Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » pn gru 08, 2014 00:20

Odmładzanie silnika - nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?...
Witam,

postanowiłem skorzystać z Waszych doświadczeń w zakresie użytkowania i renowacji silników naszych golfików czwartych, które już młodość maja za sobą, ale chcą nam jeszcze wiernie służyć, w czym musimy im nieco pomóc. Co zrobić dla naszych Golfów czwartych po ponad 10-ciu latach użytkowania. ( A nie tylko o silniki idzie, ciekaw jestem też rad na temat nadwozia i wnętrza).

Mam Golfa IV Variant, 1.9 TDI, 131 KM, 96 KW, ASZ, 2002 r., przejechane 230 000 km. Przywiązałem się do niego i planuję nim jeszcze pojeździć, stąd postanowiłem ostatnio uprzedzić różne wypadki i zainwestować w niego.

1. Delikatnie dawał o sobie dawać dwumas. Postanowiłem wymienić razem z całym sprzęgłem od A do Z na oryginalne nowe części (Sachs - montowany na pierwszy start). (1750 PLN brutto komplet + montaż u mojego zaufanego mechanika 350 PLN brutto).

2. Zregenerowałem także turbinę - także oryginalne części. (1000 brutto w tym, poza standardową wymianą uszczelek, zimmeringów itd., nowa gruszka (150 PLN), nowa osłona (150 PLN). 12 m-cy gwarancja.

3. Golf dostał nowy komplet hamulców Brembo. (650 PLN brutto komplet + 200 PLN brutto montaż).

4. Nowy akumulator Bosch (400 PLN brutto).

5. Pomijam kwestie kosmetyczne, jak nowe oryginalne plastiki we wnętrzu (uchwyty drzwi, klapa popielniczki itp.), które się wytarły.

Na co jeszcze zwrócić uwagę jeśli idzie o nasze Golfy czwarte, po 12 latach użytkowania? Pytanie dotyczy silnika, nadwozia i wnętrza. Jeśli idzie o silnik wiadomo, pomijam kwestię regularnych wymian filtrów, płynów ustrojowych, piór wycieraczek, opon itp.


z pozdrowieniem

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: Michał_1977 » pn gru 08, 2014 07:17

partizan pisze: 1.9 TDI, 131 KM, 96 KW, ASZ, 2002 r
Jeżeli przebieg który podajesz jest faktyczny,to nawet sobie głowy nie zawracaj jakimś remontem.
Ja w sobote w brata ASZ mierzyłem sprężanie na cylindrach i wyszło 34-34-35-34 czyli książkowo,a ma blisko 300kkm. Ty co najwyżej możesz wykonać taką samą operację dla pewności.
partizan pisze:co jeszcze zrobić dla silnika?
Dbać o dobry olej,zmieniać na czas i filtry :bajer:

Heh,jak nie masz co z kasą zrobić,to Ci mogę nr mojego konta podać :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » pn gru 08, 2014 15:21

Właśnie obejrzałem zregenerowaną i wyważoną turbinę, którą mechanik wiezie na montaż, miała dziurawą osłonę i przerdzewiałą gruszkę (membranę podciśnienia). Cudo.

Zrobię jeszcze wyprawki na nadwoziu. Mam kilka rdzawych pryszczy. Lakiernik oszacował koszt na 700 zł brutto.

Co do kasy Michał_1977, chętnie bym się podzielił, jakbym rzeczywiście nie miał z nią co robić :) Lepiej zapobiegać poważniejszym awariom.

Tak było w przypadku sprzęgła. Miałem odstawić auto do wymiany dwumasy i sprzęgła kilka dni po tym, jak na środku drogi auto straciło biegi. Okazało się, że środek tarczy sprzęgła wyrwał się obręczy. Co ciekawe, kilka dni wcześniej w ogóle nie mogłem wrzucić żadnego biegu, a tutaj straciłem wszystkie biegi - drążek zmiany biegów chodził luźno. Dzięki wymianie sprzęgła i dwumasy ustał też inny problem, mianowicie przy ruszaniu koła buksowały na 1-ce, bo auto nierównomiernie się wysprzęglało.

Teraz silnik mruczy, sprzęgło chodzi jak po maśle :) I myślę, że z racji nowej turbiny zlecę przeczyszczenie EGR. Może coś jeszcze byście przeczyścili, żeby silnik z nowym turbo mógł w pełni dmuchać?

IC, kolektor?


z pozdrowieniem

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: Michał_1977 » pn gru 08, 2014 16:50

partizan pisze:IC, kolektor?
Kolektor jak najbardziej,oskrobać,wypalić resztę i wydmuchać.
IC,hmmm,może pachnie drutem,ale ja robię tak,że w najniższym punkcie IC wkrecam blachowkręta z płaskim dużym łbem,później go wykręcam i olej skapuje do puszki.Następnie jak już skapie co ma skapać,zakładam malutki o-ring na wspomnianego wkręta i wkręcam w zrobioną dziurkę.Dzięki temu rozwiązaniu,co jakiś czas mogę wykręcić i spuścić to co się nagromadziło.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » pn gru 08, 2014 20:27

I tak też uczynię. Oczyszczę IC, EGR i kolektor. Pod zregenerowaną turbinę, aż prosi się o to. Będzie mogła dmuchać pełną piersią :hmm:


z pozdrowieniem

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: mk4tdi » pn gru 08, 2014 22:26

Michał_1977, ciekawy patent. W ALH tez mozna tak zrobic?


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: Michał_1977 » pn gru 08, 2014 23:46

mk4tdi pisze:ciekawy patent
Prosty jak futerał na cepy :bigok:
mk4tdi pisze:W ALH tez mozna tak zrobic?
Oczywiście. Można też zastosować wkręt dachowy,który już jest zespolony z uszczelką :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » wt gru 09, 2014 01:19

Ciekawym doświadczeniem przy poszukiwaniu nowych części, które wymieniałem było cenowe rozpoznanie rynku.

Wniosek jest jeden. Firmy, nie wspominając dilerów vw, żonglują sobie cenami jak chcą, licząc na tych, którzy nie mają cierpliwości i czasu do poszukiwań.

Za dwumas + komplet sprzęgła Danelczyk Lublin diler VW śpiewał sobie prawie 5 tys. Co ciekawe, wymieniałem we wnętrzu plastikowe nakładki na uchwyty drzwi. Diler Danelczyk chciał 45 zł za szt. Diler ze Śląska 20, rachunek za 3 szt. z kosztem przesyłki jest prosty.

Nowy dwumas i komplet sprzęgła wraz z łożyskiem (Sachs tak jak na pierwszy montaż) można kupić za niecałe 1800 zł !!! Mój mechanik był zdziwiony.

Najlepsze ceny śpiewają sobie sprzedawcy OC i innych dodatkowych ubezpieczeń. To moje pierwsze auto, kierowca po 30-ce, zero stażu. Liderzy rynku śpiewali sobie od 1500 zł wzwyż. Kumpel, który ma firmę transportową wysłał mnie do swojego kumpla od ubezpieczeń. Zapłaciłem za rok OC (530 zł) + Assistance Plus (120 zł w tym holowanie w całej Polsce, parking, hotel, powrót do domu, uruchamianie na miejscu - działa jak karetka po 15 min. od awarii miałem pomoc w mieście - auto zastępcze itd.) i ubezpieczenie szyb do 4000 zł (60 zł) razem 720 zł :okej:


z pozdrowieniem

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » czw gru 11, 2014 00:23

No i warto było zainwestować w nowe części do Golfa 4 131 KM, 2002 r. ASZ, 1.9tdi.

- zregenerowana generalnie turbina,
- przeczyszczony został EGR,
- przeczyszczony kolektor ssący,
- oczyszczony IC,
- wymieniony dwumas Sachs
- nowe kompletne sprzęgło Sachs,
- nowe hamulce Brembo,
- nowe przeguby,
- nowy pasek klinowy Contitech,
- zmienione filtry kabiny i oleju,
- nowy olej Castrol 5 w 30,
- nowe niektóre plastiki we wnętrzu, które się wytarły (oryginały od dilera),
- nowy akumulator Bosch

Wsiadłem dziś po tych zmianach i Panowie... jakby mu ze 30 KM przybyło. A właściwie przywróciło, bo w porównaniu z tym jak się prowadził przed, teraz to ogień. :okej:


z pozdrowieniem

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: Michał_1977 » czw gru 11, 2014 11:55

partizan pisze:jakby mu ze 30 KM przybyło
Eee tam...efekt placebo :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » czw gru 11, 2014 16:26

To się czuje nawet bez pomiaru specjalistycznego. :jezor:


z pozdrowieniem

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: Detektor » czw gru 11, 2014 21:04

partizan, bardzo jestem ciekawy ile zapłaciłeś za przeguby i czy to były wew. ,zew. czy kompletne ?
Interesuje mnie cena samych części. Ile zapłaciłeś mechanikowi za wymianę mnie nie obchodzi.
Co do samego tematu:
partizan pisze:Na co jeszcze zwrócić uwagę jeśli idzie o nasze Golfy czwarte, po 12 latach użytkowania?
Pytałeś w poście o konkretne tematy ale mam wrazenie ze chyba zapomniałeś o pewnej bardzo ważnej kwestii.
Jak sam zauważyłeś 4 generacji golfa minęło juz 12 lat a niektórym już nawet 16.
Jezeli chcesz zeby twoje auto posłużyło jeszcze "kilka" latek to zainteresuj się podwoziem puki nie jest jeszcze
za późno. Duzo kasy ci nie poleci jezeli sam to wykonasz, robota jest prosta dlatego warto wykonać ją samemu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: przemlin » ndz gru 14, 2014 22:54

sprawdzić odme
sprawdzić wałek , szklanki
sprzegiełko alternatora, napinacz paska klinowego czy nie drży/oznaka rozwalonego sprzegiełka-rolki alternatora/



Awatar użytkownika
partizan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:50

Nowe części, regeneracja, co jeszcze zrobić dla silnika?

Post autor: partizan » pn gru 15, 2014 02:31

Detektor,
kładę przed sobą paragon za przeguby (kompletuję wszystkie rachunki dot. auta. to podnosi wartość przy sprzedaży, w przeciwieństwie do zapewniania "na gębę", że się coś wymieniało, naprawiało): przegub zewn. x 2 = 215 PLN brutto oraz osłona przegubu wew. komplet 35 PLN brutto. Podwozie mam pod stała kontrolą, ostatnio uzupełniłem 2 brakujące zaślepki progów. Ale fakt, za jakiś czas zakonserwuję na nowo. Dziękuję za wskazówki

Przemlin, dzięki za rady, odma sprawdzona była przy okazji montażu zregenerowanej turbiny. Napinacz jest ok. Wałek wyglądał dobrze, kiedy zmienialiśmy rozrząd, ale szklanki sprawdzę na dniach i jeszcze raz przyjrzę się tym częściom, o których wspomniałeś.


z pozdrowieniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości