Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Orange69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 14:14
Lokalizacja: Grudziądz

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: Orange69 » sob gru 20, 2014 09:33

Witam wszystkich.

Samochód to golf 4 1,9 tdi na pompkach AXR 101 KM.
Mam pytanie. Ponieważ ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju - STOP, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Jak komunikat się pojawił to się zatrzymałem sprawdziłem olej było trochę mało ale na bagnecie olej było widać min. Pojechałem do mechanika, tam sprawdzili ciśnienie oleju i wymienili czujnik ten przy filtrze oleju. Ciśnienie było przy rozgrzanym silniku 90 st. - 0,15 MPa czyli 15 Barów a przy 2000 obrotów 0,25 MPa - 25 Barów. Pytanie czy to dużo, czy mało mechanik mówi że ok?? Komunikat pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku. Miesiąc temu zmieniałem olej na Total 5w30 bo taki dostałem, spełnia normy VW na pompki. Poczytałem trochę i niestety znalazłem temat filtru oleju firmy FILTRON, takowy właśnie zamontowałem przy zmianie oleju, czy to może być przyczyna?? W poniedziałek rano wymieniona zostanie pompa oleju i filtr BOSCHA. Dodam że na kompie zero błedów. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Seba



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: Michał_1977 » sob gru 20, 2014 11:14

Orange69 pisze:0,15 MPa czyli 15 Barów a przy 2000
Zmień mechanika bo to nie jest 15 barów,tylko 1,5 bara :bajer:
Orange69 pisze:0,25 MPa - 25 Barów
:panna: :panna:
Przy takim ciśnieniu,nie miałbyś oleju,bo uszczelniacze by nie wytrzymał :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9271
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: wesol » sob gru 20, 2014 11:44

Po mojemu na jalowych powinno byc okolo 1-1.5 bara ale przy 3000 powinno byc 3 do 3.5 bara. Generalnie chyba producent na jalowych podaje nie mniej jak 0.8 bara ale nie spotkalem sie by w sprawnym aucie bylo tyle bo zawsze jest okolo 1.4 bara.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: Michał_1977 » sob gru 20, 2014 14:28

wesol pisze: producent na jalowych podaje nie mniej jak 0.8 bara
Dokładnie tak- 0,8 bara lub więcej :bajer:
Mój cytat z innego tematu,po tym jak mierzyłem ciśnienie w brata ASZ-ie.
Michał_1977 pisze:Bieg jałowy- 1,5 bara
2000rpm- 3,5 bara
3000rpm- 5,0 barów
Dla porównania,wziąłem od kumpla ARL-a i w nim wyszło prawie identycznie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Orange69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 14:14
Lokalizacja: Grudziądz

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: Orange69 » sob gru 20, 2014 21:59

Dzięki bardzo za pomoc. Auto ma już trochę najechane, zapewne panewki też są w średnim stanie. Ciśnienie nie będzie już wzorcowe.
Po zwaleniu miski okaże się że jest syfu pełno bo rok temu przechodziłem z półsyntetyku na pełen więc wyczyściło silnik.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info



srubox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lis 25, 2009 15:33
Lokalizacja: Tczew

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: srubox » ndz gru 21, 2014 00:13

Mojemu kolesiowi w ATD tez zapalała sie kontrolka cisnienia oleju...jezdził po mechanikach robili cuda wianki...podszedłem ruszyłem wtyczką od czujnika i kontrolka zgasła...okazał sie nadłamany kabel przy wtyczce.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 21, 2014 08:14

Orange69 pisze:Po zwaleniu miski okaże się że jest syfu pełno bo rok temu przechodziłem z półsyntetyku na pełen więc wyczyściło silnik.
To że zastosowałeś lepszy olej,nie do końca musi oznaczać,że rozszczelnisz silnik,bo to jest mit utarty wśród pseudo mechaników rodem z PRL-u.
Nawet cleanery do płukania silnika przed zmianą oleju nie rozpuszczają osadów,tylko odsiarczają silnik :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9271
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pytanie dotyczące ciśnienia oleju 1,9 AXR

Post autor: wesol » ndz gru 21, 2014 09:23

Tego to nei wiem co robia te wszelkie plukanki ale mnie uczono na polibudzie i na tej uczlelni samochodowej gdzie w sumie wyladowalem i ukonczylem ze stal sie nawegla i nasiarcza w celu utwardzenia pwoierzchni. W zasadzie jesli mnie pamiec nie myli to siarka zwieksza poslizg.
CO do lania oleju to tak samo uwazam ze nie ma prawa nic sie rozszczelnic. Zreszta testowalem to na wielu autach w tym swoich i na swoich PD mialem zalany i mineralny 15W40 i 5W40 i 0W40 i nic sie nie stalo. Ma tez te plukanki do oleju LM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości