Strona 1 z 2

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 00:20
autor: partizan
Odmładzanie silnika - nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?...
Witam,

postanowiłem skorzystać z Waszych doświadczeń w zakresie użytkowania i renowacji silników naszych golfików czwartych, które już młodość maja za sobą, ale chcą nam jeszcze wiernie służyć, w czym musimy im nieco pomóc. Co zrobić dla naszych Golfów czwartych po ponad 10-ciu latach użytkowania. ( A nie tylko o silniki idzie, ciekaw jestem też rad na temat nadwozia i wnętrza).

Mam Golfa IV Variant, 1.9 TDI, 131 KM, 96 KW, ASZ, 2002 r., przejechane 230 000 km. Przywiązałem się do niego i planuję nim jeszcze pojeździć, stąd postanowiłem ostatnio uprzedzić różne wypadki i zainwestować w niego.

1. Delikatnie dawał o sobie dawać dwumas. Postanowiłem wymienić razem z całym sprzęgłem od A do Z na oryginalne nowe części (Sachs - montowany na pierwszy start). (1750 PLN brutto komplet + montaż u mojego zaufanego mechanika 350 PLN brutto).

2. Zregenerowałem także turbinę - także oryginalne części. (1000 brutto w tym, poza standardową wymianą uszczelek, zimmeringów itd., nowa gruszka (150 PLN), nowa osłona (150 PLN). 12 m-cy gwarancja.

3. Golf dostał nowy komplet hamulców Brembo. (650 PLN brutto komplet + 200 PLN brutto montaż).

4. Nowy akumulator Bosch (400 PLN brutto).

5. Pomijam kwestie kosmetyczne, jak nowe oryginalne plastiki we wnętrzu (uchwyty drzwi, klapa popielniczki itp.), które się wytarły.

Na co jeszcze zwrócić uwagę jeśli idzie o nasze Golfy czwarte, po 12 latach użytkowania? Pytanie dotyczy silnika, nadwozia i wnętrza. Jeśli idzie o silnik wiadomo, pomijam kwestię regularnych wymian filtrów, płynów ustrojowych, piór wycieraczek, opon itp.

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 07:17
autor: Michał_1977
partizan pisze: 1.9 TDI, 131 KM, 96 KW, ASZ, 2002 r
Jeżeli przebieg który podajesz jest faktyczny,to nawet sobie głowy nie zawracaj jakimś remontem.
Ja w sobote w brata ASZ mierzyłem sprężanie na cylindrach i wyszło 34-34-35-34 czyli książkowo,a ma blisko 300kkm. Ty co najwyżej możesz wykonać taką samą operację dla pewności.
partizan pisze:co jeszcze zrobić dla silnika?
Dbać o dobry olej,zmieniać na czas i filtry :bajer:

Heh,jak nie masz co z kasą zrobić,to Ci mogę nr mojego konta podać :grin:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 15:21
autor: partizan
Właśnie obejrzałem zregenerowaną i wyważoną turbinę, którą mechanik wiezie na montaż, miała dziurawą osłonę i przerdzewiałą gruszkę (membranę podciśnienia). Cudo.

Zrobię jeszcze wyprawki na nadwoziu. Mam kilka rdzawych pryszczy. Lakiernik oszacował koszt na 700 zł brutto.

Co do kasy Michał_1977, chętnie bym się podzielił, jakbym rzeczywiście nie miał z nią co robić :) Lepiej zapobiegać poważniejszym awariom.

Tak było w przypadku sprzęgła. Miałem odstawić auto do wymiany dwumasy i sprzęgła kilka dni po tym, jak na środku drogi auto straciło biegi. Okazało się, że środek tarczy sprzęgła wyrwał się obręczy. Co ciekawe, kilka dni wcześniej w ogóle nie mogłem wrzucić żadnego biegu, a tutaj straciłem wszystkie biegi - drążek zmiany biegów chodził luźno. Dzięki wymianie sprzęgła i dwumasy ustał też inny problem, mianowicie przy ruszaniu koła buksowały na 1-ce, bo auto nierównomiernie się wysprzęglało.

Teraz silnik mruczy, sprzęgło chodzi jak po maśle :) I myślę, że z racji nowej turbiny zlecę przeczyszczenie EGR. Może coś jeszcze byście przeczyścili, żeby silnik z nowym turbo mógł w pełni dmuchać?

IC, kolektor?

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 16:50
autor: Michał_1977
partizan pisze:IC, kolektor?
Kolektor jak najbardziej,oskrobać,wypalić resztę i wydmuchać.
IC,hmmm,może pachnie drutem,ale ja robię tak,że w najniższym punkcie IC wkrecam blachowkręta z płaskim dużym łbem,później go wykręcam i olej skapuje do puszki.Następnie jak już skapie co ma skapać,zakładam malutki o-ring na wspomnianego wkręta i wkręcam w zrobioną dziurkę.Dzięki temu rozwiązaniu,co jakiś czas mogę wykręcić i spuścić to co się nagromadziło.

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 20:27
autor: partizan
I tak też uczynię. Oczyszczę IC, EGR i kolektor. Pod zregenerowaną turbinę, aż prosi się o to. Będzie mogła dmuchać pełną piersią :hmm:

Re: Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 22:26
autor: mk4tdi
Michał_1977, ciekawy patent. W ALH tez mozna tak zrobic?

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 08, 2014 23:46
autor: Michał_1977
mk4tdi pisze:ciekawy patent
Prosty jak futerał na cepy :bigok:
mk4tdi pisze:W ALH tez mozna tak zrobic?
Oczywiście. Można też zastosować wkręt dachowy,który już jest zespolony z uszczelką :bajer:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: wt gru 09, 2014 01:19
autor: partizan
Ciekawym doświadczeniem przy poszukiwaniu nowych części, które wymieniałem było cenowe rozpoznanie rynku.

Wniosek jest jeden. Firmy, nie wspominając dilerów vw, żonglują sobie cenami jak chcą, licząc na tych, którzy nie mają cierpliwości i czasu do poszukiwań.

Za dwumas + komplet sprzęgła Danelczyk Lublin diler VW śpiewał sobie prawie 5 tys. Co ciekawe, wymieniałem we wnętrzu plastikowe nakładki na uchwyty drzwi. Diler Danelczyk chciał 45 zł za szt. Diler ze Śląska 20, rachunek za 3 szt. z kosztem przesyłki jest prosty.

Nowy dwumas i komplet sprzęgła wraz z łożyskiem (Sachs tak jak na pierwszy montaż) można kupić za niecałe 1800 zł !!! Mój mechanik był zdziwiony.

Najlepsze ceny śpiewają sobie sprzedawcy OC i innych dodatkowych ubezpieczeń. To moje pierwsze auto, kierowca po 30-ce, zero stażu. Liderzy rynku śpiewali sobie od 1500 zł wzwyż. Kumpel, który ma firmę transportową wysłał mnie do swojego kumpla od ubezpieczeń. Zapłaciłem za rok OC (530 zł) + Assistance Plus (120 zł w tym holowanie w całej Polsce, parking, hotel, powrót do domu, uruchamianie na miejscu - działa jak karetka po 15 min. od awarii miałem pomoc w mieście - auto zastępcze itd.) i ubezpieczenie szyb do 4000 zł (60 zł) razem 720 zł :okej:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: czw gru 11, 2014 00:23
autor: partizan
No i warto było zainwestować w nowe części do Golfa 4 131 KM, 2002 r. ASZ, 1.9tdi.

- zregenerowana generalnie turbina,
- przeczyszczony został EGR,
- przeczyszczony kolektor ssący,
- oczyszczony IC,
- wymieniony dwumas Sachs
- nowe kompletne sprzęgło Sachs,
- nowe hamulce Brembo,
- nowe przeguby,
- nowy pasek klinowy Contitech,
- zmienione filtry kabiny i oleju,
- nowy olej Castrol 5 w 30,
- nowe niektóre plastiki we wnętrzu, które się wytarły (oryginały od dilera),
- nowy akumulator Bosch

Wsiadłem dziś po tych zmianach i Panowie... jakby mu ze 30 KM przybyło. A właściwie przywróciło, bo w porównaniu z tym jak się prowadził przed, teraz to ogień. :okej:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: czw gru 11, 2014 11:55
autor: Michał_1977
partizan pisze:jakby mu ze 30 KM przybyło
Eee tam...efekt placebo :bajer:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: czw gru 11, 2014 16:26
autor: partizan
To się czuje nawet bez pomiaru specjalistycznego. :jezor:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: czw gru 11, 2014 21:04
autor: Detektor
partizan, bardzo jestem ciekawy ile zapłaciłeś za przeguby i czy to były wew. ,zew. czy kompletne ?
Interesuje mnie cena samych części. Ile zapłaciłeś mechanikowi za wymianę mnie nie obchodzi.
Co do samego tematu:
partizan pisze:Na co jeszcze zwrócić uwagę jeśli idzie o nasze Golfy czwarte, po 12 latach użytkowania?
Pytałeś w poście o konkretne tematy ale mam wrazenie ze chyba zapomniałeś o pewnej bardzo ważnej kwestii.
Jak sam zauważyłeś 4 generacji golfa minęło juz 12 lat a niektórym już nawet 16.
Jezeli chcesz zeby twoje auto posłużyło jeszcze "kilka" latek to zainteresuj się podwoziem puki nie jest jeszcze
za późno. Duzo kasy ci nie poleci jezeli sam to wykonasz, robota jest prosta dlatego warto wykonać ją samemu.

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: ndz gru 14, 2014 22:54
autor: przemlin
sprawdzić odme
sprawdzić wałek , szklanki
sprzegiełko alternatora, napinacz paska klinowego czy nie drży/oznaka rozwalonego sprzegiełka-rolki alternatora/

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

: pn gru 15, 2014 02:31
autor: partizan
Detektor,
kładę przed sobą paragon za przeguby (kompletuję wszystkie rachunki dot. auta. to podnosi wartość przy sprzedaży, w przeciwieństwie do zapewniania "na gębę", że się coś wymieniało, naprawiało): przegub zewn. x 2 = 215 PLN brutto oraz osłona przegubu wew. komplet 35 PLN brutto. Podwozie mam pod stała kontrolą, ostatnio uzupełniłem 2 brakujące zaślepki progów. Ale fakt, za jakiś czas zakonserwuję na nowo. Dziękuję za wskazówki

Przemlin, dzięki za rady, odma sprawdzona była przy okazji montażu zregenerowanej turbiny. Napinacz jest ok. Wałek wyglądał dobrze, kiedy zmienialiśmy rozrząd, ale szklanki sprawdzę na dniach i jeszcze raz przyjrzę się tym częściom, o których wspomniałeś.