Strona 1 z 2

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 14:42
autor: Michał_1977
Witam.
Nie widzę takich samych a nawet podobnych,więc zakładam temat,bo mnie dopadł problem,a w zasadzie mojego brata.
Pacjent to Audi A3 z ASZ-em pod maską,po programie na blisko 170PS. Otóż w wydechu pojawił się olej i dodatkowo co mnie trochę dziwi po nagrzaniu silnika i odkręceniu korka wlewu oleju ten odlatuje w kosmos,a z otworu wali olejem tak że można czarnej ospy dostać...
Co zrobiłem-myśląc że to nieszczelność na pompkach a silnik miał drgawki,wymieniłem wszystkie gumki wraz z popychaczami,suwmiarą ustawiłem pompki prostopadle do głowicy i wyregulowałem je na 180°. Sprawdziłem drożność odmy-drożna.
Jutro mam zamiar wykonać pomiar ciśnienia oleju na zimnym i rozgrzanym silniku,tylko nie wiem jak to się ma do ciśnienia w skrzyni korbowej,bo oleju w wydechu jak najbardziej,bo jak za duże,to suszarka puści. Zdejmę też metalową rurkę od EGR i włożę palucha w kolektor wydechowy,żeby sprawdzić,czy olej w wydechu pochodzi z silnika,czy też turbiny.
Macie jakieś pomysły jeszcze? Czego się czepić?
Aha,silnik zdrowiusieńki,wczoraj zrobiłem pomiar sprężania i wyszło po 34 bary a na jednym nawet 35bar. Zalany olejm Valvoline DuraBlend 5W/40 :bajer:
Motorownia na mocy nie straciła.Auto zapina jak cholera,tylko ten olej nieszczęsny,którego przez 60km zniknęło od połowy stanu,do minimum na bagnecie :banghead:

Chlapie spod korka i olej w wydechu

: ndz gru 07, 2014 14:45
autor: srubox
Skoro w wydechu jest olej to turbo pewnie puszcza olej w czesci goracej...

Chlapie spod korka i olej w wydechu

: ndz gru 07, 2014 14:51
autor: Michał_1977
Tego wykluczyć nie mogę,dlatego napisałem,że włożę dla pewności palucha w kolektor,żeby sprawdzić,czy olej wędruje z silnika przez turbinę i w wydech,czy sama turbina rzyga.
Tylko co z ciśnieniem w skrzyni korbowej? Dlaczego wali spod korka?
Błędów niet.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 17:25
autor: Detektor
Michał_1977 pisze:Dlaczego wali spod korka?
W tych silnikach to norma oczywiście gdy pracują. Im zdrowszy tym większy gejzer :grin: tym się nie stresuj.
Zająłbym się tym w wydechu bo to oznacza że chyba puszczają powoli uszczelniacze ośki turbiny bo przeciez
innej †możliwości nie ma. Olej w wydechu może pochodzić tylko z turbiny.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 18:22
autor: Michał_1977
Detektor, a co myślisz o zawieszonym zaworze upustowym w pompie olejowej?
Myślę,że jeśli za duże ciśnienie,rzędu 6-7 barów,to też turbina puści,a spod wałka i koników pompek strzela olejem,to składałoby się to w jedną logiczną całość. Taka moja teoria na razie. Co o tym myślisz? :bajer:

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 21:23
autor: Detektor
Michał_1977 pisze: a co myślisz o zawieszonym zaworze upustowym w pompie olejowej?
Teoretycznie ma to sens ale nie chce mi się wierzyć w taką awarię bo te pompy są znane ze swojej bezawaryjności.
Nigdy nie słyszałem o takiej awarii i wiem że na tyle są pancerne ze wiele ludzi dlatego je montowało zamiast
tych awaryjnych z 2.0 tdi.
Michał_1977 pisze:Otóż w wydechu pojawił się olej
A czy auto kopci na biało ? Najpierw chyba trzeba będzie poczekać na oględziny wydechu poprzez egr. Zobaczymy
co nam ogłosisz po tych oględzinach. Do tego czasu jeździłbym autem na codzień tyle ze bez pałowania i obserwował często
stan oleju na bagnecie. Jezeli to wina turbiny to i tak jej rychły koniec.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 21:41
autor: Michał_1977
Detektor pisze:A czy auto kopci na biało ?
Tak,a w zasadzie na biało-niebiesko.
Detektor pisze:Do tego czasu jeździłbym autem na codzień tyle ze bez pałowania i obserwował często
stan oleju na bagnecie
Problem jest tego typu,że dla brata wygospodarowałem sobie zaplecze czasowe,które się skończyło i auto blokuje mi warsztat.Chcę to jak najszybciej zdiagnozować,usunąć usterkę i szlus.
Nie spotkałem się jeszcze z takim zbiegiem okoliczności i dlatego mam zagwózdkę,którą opisałem... :hmm:
Detektor pisze:te pompy są znane ze swojej bezawaryjności.
Nie twierdzę,że jest uszkodzona,może po prostu być zabrudzony zawór upustowy,który trzeba by wyczyścić i umyć.
Wpadłem na to na przykładzie mojego mk2,w którym gdy temperatura zewnętrzna spadała,a ja go odpalałem i delikatnie musnąłem gaz,to od od razu gasł.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Powodem tej usterki był właśnie brudny zawór i zbyt wysokie ciśnienie powodowało podstawianie zaworów :bajer:

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 22:19
autor: Detektor
Michał_1977 pisze:Detektor napisał(a):
A czy auto kopci na biało ?
Tak,a w zasadzie na biało-niebiesko.
No to jestem już prawie przekonany że to turbina. Wiesz co, chyba byś lepiej zrobił gdybyś odkręcił elastyczny
łącznik wydechu od turbiny który jest do niej przykręcony tylko na 3 nakrętki. 15min roboty a dokładniejsza
diagnoza i większa pewność oceny sytuacji.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 22:25
autor: Michał_1977
Detektor pisze: byś lepiej zrobił gdybyś odkręcił elastyczny
łącznik wydechu od turbiny który jest do niej przykręcony tylko na 3 nakrętki. 15min roboty a dokładniejsza
diagnoza i większa pewność oceny sytuacji.
To tez mam zamiar zrobić,ale w dalszym ciągu nurtuje mnie odfruwający korek wlewu oleju i to chlapanie,a uwierz mi-wali z niego olejem niesamowicie. 2-3 sekundy z dłonią nad nim i łapa czarna i ociekająca olejem. Sprawdzałem wiele TDI PD i VP w ten sposób,ale żaden mnie tak nie załatwił :panna:

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: ndz gru 07, 2014 23:20
autor: Detektor
Michał_1977 pisze:ale w dalszym ciągu nurtuje mnie odfruwający korek wlewu oleju i to chlapanie,a uwierz mi-wali z niego olejem niesamowicie.
Wierzę ci bo sam to przerabiałem. Tu na forum parę lat temu ktoś mnie uświadomił ze to normalne w tych silnikach.
Michał_1977 pisze:Sprawdzałem wiele TDI PD i VP w ten sposób,ale żaden mnie tak nie załatwił
Ja nie dość ze ufajdałem sobie twarz to jeszcze wygłuszenie maski i osprzęt dookoła zanim zdąrzyłem zareagować .
W to lato mój znajomy co ma A3 z ASZ-tem tez się o tym przekonał i zaraz dzwonił do mnie spanikowany. Auto zdrowiuśkie
do dzisiaj jeździ i nic mu nie dolega. Kolega mechanik te się kiedyś przekonał w aucie klienta tyle że T4 silnik AXC 85KM.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: pn gru 08, 2014 16:34
autor: Michał_1977
OK,jutro jeszcze dla 100% pewności podjadę do kumpla co ma ARL-a i zobaczę jak u niego zachowuje się korek przed i po nagrzaniu,a suszara to już swoją drogą,ale niedawno czyściłem geometrię w niej i wałek miał tylko poprzeczne luzy i to w normie,tak czy srak,sprawdzę to.

EDIT:
Niestety w ARL-u nie udało mi się sprawdzić,ale sprawdziłem ciśnienie oleju na silniku rozgrzanym do 90* i tak:
Bieg jałowy- 1,5 bara
2000rpm- 3,5 bara
3000rpm- 5,0 barów

Jak na moje to za dużo,bo mądra książka podaje dla jałowych- 0,8bara;2000rpm- 2,0 bary
Co Wy na to ludziki? :bajer:
W tej chwili mam wydartą turbine i wybieram się do zakładu,żeby ją na maszynie sprawdził kumpel :bajer:

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: pn gru 08, 2014 22:32
autor: J.B.S.
A nie jest podane że sa to wartości min. przy danych obrotach?.Sprawdzę u siebie w programie co tam podają.Ale to dopiero jutro bo nie mam kompa drugiego przy sobie.

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: pn gru 08, 2014 22:39
autor: Michał_1977
Tak to są chyba wartości minimalne,ale daj spokój,5 barów przy 3000rpm? :shock: Chyba trochę za dużo.Konsultowałem to z kilkoma mechanikami i tak samo twierdzili.
Później postaram się wrzucić film,bo teraz muszę pod prysznic wskoczyć.Wyjmując pompę oleju,nieco mnie przyczerniło :grin: :grin:
EDIT:
Dołączam film.
[youtube][/youtube]

Ponadto turbina wydarta i zawieziona do zrobienia na hybrydę i to na wczoraj. Pompa oleju wydarta,umyta,przedmuchana,zawór rozruszany (trochę syfu było w sprężynie) i złożona.Jutro montaż wszystkiego,zobaczymy co wyniknie :bajer:

Chlapie spod korkawlewu oleju i olej w wydechu- ASZ

: wt gru 09, 2014 22:46
autor: Adi wwl
5 barów na rozgrzanym to za dużo odrazu widać że zawór nie puszczał
Powinno być około 2-2,5 bara przy 2 tyś i więcej