Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Witam wszystkich.
Samochód to golf 4 1,9 tdi na pompkach AXR 101 KM.
Mam pytanie. Ponieważ ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju - STOP, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Jak komunikat się pojawił to się zatrzymałem sprawdziłem olej było trochę mało ale na bagnecie olej było widać min. Pojechałem do mechanika, tam sprawdzili ciśnienie oleju i wymienili czujnik ten przy filtrze oleju. Ciśnienie było przy rozgrzanym silniku 90 st. - 0,15 MPa czyli 15 Barów a przy 2000 obrotów 0,25 MPa - 25 Barów. Pytanie czy to dużo, czy mało mechanik mówi że ok?? Komunikat pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku. Miesiąc temu zmieniałem olej na Total 5w30 bo taki dostałem, spełnia normy VW na pompki. Poczytałem trochę i niestety znalazłem temat filtru oleju firmy FILTRON, takowy właśnie zamontowałem przy zmianie oleju, czy to może być przyczyna?? W poniedziałek rano wymieniona zostanie pompa oleju i filtr BOSCHA. Dodam że na kompie zero błedów. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Seba
Samochód to golf 4 1,9 tdi na pompkach AXR 101 KM.
Mam pytanie. Ponieważ ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju - STOP, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Jak komunikat się pojawił to się zatrzymałem sprawdziłem olej było trochę mało ale na bagnecie olej było widać min. Pojechałem do mechanika, tam sprawdzili ciśnienie oleju i wymienili czujnik ten przy filtrze oleju. Ciśnienie było przy rozgrzanym silniku 90 st. - 0,15 MPa czyli 15 Barów a przy 2000 obrotów 0,25 MPa - 25 Barów. Pytanie czy to dużo, czy mało mechanik mówi że ok?? Komunikat pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku. Miesiąc temu zmieniałem olej na Total 5w30 bo taki dostałem, spełnia normy VW na pompki. Poczytałem trochę i niestety znalazłem temat filtru oleju firmy FILTRON, takowy właśnie zamontowałem przy zmianie oleju, czy to może być przyczyna?? W poniedziałek rano wymieniona zostanie pompa oleju i filtr BOSCHA. Dodam że na kompie zero błedów. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Seba
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Zmień mechanika bo to nie jest 15 barów,tylko 1,5 baraOrange69 pisze:0,15 MPa czyli 15 Barów a przy 2000
Orange69 pisze:0,25 MPa - 25 Barów
Przy takim ciśnieniu,nie miałbyś oleju,bo uszczelniacze by nie wytrzymał
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Po mojemu na jalowych powinno byc okolo 1-1.5 bara ale przy 3000 powinno byc 3 do 3.5 bara. Generalnie chyba producent na jalowych podaje nie mniej jak 0.8 bara ale nie spotkalem sie by w sprawnym aucie bylo tyle bo zawsze jest okolo 1.4 bara.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Dokładnie tak- 0,8 bara lub więcejwesol pisze: producent na jalowych podaje nie mniej jak 0.8 bara
Mój cytat z innego tematu,po tym jak mierzyłem ciśnienie w brata ASZ-ie.
Dla porównania,wziąłem od kumpla ARL-a i w nim wyszło prawie identycznieMichał_1977 pisze:Bieg jałowy- 1,5 bara
2000rpm- 3,5 bara
3000rpm- 5,0 barów
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Dzięki bardzo za pomoc. Auto ma już trochę najechane, zapewne panewki też są w średnim stanie. Ciśnienie nie będzie już wzorcowe.
Po zwaleniu miski okaże się że jest syfu pełno bo rok temu przechodziłem z półsyntetyku na pełen więc wyczyściło silnik.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info
Po zwaleniu miski okaże się że jest syfu pełno bo rok temu przechodziłem z półsyntetyku na pełen więc wyczyściło silnik.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Mojemu kolesiowi w ATD tez zapalała sie kontrolka cisnienia oleju...jezdził po mechanikach robili cuda wianki...podszedłem ruszyłem wtyczką od czujnika i kontrolka zgasła...okazał sie nadłamany kabel przy wtyczce.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
To że zastosowałeś lepszy olej,nie do końca musi oznaczać,że rozszczelnisz silnik,bo to jest mit utarty wśród pseudo mechaników rodem z PRL-u.Orange69 pisze:Po zwaleniu miski okaże się że jest syfu pełno bo rok temu przechodziłem z półsyntetyku na pełen więc wyczyściło silnik.
Nawet cleanery do płukania silnika przed zmianą oleju nie rozpuszczają osadów,tylko odsiarczają silnik
Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR
Tego to nei wiem co robia te wszelkie plukanki ale mnie uczono na polibudzie i na tej uczlelni samochodowej gdzie w sumie wyladowalem i ukonczylem ze stal sie nawegla i nasiarcza w celu utwardzenia pwoierzchni. W zasadzie jesli mnie pamiec nie myli to siarka zwieksza poslizg.
CO do lania oleju to tak samo uwazam ze nie ma prawa nic sie rozszczelnic. Zreszta testowalem to na wielu autach w tym swoich i na swoich PD mialem zalany i mineralny 15W40 i 5W40 i 0W40 i nic sie nie stalo. Ma tez te plukanki do oleju LM.
CO do lania oleju to tak samo uwazam ze nie ma prawa nic sie rozszczelnic. Zreszta testowalem to na wielu autach w tym swoich i na swoich PD mialem zalany i mineralny 15W40 i 5W40 i 0W40 i nic sie nie stalo. Ma tez te plukanki do oleju LM.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości