Strona 1 z 2
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: czw lis 06, 2014 18:43
autor: Markoś
Witam, ( golf IV 1.9 AXR 101 km )
zmieniłem wszystkie pompowtryski AG ponieważ jeden zaczął mi lać ropę ( logi VAG), oraz oddałem do regeneracji rozrusznik bo już długo kręcił.
Objawy po złożeniu:
- pompowtryski wyglądają na dobre ( spalanie 0.6) logi w vagu bardzo dobre.
- rozrusznik jest cichy i pali na dotyk
1.Tylko tu własnie jest problem z tym paleniem na dotyk. Jak długo postoi to odpali na dotyk, silnik wejdzie na obroty a po sekundzie zgaśnie i już trzeba kręcić z 8 s.
2.Samochód po dłuższej trasie lekko dymi na niebiesko ( czuć niespaloną ropę ) lecz na 3.5 tys obrotów mam wędzarnię za samochodem..
3.Jechałem 180 km/h gdy pierwszy raz w życiu zgasł mi samochód ... dopiero po 20 s kręcenia wszedł na obroty ...
Moje przepuszczenia: zdaje mi się, iż od wymiany filtru paliwa zaczęły mi się cyrki.. NIe słyszę dźwięku zassysania ropy i po wyłączeniu wypuszczania. Wyjąłem pompę paliwową w baku i ją wyczyściłem. Przekaźnik lub pompa moze mieć takie objawy ?
Dodam że mam usunięty egr, został tylko n75 i odpiąłem klapę gaszącą (AXR) kostki od n17 i n235 są odpięte i sobie dymdają.
Proszę o pomoc
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: czw lis 06, 2014 19:21
autor: srubox
Pompki ustawione? i założone nowe uszczelnienia.?...pompka w baku działa? wygląda jakby sie zapowietrzał...i podłącz te kostki od tych czujników bo sypie ci pewnie błędami w sterowniku. egr mozesz mieć zaslepiony ale klapa gasząca lepiej jak jest sprawna.
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: czw lis 06, 2014 20:04
autor: Markoś
Pompki ustawiał mechanik, pompka w baku niby działa po wlączeniu zapłonu z trójnika leci ropa
tylko co mają uszczelniacze do wyłączenia samochodu
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: pt lis 07, 2014 17:24
autor: piotrek233
Ja obstawiam uszczelniacze na pompowtryskach. Miałem podobnie, że auto nie chciało palić i gasło podczas jazdy. Wymiotłem fit paliwa, zaworki zwrotne ale nie przyniosło efektu Po wyminie uszczelniaczy ten problem nigdy nie wrócił.
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: sob lis 08, 2014 11:28
autor: jaro789
miałem tak przedwczoraj, winny był zapchany filterek w koszu pompy paliwa, rozgrzał się i łapał lewe powietrze bo ropy zaciągnąć już nie mógł,
żeby wykluczyć lewe powietrze załóż przezroczysty wąż i nagrzej dobrze auto
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: sob lis 08, 2014 14:10
autor: Markoś
jaro789, Ciepło. Pompka w baku paliwa powinna dawać przynajmnie 0.5 bara u mnie nie podaje nic
więc czekam na nową i dam info czy jest wsio ok
plusik się należy
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: ndz lis 09, 2014 18:32
autor: jaro789
dzieki dzieki
tak ale 0.5 bara tylko przy rozruchu, załóż jeszcze wąż chwilkę to trwa a będzie pewność
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: czw lis 13, 2014 00:57
autor: Markoś
Pompka w baku wsadzona pół bara na rozruchu się pokazało, lecz po przejechaniu 20 km znowu kopci na niebiesko. Zobaczę jutro rano jak z odpalaniem możliwe że zassał gdzieś jeszcze powietrza... Wlasnie wymieniłem tą pompkę ale nadal niesłyszę tego charakterysrycznego zassania i po zgaszeniu wyplucia ;/
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: sob lis 15, 2014 08:52
autor: Haki
Oleju Ci kolego motorek nie pije ? bo ten niebieski dymek za sobą ... nie jest na pewno z źle spalonego paliwka....
Sprawdzałeś ciśnienie na garnkach ?
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: sob lis 15, 2014 15:05
autor: Markoś
Zauważyłem że pije. Ciśnienie oczywiście jak należy, zaczął mi dymić po wymianie pompowtrysków, lecz teraz zauważam że obroty na zimnym folgują i raz mam spalanie 0.8 i wtedy czuje jakby równo nie pracował, później jak złapie 90 to jest ok. Możliwe że musze zmienić uszczelniacze, lecz czy to byłoby przyczyną złego odpalanie zimnego samochodu ? ciepły pali na strzała, lecz zimnego kręcę ok 5 s, lecz po pierwszy kręceniu wejdzie na obroty ale zgaśnie...
Re: Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: sob lis 15, 2014 17:10
autor: piotrek233
Tak, miałem problem z odpalaniem na zimnym, czasami na ciepłym też - ale to sporadycznie.
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: śr lis 26, 2014 13:43
autor: Markoś
Nowe fakty.
Z pompy paliwowej (tandem, ta z vacum) leciała mi ropa i to dosyć sporo, oczywiście jednorazowy przypadek, bo wcześniej było sucho. Wymieniłem ją i powiem ze miałem spokój przez tydzień. Odpalał na dotyk zimny ciepły, lecz problem znowu wrócił. Nowe fakty są takie że wyskakuje mi błąd na 3 garze i na logach 13 ( 3 pomka) zauwazyłem, że wariuje mi spalanie, stoi 0,4 a za chwilę leje jak głupia 2,99 .. Ale co może byc tego przyczyną? złe ustawienie ? robił to początkujący mechanik. Drugi fakt to że na zimnym przy przyśpieszaniu czuję trzęsienie na 1,9 tys obrotów, oraz jak źle mi odpali to pracuje na trzech garach.. Tylko teraz tak, wymieniłem pompowtryski na 4 używki ponieważ 3 pompowtrysk mi lał i teraz znowu z 3 jest coś nie tak?
Mam logi jakby ktoś chciał rzucić okiem
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: śr lis 26, 2014 14:47
autor: pawel99
"1.Tylko tu własnie jest problem z tym paleniem na dotyk. Jak długo postoi to odpali na dotyk, silnik wejdzie na obroty a po sekundzie zgaśnie i już trzeba kręcić z 8"
Podobnie mam u siebie, jak postoi 4-5 dni, to odpala i gaśnie. Mało profesjonalne rozwiązanie ale działa, przy odpalaniu dodaje lekko gazu, tak, że obroty wskoczą np. 1200. Jak stoi max 3 dni, problemu nie ma. Na vagu zero błędów
Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD
: śr lis 26, 2014 15:38
autor: piotrek233
A może coś z wiązka od pompowtrysków- coś nie styka? albo wyrobione miejsce pompowtrysku 3 w głowicy, jeżeli tylko na 3 pompce występują problemy.