Strona 1 z 1
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 13:12
autor: Dziachu
Witam!
Mam problem ze swoim golfem 3 silnik 1.9 D.
A więc po uruchomieniu silnika strasznie piszczy pasek alternatora

przez jakies 20-30 sekund, potem sa tylko popiskiwania a jak sie zagrzeje to wszystko chodzi jak należy. Dodatkowo podczas tych 20-30 sekund wskazówka obrotomierza wskazuje około 500 obr. (Wymienione koło pasowe)
Pozdrawiam.
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 15:41
autor: bioly05011
a pasek wymieniony?
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 19:50
autor: Dziachu
byl wymieniany pol roku temu...
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 20:56
autor: bioly05011
koło pasowe które zmieniałeś?
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 21:33
autor: areczek0000000
Nowe koło i nowy pasek,stare koło zrobi spustoszenie na pasku.
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 21:39
autor: wesol
tam ma zdaj sie to sprzegileko na altku. Rowki przeciez sie nie wytra stalowe od paska gumowego. Sprawdz napinacz bo jest na osce takiej co siedzi na tulejce i na koncu jest sprezyna napinacz. Czasem napinacz swankuje ale dosc czesto ta lapaka co siedzi w tulei sie zaciera lub tuleja sie wyciera i sie kosi. Pasek tez na pracujacm silniku mozesz przesmarowac kawalkiem smoły twardej to bedzie trzymac jak wariat.
piszczący Pasek
: czw lis 06, 2014 22:07
autor: areczek0000000
a jednak guma wyciera metal.
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 19:06
autor: Dziachu
wymienione koło pasowe wału korbowego
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 19:10
autor: bioly05011
wymień kółko altka ,kółko altka pracuje najmniejszą powierzchnią z wszystkich kół
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 19:28
autor: wesol
niekoniecznie jak dobrze opasa to kolko to moze nawet byc najwieksza powierzchnia.
Co do wycierania gumowym paskiem kol to smiech na sali. A wata tniesz granit?? Zebym tkaich kolek w zyciu ze 50 nie wymienil to bym nie pisal takich rzeczy. W oplu to kola pasowe w 1.9 cdti to siadaja dosc czesto. Sprzegileka alternatora tez nie sa jakies z diamentu by byly wieczne i tez sie psuja. W zadnym nie znalalzlem wytarc. Zreszta chyba trzbe aby ze dw a tuziny paskow wypracowac by cokolwiek byl slad na kole pasowym. Zresztą mam w pwnicy pare kol starych, nikeotre przerobione nas zybko na sztywne by dalo sie pojezdzic z tydzien zanim kolo sie wymieni. Moge strzelic pare fotek takich kolek co maja nalatane ze 170 tys km.
Wazny jest napinacz oraz czy pracuje w swoim zakresie. U ojca w berlingo tez ten nainacz jest na tkaim ułozyskowaniu na łozysku igielkowym. Tak sie zatarl i skorodowal ze juz praktycznie nie chodzil wcale. wałeczki igielkowe odcisnely sie na ośce i tez juz klinowaly. Po wymienie pasek juz pracowal elegancko. NAwet go nie wymienialismy.
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 20:08
autor: areczek0000000
nie ma tu nic do śmiechu,każdy robi jak uważa lektura do poczytania
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... enic/el9kb" onclick="window.open(this.href);return false;
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 20:21
autor: wesol
pokaz mi wytarte kolo. Oczewiscie mowa o kole stalowym. Sa tez czasami kola wykonane z alu ale to naprawde neiczesto jest. Zazwyczja na pompie wodnej np. TO owszmemoze sie wytrzec ale tez nei czesto to wystepuje. Sporo tego w życiu nawymienialem naprawde i nie sotkalem sie z taki przypadkiem. PRocentowy taki pewnie rpzypadek wytartego kola to pewnie liczony w gora w kilku procentach.
piszczący Pasek
: pt lis 07, 2014 21:30
autor: areczek0000000
wiesz co szkoda słów a archiwum nie prowadzę i nie zbieram zużytych części,które wymieniam.Więc nie zapodam zużytego stalowego koła pasowego.