Strona 1 z 1

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: sob lis 08, 2014 08:58
autor: poolak2006
A4 b7 BRD. Ostatnio po uruchomieniu silnika zaczęła świecić kontrolka od świec żarowych, a właściwie zaczęła migać. Samochód osiagał maksymalnie 1400 rpm niezależnie od biegu. Po ponownym uruchomieniu było ok. Kiedy silnik ostygł historia się powtórzyła... Podczas gaszenia samochodu czuć trzęsienie budy. Po podłączeniu kompa wyskoczył mi błąd 05000 (zwarcie do plusa)- niestety w liście kodów którą posiadam nie znalazłem błędu o tym kodzie. W sieci znalazłem coś takiego:
005000 P1388
(Kody błędów)
Moduł sterujący kontroli przepustnicy uszkodzony (monitorowanie przepustnicy) sygnał poza tolerancją

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: sob lis 08, 2014 09:26
autor: turbocar
Musisz wymienić przepustnicę,powodem trzęsienia silnikiem jest nie domknięta przepustnica przy gaszeniu czyli nie odcina dopływu powietrza dlatego silnik jeszcze przez chwile chodzi zanim wypali paliwo w cylindrach.

Re: błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: sob lis 08, 2014 10:02
autor: poolak2006
turbocar pisze:Musisz wymienić przepustnicę,powodem trzęsienia silnikiem jest nie domknięta przepustnica przy gaszeniu czyli nie odcina dopływu powietrza dlatego silnik jeszcze przez chwile chodzi zanim wypali paliwo w cylindrach.
No to to wiem tylko czy ten błąd jest z tym związany i te problemy z przyśpieszeniem i kontrolką świec żarowych.

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: sob lis 08, 2014 10:08
autor: Sztomel
Najlepiej przepustnicę czyli moduł V157 wymontować i zdjąć z niej pokrywę aby zobaczyć jak wygląda w niej elektronika.
Oczywiście ten błąd powoduje mryganie kontrolki świec żarowych i problemy z wejściem silnika na obroty gdyż nie dostaje on odpowiedniej ilości powietrza. Nie wykluczone, że moduł sterujący klapą dławiącą będzie zalany olejem wewnątrz. Czyszczenie przepustnicy z oleju pomoże tylko na krótki czas bo znowu się tam nazbiera (efekt zużycia mechanicznego uszczelnienia ośki i jej samej). Można to zregenerować albo wymienić. Wychodzi na to, że klapa dławiąca nie jest ani w pozycji zamkniętej ani w pełni otwartej (czyli nie porusza się w pełnym zakresie) skoro silnik gaśnie z telepaniem i nie może wejść na obroty podczas jazdy.

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: ndz lis 09, 2014 13:59
autor: poolak2006
Sztomel, To można do tego jakiś zestaw naprawczy kupić ?

Re: błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: ndz lis 09, 2014 23:56
autor: lukas1305
Sztomel pisze:Najlepiej przepustnicę czyli moduł V157 wymontować i zdjąć z niej pokrywę aby zobaczyć jak wygląda w niej elektronika.
Oczywiście ten błąd powoduje mryganie kontrolki świec żarowych i problemy z wejściem silnika na obroty gdyż nie dostaje on odpowiedniej ilości powietrza. Nie wykluczone, że moduł sterujący klapą dławiącą będzie zalany olejem wewnątrz. Czyszczenie przepustnicy z oleju pomoże tylko na krótki czas bo znowu się tam nazbiera (efekt zużycia mechanicznego uszczelnienia ośki i jej samej). Można to zregenerować albo wymienić. Wychodzi na to, że klapa dławiąca nie jest ani w pozycji zamkniętej ani w pełni otwartej (czyli nie porusza się w pełnym zakresie) skoro silnik gaśnie z telepaniem i nie może wejść na obroty podczas jazdy.
Jest dokładnie tak jak piszesz....z miesiąc temu miałem identycznie tylko,że u mnie zaświecił check,rozebrałem całą przepustnice,faktycznie cała w oleju była elektronika(jak sie okazało silniczek robił zware i wywalił jeszcze bezpiecznik 10A pod maską który jest powiązany z wentylatorem ),wszystko pięknie ładnie poskładałem i nic to nie pomogło okazało Udało mi sie kupić nówke za 450zł (allegro) ale ceny w sklepie zaczynają sie chyba od 800zł w góre.

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: pn lis 10, 2014 01:07
autor: poolak2006
Czy w nowych przepustnicach usunięto tę wadę czy występuje ona nadal? Akcja serwisowa nie przewidywała wymiany tej części bo z tego co zauważyłem to siada ona bardzo często?

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: wt lis 11, 2014 16:06
autor: Sztomel
Nic mi nie wiadomo nt aby producent miał być aż tak łaskawy dla użytkowników tych samochodów by poprawiać te strategicznie "zaplanowane" wady. Prosty przykład z napędem pomp oleju w silnikach 2.0 TDI - chociażby w słynnym z Audi silniku o oznaczeniu BLB. Zastosowano tam napęd tych pomp z takich słabych stopów metalu, że ścierają się jego elementy jak cholera. Podobnie i w przepustnicach materiał z jakiego wykonane są ośki obrotu klapki dławiącej przepustnicy, jej uszczelnienie i tuleja w korpusie w którym się obraca szybko się zużywają mechanicznie. Taka strategia aby auto i jego podzespoły dotrzymywały okresu gwarancyjnego a potem to już użytkowniku wymieniaj, płać i płacz. Zauważyć taki trend można prawie we wszystkich wcześniej renomowanych markach samochodów słynnych kiedyś ze swojej trwałości, że obecnie robi się podzespoły których trwałość i stopień zużycia kwalifikujący podzespół do wymiany jest obliczony na właśnie czas do upływu okresu gwarancyjnego.

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: pt lis 14, 2014 22:50
autor: poolak2006
Dobra jeszcze mam problem ze zidentyfikowaniem numeru części ponieważ ETKA wywala mi numer przepustnicy 03G128063J jednak z tego co znalazłem na forum to jest to przepustnica od 1,9TDI ...

Re: błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: sob lis 15, 2014 00:39
autor: lukas1305
U mnie też końcówka sie nie zgadzała ja miałem z literą g a kupiłem z literą j ze zdjęcia wyglądała identycznie jak moja.

błąd 05000 + trzęsie budą podczas gaszenia

: śr lis 19, 2014 00:26
autor: poolak2006
ale to caly numer sie nie zgadza