Witam, otóź mam problem polegający na tym, że coś piszczy na zimnym silniku. Mój samochód to Golf III 1.9 TDI AHU (1996r.). Problem ustępuje dopiero po kilku minutach. Nie wiem, co jest przyczyną, czy to rolka się ślizga czy pasek jest do wymiany. Zamieszczam filmik:
[youtube][/youtube]
Dodam, że na rolce pompy wody są jakieś zadrapania itp. i właśnie z tych okolic wydobywa się pisk.
Proszę o pomoc. Jeśli będę musiał wymienić jakąś rolkę to prosiłbym o podanie linku do tej części.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: ndz gru 14, 2014 20:55
autor: bioly05011
pompa wody do wymiany ,poluzuj pasek lub zdejm go złap za koło pompy zobacz czy luz jest,dodatkowo sprawdź altek czy też luzu nie ma sprawdź też sprzęgło na altku
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: ndz gru 14, 2014 21:03
autor: tomassss24
Moj ojciec miał identycznie ten sam dzwiek jak przyszły niskie temperatury cały czas piszczało na wolnych obrotach do wymiany był napinacz paska bo ramie juz troche skakało nie pomogło dopiero rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze rozwiazała cały problem bo wczesniej było zwykłe . Byc moze wina jest jeszcze w samym pasku .
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: ndz gru 14, 2014 22:01
autor: Adi wwl
Ja obstawiam pompę wody
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: pn gru 15, 2014 01:06
autor: BmwRulez
Mam to samo, zmieniłem w piątek pompę wody ale hałas pozostał.
Obstawiam alternator.
Re: Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: pn gru 15, 2014 07:49
autor: dawidrus
tomassss24 pisze:Moj ojciec miał identycznie ten sam dzwiek jak przyszły niskie temperatury cały czas piszczało na wolnych obrotach do wymiany był napinacz paska bo ramie juz troche skakało nie pomogło dopiero rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze rozwiazała cały problem bo wczesniej było zwykłe . Byc moze wina jest jeszcze w samym pasku .
Tak chodzi o te kółko . Ja kupiłem tanszej firmy za 110zł Magneti Marelli jak chczesz lepszej firmy to np INA 535 0001 10 albo Ruville EVR55471 te numery pasuja do alternatora firmy Bosch .
Kolego dawidrus,
zdejmij pasek klinowy (napędzający pompę wspomagania, pompę wody, alternator i ewentualnie klimatyzację jeżeli posiadasz). Uruchom auto i sprawdź czy wtedy dźwięk ustał.
JEŻELI TAK!
jest któreś z urządzeń które przestałeś napędzać, ewentualnie zużyty pasek klinowy. Pokręć ręcznie wszystkimi elementami obrotowymi i zobacz czy nie stawiają nadmiernego oporu oraz sprawdź stan paska klinowego - na pewno coś znajdziesz.
JEŻELI NIE!
jest to dźwięk gdzieś z paska rozrządu, tutaj ciężko będzie coś powiedzieć bez dalszego rozebrania.
P.S.
Moim zdaniem, jest to dźwięk ślizgającego się paska poprzez mocno obciążony alternator w czasie gdy grzeją jeszcze świece żarowe (czas grzania świec żarowych po uruchomieniu auta wynosi około 3 minut), trzeba tu sprawdzić pasek oraz napinacz paska.
Re: Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: pn gru 15, 2014 14:40
autor: dawidrus
Słuchajcie, a czy sama rolka napinająca pasek może być przyczyną tych pisków ? Tak jak mówiłem nie wygląda za ciekawie, ma wyrytą powierzchnię. Rolka wygląda tak:
Idzie do wymiany obowiązkowo ?
Re: Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: pn gru 15, 2014 16:42
autor: mikee_87
Rolka, a w zasadzie łożysko w rolce może piszczeć.
Ale kolego nie kombinuj tylko zdejmuj pasek i zobaczysz co i jak. Bez sprawdzenia niczego się nie dowiesz!
Re: Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: pn gru 15, 2014 17:02
autor: dawidrus
Oczywiście postaram się jak najszybciej zdjąć pasek i sprawdzę rolki. Czyli mam rozumieć, że jeśli któraś z rolek będzie się kręcić z nadmiernym oporem to idzie do wymiany ?
Tak w ogóle to dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: ndz gru 21, 2014 19:56
autor: wojtas83
dawidrus, Zrób dokładnie jak radzą koledzy, zdejmij pasek i posprawdzaj wszystkie rolki czy nie hałasują i nie mają jakiś luzów, jeśli nic nie zobaczysz to ja obstawiam zużyte koło pasowe na wale korbowym. Przerabiałem to u siebie i koło ze względu na cenę wymieniłem jako ostatnie i dopiero wtedy zapanowała błoga cisza pod maską. I nie zapomnij sprawdzić czy pręt napinacza nie ma nadmiernego luzu w tulejkach, bo jak jest zbyt luźny może drżeć i powodować piszczenie, żeby to sprawdzić musisz odkręcić sprężynę napinającą którą odkręcasz kluczem 10mm jeśli dobrze pamiętam. Jeśli luz będzie niewielki i pręt nie będzie miał zbyt dużego luzu będąc na swoim miejscu w obydwu tulejkach to ja uważam że koło z tłumikiem drgań do wymiany.
Piszczenie na zimnym silniku 1.9 TDI AHU
: sob kwie 11, 2015 10:16
autor: dawidrus
Okazało się, że przyczyną pisku było zużyte koło pasowe na wale korbowym, tak jak pisał wojtas83. Miałem to szczęście, że trafiłem na świetnego mechanika, który od razu wskazał jako przyczynę właśnie tą część. Zaznaczył białą kredą kreskę, przejechałem kawałek i okazało się, że te metalowe kółko w kole pasowym się ślizgało i stąd dochodziły piski. Po wymianie zapanowała wreszcie upragniona cisza.
Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam.