Strona 1 z 1

jaka jest długość pólosi napędowych Golf mk I 1.6 D

: sob lip 22, 2006 21:25
autor: piecu
Witam. Mam problem, zmieniłem u kumpla lilnik z 1.5 D na 1.6 D i rozwala mu lewy przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni) podczas skrętów w lewo. Potrzebuje znać jaka jest długość lewej półosi napędowej przy silniku 1.6 D. Bardzo pilne !!! Tak jak w temacie samochodzik to golf I.

: sob lip 22, 2006 22:39
autor: bongo
piecu pisze:Potrzebuje znać jaka jest długość lewej półosi napędowej przy silniku 1.6 D.
Nie ma czegoś takiego....Półoś wychodzi ze skrzyni biegów wieć nie ma znaczenia jaki silnik ją napędza.Szukaj przyczyny gdzieś indziej.

: ndz lip 23, 2006 09:43
autor: vw_vandal
piecu, nie wiem jaka jest długość ale jak kumpel przekładał silnik 1.6 TD z mk2 do mk1 to z przegubami od mk2 i nic mu nie wyrywa.

: ndz lip 23, 2006 10:36
autor: piter13
dokładnie ,ja zmieniłem z 1,8 benz na 1,6D skrzynia ,połosie zostały stare i nic z przegubami sie nie dzieje

: ndz lip 23, 2006 17:16
autor: greg
bongo pisze:Półoś wychodzi ze skrzyni biegów wieć nie ma znaczenia jaki silnik ją napędza
no nie bardzo - u mnie przy skrzyni w mk2 półoś kończyła się przed skrzynią przegubem wewnętrznym potem szła półoś aż do koła gdzie był przegub zewnętrzny.
Więc tak lewe półosie miały 3 wymiary w mk2 tj 89 90 i 100 a w mk1 89 i 90. Z tym że diesle w obu przypadkach 90

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 5:18 pm ]
z tym że oże ta półoś jest krzywa? I stąd rozwalanie przegubu?

: ndz lip 23, 2006 18:26
autor: bongo
greg pisze:no nie bardzo
Co nie bardzo?To skąd wychodzi ta półoś,ze skrzyni czy silnika bo nie rozumiem.Na mój rozum skrzynia to skrzynia,silnik to silnik.Jak u siebie zmienie silnik na np.JR,to skrzynia zostanie ta sama prawda?I półoś też ta sama.Jak sie myle to popraw mnie.

: ndz lip 23, 2006 18:58
autor: greg
ale mówimy o przypadku takim jakbyś do swojego wsadził sinik np 1,9TDI a skrzynię zostawiał - możliwe jest że następuje przesunięcie silnika względem pojazdu - typowo - przednie mocowanie silnika dla 1,1 - 1,3 jest inne niż dla 1,6 a w związku z tym może nastąpić przesunięcie silnika w jedną strone o te felerne 10mm

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 7:00 pm ]
własnie sprawdziłem w mk1 jest inna podpora przednia niż w mk2 - moze tu tkwi problem

: wt lip 25, 2006 23:52
autor: piecu
No to sprawa jest taka że półosie są rzeczywiście tej samej długości. W chwili obcnej o wyrywanie przbubu podejrzewam lekko latającą piaste w kole (piasta chodzi w łożysku do przodu i do tyłu wzlędem półosi). Mam zamiar kupić nową piaste i łożysko. zobacze co po tym będzie się działo.

: śr lip 26, 2006 08:37
autor: greg
piecu, a jesteś pewny że półoś nie jest krzywa? bo żeby rozłaził się przegub wewnętrzny to musiałbyś mieć luz na kilka cm

: śr lip 26, 2006 14:17
autor: piecu
Nie wiem czy to jest to przed zmianą silnika były te półosie i nic sie nie działo. Zmieniłem silnik ale półosie zostały z silnika 1.5. Zobacze czy te półosie są proste.

: śr lip 26, 2006 14:23
autor: greg
a mocowanie silnika to z przodu masz od którego silnika to z mk1 czy mk2? jakby co to gdzies u mni leżało chyba takie mocowanie-łapa od mk2

: śr lip 26, 2006 15:39
autor: piecu
mocowanie silnika jest z tego silnika 1.6 ale ten silnik był przeskładany z golfa I a nie z II Może wcześniej był we II ale jeździł w I i z jedynki go przekładałem. W sumie sie ono niczym nie różni, tyylko tym że to stare co wisał na nim 1.5 było wytarte i założyłem to co było przy 1.6.

[ Dodano: Sro Lip 26, 2006 3:45 pm ]
greg pisze:ale mówimy o przypadku takim jakbyś do swojego wsadził sinik np 1,9TDI a skrzynię zostawiał - możliwe jest że następuje przesunięcie silnika względem pojazdu - typowo - przednie mocowanie silnika dla 1,1 - 1,3 jest inne niż dla 1,6 a w związku z tym może nastąpić przesunięcie silnika w jedną strone o te felerne 10mm
no zapomniałem dodać że skrzynia teraz jest 5 a była 4