Czego spodziewać się po tym silniku?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: OsteR9019 » czw gru 04, 2014 23:56

Zamontowałem do swojego auta 1.9TDI i byłem przekonany że to AFN, teraz odkryłem że blok to AHU. Wszystko przez to że musiałem podać numer silnika przy zakupie paska rozrządu bo mają być dwa rodzaje w AFN. Silnik wygląda tak;
Obrazek
Na obudowie rozrządu AFN, sterownik 028 906 021 EF, kolektor jak widać. Wygląda na to że ktoś przełożył sam słupek i został stary osprzęt ale chciałbym dojść co zostało a co jest zmienione, poprzedni właściciel wspominał coś o zmianie silnika i myślałem że włożyli taki jaki był. Dotychczas wszystkie części jakie oglądałem były z drugiego kwartału 98r od sterownika po koła pasowe. Teraz pytanie, jak poznać pompę wtryskową, głowicę i wtryskiwacze czy pochodzą z AFN czy AHU? Czy wcześniejszy rok produkcji na głowicy może świadczyć o tym że nie siedziała na bloku AFN? Wiem że głowice są identyczne ale razem z głowicą i blokiem mogły być wtryskiwacze i jeśli są z AHU to słabo, chyba że jest jest jakiś sposób rozróżnienia bez demontażu? I najważniejsze pompa, po czym poznać, gdzie ma numer ewentualnie charakterystyczne cechy. Specjalnie szukałem 110 koni a tu taka niespodzianka, nie chcę żyć w mylnym przekonaniu że mam 110 a realnie mniej niż 100.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: munior » pt gru 05, 2014 01:53

OsteR9019 pisze:Wiem że głowice są identyczne ale razem z głowicą i blokiem mogły być wtryskiwacze i jeśli są z AHU to słabo, chyba że jest jest jakiś sposób rozróżnienia bez demontażu?
Nie ma takiego sposobu :chytry:
OsteR9019 pisze:I najważniejsze pompa, po czym poznać, gdzie ma numer
numer na polu numerowym ,ale po zjęciu widać gałdki korpus ,wiec na pewno nie jest z AFN-a ,bo tam był "kratkowany " ...
OsteR9019 pisze:nie chcę żyć w mylnym przekonaniu że mam 110 a realnie mniej niż 100.
Ale ja bym się cieszył że to nie AFN ,bo wystarczy program i bedzie się zbierał lepiej niż ori AFN,a przy okazji masz spokuj z upierdliwą geometrią
Zawsze współczuje ludziom którzy napalają się na AFN ,bo ma 110 koni ...ma ,a jakże ,ale tylko w teori ...w praktyce z powodu zapiekających się kierownic w większosci egzemplarzy ,pozytku ze 110 koni nie ma ...kazda tuningowana 90 tka ,tylko ze zmienionym softem w ECU ,objedzie takiego AFN-a ,nawet jak jest w pełni sprawny ,co raczej jest rzadkoscią :grin:
Takze ciesz sie ,że masz zwykłe AHU ,a nie się martwisz :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: OsteR9019 » pt gru 05, 2014 20:43

munior pisze:Ale ja bym się cieszył że to nie AFN ,bo wystarczy program i bedzie się zbierał lepiej niż ori AFN,a przy okazji masz spokuj z upierdliwą geometrią
Nie mam spokoju z geometrią bo mam turbo sterowane N75. Jest szansa że łopatki się zacięły bo auto jechało do pewnego momentu aż przestawało przybierać, miałem pęknięty intercooler i głośny świst więc myślałem że to właśnie było przyczyną ale łopatek nie wykluczam. Znalazłem numery na pompie tylko nie mogę dojść od jakiego konkretnie jest silnika, i jakie parametry ma ta pompa.
ObrazekObrazek


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: Sztomel » sob gru 06, 2014 01:59

OsteR9019 pisze:Nie mam spokoju z geometrią bo mam turbo sterowane N75.
Każde turbo jest sterowane elektrozaworem N75 - obojętnie czy turbo z zaworem upustowym (jakie oryginalnie siedzi w AHU) czy też w AFN, elektrozawory N75 różnią się tylko sposobem działania i budową wewnętrzną ale obydwa typy turbosprężarek są nimi sterowane. Pompa wtryskowa nie ma znaczenia bo obydwie mają ten sam wydatek paliwa. Sterownik silnika masz z AFN'a więc w AHU kompletnie by się nie sprawdził gdyby osprzęt i turbo było z AHU czyli wychodzi z tego, że nawet jeśli ktoś zamiast bloku silnika AFN włożył blok z silnika AHU ale cały osprzęt pozostał z AFN to masz tak jakbyś miał nadal silnik AFN 110 KM. Nie sądzę, że ktoś kto wcześniej wymieniał w nim blok, wymienił blok wraz z głowicą i wtryskami z AHU. Ktoś kto zdecydował się na wymianę bloku z AFN na AHU z całą pewnością wymienił tylko sam blok a całą resztę zostawił z AFN czyli i wtryski i wszystko co oryginalnie w AFN siedziało - w tej sytuacji możesz być pewien, że parametry pozostały takie ja w AFN'ie czyli na 110 KM.
Identycznie ma się sytuacja z silnikiem 90 KM w Golfie IV czyli z blokiem silnika AGR i ALH - obydwa silniki są z fabrycznym osprzętem ustawionym na moc 90 KM ale bloki tych silników są identyczne z blokami silników AHF i ASV czyli tych o mocy 110 KM - różni je tylko sam osprzęt - ale nie pompa wtryskowa, która jest ta sama tylko - wydajniejsze wtryskiwacze i ciut zmienione oprogramowanie w sterowniku silnika. Jestem pewien, że ktoś zmieniając blok silnika i tak cały osprzęt pozostawił z AFN'a.
Faktem jest, że zdarzają się czasem takie niedoróbki, że ktoś (kompletnie nie kumaty) wsadzi zupełnie nieodpowiedni silnik i osprzęt do auta gdzie kiedyś fabrycznie siedział i inny sterownik silnika i inny silnik ale wtedy od razu widać, że coś się w tym zestawie gryzie i nie osiąga takich parametrów jakie powinien - widoczne nawet bez badania na hamowni ale nie sądzę, że u Ciebie tak było bo nic na to nie wskazuje.


Obrazek

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: OsteR9019 » sob gru 06, 2014 02:23

Sztomel pisze:Każde turbo jest sterowane elektrozaworem N75
Aha, ale jestem pewny tego że turbo jest takie jak w AFN.
Sztomel pisze:Nie sądzę, że ktoś kto wcześniej wymieniał w nim blok, wymienił blok wraz z głowicą i wtryskami z AHU. Ktoś kto zdecydował się na wymianę bloku z AFN na AHU z całą pewnością wymienił tylko sam blok a całą resztę zostawił z AFN czyli i wtryski i wszystko co oryginalnie w AFN siedziało - w tej sytuacji możesz być pewien, że parametry pozostały takie ja w AFN'ie czyli na 110 KM.
Ja niestety mam wątpliwości, nie znam przyczyny wymiany silnika ale mogło to być uderzenie w zawory i wtedy zasadna jest zmiana bloku z głowicą w dodatku odpada koszt uszczelki, wtedy wtryski byłyby z 90 konnego chyba że nie miałoby to prawa chodzić? Wiem że samochód miał stłuczkę ale raczej niedużą. No i jeszcze ta pompa, munior twierdzi że to nie od AFN-a a na forum krąży informacja że ma lepszą falę.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: Sztomel » sob gru 06, 2014 02:49

Jak wszystkie parametry pracy silnika będą w normie (ciśnienie doładowania turbo, masa zasysanego powietrza i dawka paliwa) to pozostaje Ci tylko sprawdzenie auta na hamowni - inaczej to tylko domysły. Nie sądzę jednak by nie były to parametry z AFN'a chyba, że faktycznie auto było tylko szykowane na sprzedaż - ale satysfakcję da Ci tylko to sprawdzenie jeśli nic więcej z tym silnikiem nie zamierzasz robić - żadnych zmian softu itp.


Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: VW_seller » sob gru 06, 2014 10:27

a w dowodzie ile masz kw napisane ? jak 66 to ahu jak wiecej to inny silnik


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: daniel.wwe » sob gru 06, 2014 11:18

Wiesz to co jest w dowodzie moze sie nijak miec do tego co pod maska


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: VW_seller » sob gru 06, 2014 11:59

to juz jakiś ulep ,ja bym tego nie kupił ,chyba ,że okazyjnie


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: OsteR9019 » sob gru 06, 2014 13:53

VW_seller pisze: w dowodzie ile masz kw napisane ?
Było 82kw
VW_seller pisze:to juz jakiś ulep ,ja bym tego nie kupił ,chyba ,że okazyjnie
Nie sądzę byś od razu poznał ze silnik został zmieniony. Żeby odczytać kod z bloku musiałem odpiąć dwa węże (bo inaczej ręki bym nie wlozyl) i wyczyścić papierem sciernym, wyobrażasz sobie coś takiego przed zakupem i ze sprzedający na to pozwoli? Z resztą blok i tak jest identyczny. Na pierwsze rozpoznanie poszła osłona paska rozrzadu, kolega co wcześniej miał afna zwrócił uwagę na turbine i mocowania do plastikowej pokrywy silnika. Wszystko się zgadzało ale nie mieliśmy na tyle wiedzy żeby rozpoznać pompę wtryskowa a pompa i wtryskiwacze to sedno tego tematu. Poza tym skrzynia CYP czyli od 110 konnego.
Sztomel pisze:ale satysfakcję da Ci tylko to sprawdzenie jeśli nic więcej z tym silnikiem nie zamierzasz robić - żadnych zmian softu itp.
Zamierzam ale nie w najbliższej przyszłości, do momentu kiedy wszystko inne nie będzie w idealnym stanie. Będzie zawieszenie i hamulce na itp-top to pomyślę o podkręcaniu.
To jak jesteście w stanie powiedzieć z jakiego konkretnie silnika mam pompę wtryskowa?


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: VW_seller » sob gru 06, 2014 14:25

to mam lepszy bajer : tylko to juz by wyszło w jezdzie tym autem ,sprawdzić jakie ma zawory od turbiny ,jeśli z biała głowką n75 to silnik afn . jeśli metalowo-plastikowy to ahu/1z , jeśli by to byl ahu a zawór z afn wsadzony auto by mialo muła z pewnych obrotów by odcieło i złapało bład w vagu.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: OsteR9019 » sob gru 06, 2014 19:10

Zawór mam z białą główką (patrz zdjęcie przy podszybiu) i turbo z AFN-a to pewne. Pozostaje tylko kwestia pompy wtryskowej ewentualnie wtryskiwaczy.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Czego spodziewać się po tym silniku?

Post autor: VW_seller » sob gru 06, 2014 19:52

jeśli to nie jedzie jak afn to już masz wszystko jasne . pompa ahu a afn to nie wielka róznica bo zajechana pompa z afn bedzie gorsza od zdrowej ahu ,różnia sie paroma głupotami .inna fala ,mocniejsze sprężyny to takie najważniejsze . wtryski to chyba najtańsza rzecz ,na forum kupisz sprawne za 150-200zł ( w razie jak byś miał te z ahu wsadzone )

pewnie jak byś zrobił komplet logów było by wiadome co masz wsadzone. tunerzy tu z forum szybko by ogarneli jakie dawki co daje i by ci powiedzieli ,ja takich spraw jeszcze nie ogarniam.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości