Strona 1 z 1

Nowe rury, nowe IC. PYTANKO

: pn lip 24, 2006 00:59
autor: Rafit
Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ? :kac:

: pn lip 24, 2006 16:55
autor: vw_vandal
Rafit, teoria dobra :)

: pn lip 24, 2006 17:08
autor: Rafit
Czyli spokojnie mogę montować sobie fi 38mm ? :)
No bo wiele osób mi mówi, że zalecane jest 45-50mm, ale nie widzę co to ma dać skoro i tak ten wlot ma 35 ? ;)

: pn lip 24, 2006 17:14
autor: vw_vandal
Rafit, ja też tak myśle. Jeżeli masz 35 mm to po co aż tak duże ?? Tak jak piszesz 38mm i będzie git!! Pamiętaj nigdy mniej niż 35 mm.

Re: Nowe rury, nowe IC. PYTANKO

: pn lip 24, 2006 17:15
autor: Razal
Rafit pisze:Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ? :kac:
Teoria jest taka, że zmiana przekroju powoduje wzrost lub zmniejszenie ciśnienia przepływu, ale mówimy tu raczej o niskich ciśnieniach i taka zmiana raczej nie przyniesie cudownych osiągów :) Możesz śmiało pozostać przy 38[mm] . Zmian średnicy przewodów dolotowych z IC dokonuje się najczęściej przy zastosowaniu dużo większego IC niż seryjny (wtedy poprostu trzeba) :bigok:

Turbina jest napędzana spalinami i w części gdzie pobierane jest powietrze z IC może być podciśnienie i jeżeli na wlocie do turbiny z IC (przy turbinie masz 35mm) a przewód z kótrego idzie powietrze ma 50 mm powstaje zwężka z różnicą 15mm. Jeżeli o 15 mm zmniejszysz średnicę to jakiś tam może to mieć wpływ na ciśnienie. Ale to jest teoria bardzo techniczna i zależna od warunków. W tym przypadku uważam że turbina pobiera sobie sama taką dawkę jaką nakręcą obroty i nie będzie tu maiła znaczenia aż takiego ta różnica w średnicy. Gdyby turbo dmuchało do przewodu o średnicy 50 mm a na wlocie do silnika było by 35 to mogła by być różnica w ciśnieniu doładowania, a tu jest powietrze zasysane więc bez obaw moim zdaniem 38 mm będzie GIT

: pn lip 24, 2006 17:23
autor: Rafit
No ten mój IC jest dużo większy, tylko wloty ma 35mm dlatego zastanawiam się co tu z tym robić

: pn lip 24, 2006 17:25
autor: Razal
Rafit pisze:No ten mój IC jest dużo większy, tylko wloty ma 35mm dlatego zastanawiam się co tu z tym robić


Średnicy wlotu w turbie nie zmienisz więc możesz zostawić tak jak jest

Wszystko zależy jeszcze od ciśnienia doładowania i wilkości turbosprężarki - jeśli tu jest seria to montuj to spokojnie i bez obaw

Jeżeli turbo jest o większych parametrach , większe ciśnienie doładowania niż seria , większa dawka paliwa to może się pojawić problem z ilością schłodzonego powietrza i wtedy trzeba dawać większy IC i większe przewody.

Koleś miał tak z Nissanem - przy seryjnym IC nic nie dawało zwiększanie ciśnienia i dawki - pojawiało się spalanie stukowe - włożył odpowiedni IC z większym przekrojem rur.

: pn lip 24, 2006 17:26
autor: Rafit
No tylko teraz w serii chyba są rury 45 ? Czy 50 ? Czy ta zmiana nie spowoduje jakiegoś dławienia się?

: pn lip 24, 2006 17:36
autor: Razal
Temat jest bardzo ciekawy i wciągający...

Polecam Ci zwrócić się z tym postem też do Fachowców na
++++++++LINK++++++++

Dział techniczny - polecam też przeszukać historię postów


Pozdrooo :pub:

: pn lip 24, 2006 17:38
autor: Rafit
Na TDI TUNING już tą kwestię poruszyłem, ale na tamtym forum jest ruch jak na pustyni... a za kilka dni MANIA :(