Strona 1 z 3

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 16:18
autor: dawidk92
Cześć
Problem wystąpił po 400 kilometrowej trasie z większą prędkością niż zwykle (140-160km/h). Samochód odpala po kilku obrotach wałem, wcześniej odpalał od kopa niezależnie od temperatury.
Sprawdziłem vagiem, pokazał błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po usunięciu błędu jest niby lepiej, ale błąd wraca.

Kąt wtrysku sprawdzony, w normie (48-51). Do tego od mniej więcej 3000 obrotów auto nie chce jechać, dusi się, turbina przestaje działać. Prędkość maksymalna to 120-140km/h, w zależności od humoru silnika. Z tego co poczytałem na forum i w Internecie może to być wina kąta (odpada, bo jest sprawdzony) albo pompy. Sprawdziłem wężyki ciśnieniowe i wszystkie są całe, ale mimo tego zastanawiam się nad ich wymianą (dla pewności). Dodam że egr jest zaślepiony.

Zrobiłem logi statyczne
http://vaglog.pl/log_193072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193073.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193074.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193075.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193071.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logi robiłem pierwszy raz, jeśli coś zrobiłem źle proszę mnie poprawić.
Proszę o pomoc i sugestie.

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 19:14
autor: palio
Kąt wtrysku sprawdzałeś w BS? Błąd 0550 to błąd wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź ustawienie rozrządu. Jak tu jest ok i kat który podałeś też jest ok to pozostaje tylko przestawiacz kąta N108.

Zrób logi: dynamiczny i BS grupy 004 każdy z osobna.

viewtopic.php?t=124519" onclick="window.open(this.href);return false;

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 19:29
autor: bioly05011
oby tylko nie klin na wale...wtedy lipton

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 21:11
autor: munior
dawidk92 pisze:Sprawdziłem vagiem, pokazał błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po usunięciu błędu jest niby lepiej, ale błąd wraca.
Po usunięciu błędu nie może być
dawidk92 pisze: niby lepiej
To że co niektórzy myślą że skasowanie błedów wystarczy ,a są nawet tacy co myślą że wystarczy odłączyć zasilanie ECU i błędy się same wykasują ,to temat na odzielny temat pod tytułem '' mity i fantazje w temacie tdi " :grin: :chytry: ...ale niestety, rzeczywistość nie jest tak piękna ,jak niektórzy myślą i skoro bład wraca ,to trzeba znależć i usunąć przyczynę błedu...logi statyczne które zrobiłeś są mało prztydatne ,bo nawet statycznego kąta wtrysku nie widać ...żeby go było widać ,należy w bloku 000 ,przełaczyć vaga w basic seting ,czyli nastawy podstawowe :hmm:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 22:03
autor: dawidk92
Logi zrobie w poniedziałek. Dodam ze jak jechalem samochodem przed chwila to zauwazylem że silnik nie wkreca sie dalej niz na 3400 obrotów, wtedy jest odcinka.

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pt lis 14, 2014 22:19
autor: munior
dawidk92 pisze:Dodam ze jak jechalem samochodem przed chwila to zauwazylem że silnik nie wkreca sie dalej niz na 3400 obrotów, wtedy jest odcinka.
Zrób Log statyczny bloku 000 w basic seting ,dynamiczne 003 ,004 ,011

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: sob lis 15, 2014 08:26
autor: Sztomel
palio pisze:Sprawdź ustawienie rozrządu. Jak tu jest ok i kat który podałeś też jest ok to pozostaje tylko przestawiacz kąta N108
pozostaje również wtrysk sterujący z czujnikiem wzniosu iglicy rozpylacza o którym nie świadczą najlepiej korekcje w zamieszczonym logu grupy 013.

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: sob lis 15, 2014 10:13
autor: bioly05011
wtrysk sterujący może sprawdzić,oporność 10Ohm,może zrobić test elementów wykomawczych sprawdzić N108 powinien pykać

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: sob lis 15, 2014 13:29
autor: dawidk92
Wiem że to wróżenie, wszystko okaże się mam nadzieje w poniedziałek jak zrobię logi tak jak powinienem.
Dziś i jutro siedzę w pracy także nie mam możliwości za bardzo zrobić czegokolwiek. Sprawdziłem tylko że koło dolne obraca się idealnie w osi, nie ma bicia, więc mam nadzieję że to nie klin na wale. Może wtryski dostały już po dupie za dużo (przebieg 300 tys licznikowo, a był kręcony na 100%, więc pewnie ma z 500 tys). Dodam, że podczas pracy silnika na biegu jałowym odpięcie wtyczki wtrysku 3 nie powoduje w ogóle zmiany pracy silnika (nie zmienia się dźwięk, nie przygasa, nie zmienia obrotów - dosłownie nic). Czy może to wskazywać na uszkodzenie tego wtrysku?

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: sob lis 15, 2014 20:59
autor: munior
bioly05011 pisze:wtrysk sterujący może sprawdzić,oporność 10Ohm,
Ten test nie powie nic wiecej prócz tego,czy cewka ma obwód ...a to czy go ma ,nie jest żadnym wyznacznikiem jego sprawnosci :chytry: oporność cewki nie ma kompletnie nic do tego, jak rozpyla i trzyma cisnienie.Brak opornosci cewki ,oczywiście dyskwalifikuje taki sterujący i skutkuje od razu nie dającym się skasować błedem g 80.A to że po odpięciu wtyczki sterującego ,na jałowym, nic się nie dzieje ,jest normalne ...jedyne co się po tym dzieje ,to bład w sterowniku i wszystkie korekcje idealne ,bo same zera :grin: za to w czasie jazdy ,z odpiętym sterującym ,już nie jest tak pieknie :hmm:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: ndz lis 16, 2014 00:13
autor: dawidk92
Na razie zrobiłem loga grupy 000 w BS:
http://vaglog.pl/log_193338.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cewka wtrysku nr 3 ma rezystancję 117 ohmów.
Pojawił się błąd czujnika G80 i G81, ale był odpięty wtrysk sterujący na pracującym silniku więc podejrzewam że to wina tego.
Silnik teraz był nagrzany na 100% (po trasie z pracy 25km). Mam nadzieję że to wina wtrysku, i jak wymienię na sprawdzone z asv to będzie po kłopocie.

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pn lis 17, 2014 13:33
autor: dawidk92
Zrobiłem logi (mam nadzieję że dobrze), oliwa rozgrzana do 88 stopni:

003: http://vaglog.pl/log_193579.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004: http://vaglog.pl/log_193580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011: http://vaglog.pl/log_193581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
000: http://vaglog.pl/log_193582.html" onclick="window.open(this.href);return false;

błędy: 550, 542, 539. Coś czuję że pompa się ze mną żegna..
Ale liczę na Wasze głosy.

edit:
proszę brać pod uwagę logi robione dzisiaj, czyli ostatnie w każdej z grup

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: pn lis 17, 2014 18:01
autor: munior
Przyczynę błędu 550 widać jak na dłoni
dawidk92 pisze:004: http://vaglog.pl/log_193580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pompa praktycznie nie przestawia dynamicznie kąta wtrysku,mimo n108 wysterowanego na maxa ...przyczyną jest prawdopodobnie brak odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego w pompie ,albo zapchane sitko na n108 ,bardzo żadko szwankuje sam elektrozawór n108 ...Sprawdż kalibrowany zaworek powrotny na nastawniku ,czy trzyma odpowiednie ciśnienie,i zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy .Jak nie wiesz co i jak się sprawdza ,to jedz do kogoś obeznanego w temacie pomp tdi ...tylko nie jezdzij po mechanikach ,bo typowi mechanicy sobie z tym na pewno nie poradzą . Ktoś obeznany w temacie działania i budowy pompy wtryskowej vp 37 ,znajdzie przyczynę w kilkanascie minut ,sprawdzajac rzeczy o których wspomniałem.Bład 539 to czujnik temp.paliwa w nastawniku ...bardzo ważny czujnik i skoro bład powraca to musisz go wymienić ...542 wiadomo ,wtrysk sterujący ...nie ma prawa wracać ,po skasowaniu ,o ile wtrysk sprawny...jak cewka ma przerwę ,to błąd będzie powracał i wtrysk nadaje się tylko do wymiany

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

: śr lis 19, 2014 17:41
autor: dawidk92
Macie może jakieś rady żeby odkręcić nieszczęsny zawór n108 nie zdejmując pompy z samochodu? Pierwsza śruba (ta bliżej pasa przedniego) poszła bez zająknięcia, zdemontowałem podporę pompy i ta druga nie chce drgnąć. Dorobiłem sobie bita żeby był cieńszy a i tak nie potrafię dostać się tam w ten sposób żeby bit był w osi śruby. Miejsca tam wcale nie ma i do tego śruby nie widać.