Alternator i pasek
: sob gru 20, 2014 16:49
Witam
Kupiłem niedawno golfa III z silnikiem 1.9 TD. Po tygodniu zaczął mi piszczeć pasek alternatora.
Okazało się że ktoś go wcześniej źle założył i pompa wody kręciła się w drugą stronę ...
Kupiłem nowy pasek 5PK taki jak do tego modelu ale po pewnym czasie problem z piszczeniem znowu się pojawił, a do tego zobaczyłem, że pasek się wysuwa na bok i zamiast na 5 rowkach pracuje na 4 co prowadzi do jego niszczenia. Założyłem nowy pasek tylko 4PK. Problem znikł na jakieś 2 tygodnie. Pasek 4PK naciągnął się i zaczął znowu piszczeć. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nie leży na rolkach tak jak powinien. na pracującym silniku czuć wycierającą się gumę i widać czarny pył.
I tutaj jest moje pytanie. Jaki oryginalnie jest montowany alternator w takim golfie 1.9 td.? Bo przypuszczam, że jeśli ktoś nie potrafił wcześniej paska założyć to mógł też założyć w ogóle alternator niepasujący do tego silnika... Bo jeśli ktoś np. zamontował alternator od silnika benzynowego to może rolka od niego jest mniej lub więcej wysunięta, co doprowadza do ścinania paska.
Alternator który mam tam zamontowany ma 70A. Oglądałem na szrotach jakie alternatory były montowane w 1.9 i widziałem np. 120A.
Jeśli źle myślę to poprawcie mnie. Nie chciałbym na darmo wydawać kasy na nowy alternator gdyby to miało nie pomóc.
Może problem tkwi gdzieś indziej, a nie w alternatorze.
Kupiłem niedawno golfa III z silnikiem 1.9 TD. Po tygodniu zaczął mi piszczeć pasek alternatora.
Okazało się że ktoś go wcześniej źle założył i pompa wody kręciła się w drugą stronę ...
Kupiłem nowy pasek 5PK taki jak do tego modelu ale po pewnym czasie problem z piszczeniem znowu się pojawił, a do tego zobaczyłem, że pasek się wysuwa na bok i zamiast na 5 rowkach pracuje na 4 co prowadzi do jego niszczenia. Założyłem nowy pasek tylko 4PK. Problem znikł na jakieś 2 tygodnie. Pasek 4PK naciągnął się i zaczął znowu piszczeć. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nie leży na rolkach tak jak powinien. na pracującym silniku czuć wycierającą się gumę i widać czarny pył.
I tutaj jest moje pytanie. Jaki oryginalnie jest montowany alternator w takim golfie 1.9 td.? Bo przypuszczam, że jeśli ktoś nie potrafił wcześniej paska założyć to mógł też założyć w ogóle alternator niepasujący do tego silnika... Bo jeśli ktoś np. zamontował alternator od silnika benzynowego to może rolka od niego jest mniej lub więcej wysunięta, co doprowadza do ścinania paska.
Alternator który mam tam zamontowany ma 70A. Oglądałem na szrotach jakie alternatory były montowane w 1.9 i widziałem np. 120A.
Jeśli źle myślę to poprawcie mnie. Nie chciałbym na darmo wydawać kasy na nowy alternator gdyby to miało nie pomóc.
Może problem tkwi gdzieś indziej, a nie w alternatorze.