w normie. Natomiast węże które rozkręcałem są miękkie oraz ich temperatura nie jest za wysoka, można je śmiało złapać po nawet 9km w mieście.

Co to może być? Czy układ się zapowietrzył? Czy może w tych rurkach i tym plastikowym kolanku jest jakiś czujnik i ja go uszkodziłem? Bo jeszcze nigdy tak długo silnik się nie nagrzewał. Dawniej po 6-8km osiągał temperaturę roboczą.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 16:31
autor: hak64
Stawiam na walnięty termostat (co z tego, że niedawno wymieniany, jeśli w układzie chłodzenia miałeś szlam i osady kamienia, to termostat szlag trafił). Druga opcja, to zapowietrzony układ chłodzenia, ale wtedy czujniki temperatury nie będą działać poprawnie, a płyn by się gotował.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 17:09
autor: wesol
wahlera okej dobry. Pytanie tylko czy uszczleka prawidlowo zalozona no i czy ten termostat sprawdzany byl w garnku z goraca wodą. Zawsze sie sprawdza bo bywa tak ze sa dziabniete juz nowe. Wymien go jeszcze raz to zaledwie 35 zl za taki termostat.

Re: Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 17:30
autor: majuDJ
Panowie termostat działał poprawnie przez 5000km, dopiero po zabiegu wymiany opasek przy węża pokazanych w temacie gdzie jest link spowodowało takie objawy. Dla mnie dziwne, że silnik wolno się nagrzewa, wcześniej przed wymianą termostatu silnik się o wiele szybciej nagrzewał, ale nigdy nie mógł dojść do 90 stopni i było zawsze około 1 kreskę przed pionem. A teraz 9km jadąc powolutku na 1 i 2 bo szukałem psa 60 stopni.
hak64 pisze:Stawiam na walnięty termostat (co z tego, że niedawno wymieniany, jeśli w układzie chłodzenia miałeś szlam i osady kamienia, to termostat szlag trafił). Druga opcja, to zapowietrzony układ chłodzenia, ale wtedy czujniki temperatury nie będą działać poprawnie, a płyn by się gotował.
Płyn bym zlewany i filtrowany przez bardzo drobne sitko, więc syfu nie było w układzie. Musi być coś nie tak lub jakoś układ zapowietrzony, bo zrobiło się tak po wymianie opasek przy tych wężach co widać je na zdjęciach. Węże były całkowicie zdejmowane i oglądane.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 19:44
autor: wesol
wez ten termostat wymien i sprawdz jak dolega czy jest szczelny. Nowy neioznacza ze dobry. Tak jak zarowke mozna sobie zakupic juz wstrzasnieta.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 20:11
autor: majuDJ
Tyle, że termostat działaal jak należy aż do dnia gdy zostały zdjęte węże.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 20:56
autor: wesol
Ale teraz już nie działa

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: sob gru 27, 2014 21:13
autor: majuDJ
Mam nadzieję że to termostat. Teraz kupię ori z ASO. Będzie lipa jak to nie termostat. Jak coś to będę odradzał każdemu termostat wahlera. Problem w tym że teraz mam do przejechania 1200km i nie mam kiedy wymienić.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: ndz gru 28, 2014 14:09
autor: alex_7692
termostaty Wahlera są jednymi z lepszych, nie ma co odradzać, u siebie zmieniałem właśnie na wahlera i jest w porządku ale wiadomo zawsze może trafić się felerny. W starej dwójce miałem najtańszy termostat jaki był a lepiej chodził niż na wahlerze, zależy na co się trafi :bajer:

Re: Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: ndz gru 28, 2014 19:46
autor: majuDJ
alex_7692 pisze:termostaty Wahlera są jednymi z lepszych, nie ma co odradzać, u siebie zmieniałem właśnie na wahlera i jest w porządku ale wiadomo zawsze może trafić się felerny. W starej dwójce miałem najtańszy termostat jaki był a lepiej chodził niż na wahlerze, zależy na co się trafi :bajer:

Chyba, że padł czujnik G2/62???? Muszę to sprawdzić Vagiem ale jak już wrócę z Zakopanego do Wawy po 6 stycznia.
Przez 15minut chodzenia na wolnych obrotach i ogrzewaniu na maxa przy średnim nawiewie temperatura na wskazówka nawet nie drgnęła. Wąż górny który jest po prawej stronie ciepły, obudowa plastikowa silnika można powiedzieć, że zimna. Czyli na 99% termostat?
Temperatura otoczenia -4stopnie. Dodam że godzinę wcześniej przejechałem autem z 20km więc płyn nie był zmrożony.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: pn gru 29, 2014 16:45
autor: alex_7692
Na postoju ciężko zagrzać diesla, on się nagrzewa praktycznie tylko podczas jazdy, u mnie tak samo szybko traci ciepło bo nie mam osłony pod silnikiem. Przykładowo po porządnym rozgrzaniu do 90 stopni i długiej trasie postawię samochód w ujemnych temperaturach to po godzinie wskazówka też leży ( czyli ma poniżej 60 stopni). Jeśli powrót od chłodnicy jest ciepły przed osiągnięciem 90 stopni to znaczy, że termostat puszcza zbyt szybko.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: wt gru 30, 2014 02:54
autor: majuDJ
U mnie dziś na postoju przez 25minut przy ogrzewaniu 18stoni zagrzal się ledwo do 60stopni.
Przy temperaturze na zewnątrz -8. PóŹniej podczas jazda nagrzal się szybko do 90stopni. Wystarczy jednak zwolnic lub kilka razy stanąć na światlach i temp spada do 75-80stopni. Natomiast na autostradzie przez 150km ani razu temperatura nie spadła poniżej 90. Ogólnie gdy się jedzie i ma powyżej 1500obr to silnik trzynaścima temp. Czyli termostat u mnie tak średnie pracuje ?

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: wt gru 30, 2014 09:59
autor: wesol
termostat masz dziabniety. Generlanie przy obecnych temperaturach otoczenia- na poziomie -5 czy -10 silnik jak sie rozgrzeje i osiagnie 90 na blacie to nie ma prawa spadac ta temperatura. JEsli spada to swiadczy o kiepskim termostacie. Ja u siebie nie mam oslony pod silnikiem i nic mi temeparatura nie spada. Wczesniej spadala mi w sharanie, wymienilem termostat i jak reka odjął. Potem zona mi mowi ze w golfie o nie osiaga na blacie tych 90. Wymienilem termostat- jak reka odjął. Oba termostatu gotowalem w garnku i oba zapsute w inny sposob ze tka powiem bo porownalem z nowym sprawnym.

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

: wt gru 30, 2014 16:06
autor: majuDJ
Dlatego po 7stycznia zamawiać nowy termostat oryginalny oraz świeży płyn G13. U mnie górny wąż ten z prawej stron cały czas cieply nawet po 25minutach grzania auta na postoju. Wkurza mnie tylko że termostat wahlera wytrzymal 2miesiące ok 5000km. Z początku sprawowal się idealnie i padł nagle przy ostatniej pewnie trasie Warszawa - Stalowa Wolą 250km. Bo pamiętam że pod koniec trasy na postoju przy przejeździe kolejowym temp lekko spadła.