Strona 1 z 1

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: śr paź 22, 2014 19:57
autor: bartek1991
Witam wszystkich forumowiczów!!! :grin:
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r :bajer: . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być :rozpacz: .

Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: śr paź 22, 2014 22:50
autor: rotkeh
bartek1991 pisze:Witam wszystkich forumowiczów!!! :grin:
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r :bajer: . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być :rozpacz: .
Każda pompa ma coś takiego jak zawór ciśnieniowy (żeby utrzymać stałe ciśnienie olej w układzie smarowania ), . Szukaj przy pompie oleju może po tak gruntownym remoncie jakiś opiłek wszedł pod zawór ciśnieniowy (przy takim remoncie ważne aby dokładnie wymyć i przedmuchać wszystkie kanały olejowe ) , Zamiast czujnika wkręć manometr i zobacz co dzieje się z ciśnieniem jak zimny i jak zaczyna łapać temp. Jak tu wszystko ok patrzeć na panewki wału. zaslepki itp.

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: czw paź 23, 2014 19:25
autor: bartek1991
Puki co sprawdziłem pompę oleju i wszystko z nią jest OK. Jutro spróbuje podłączyć go do manometru i może czegoś więcej się dowiemy.

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: pt paź 24, 2014 18:58
autor: bartek1991
Dzisiaj podłączyłem do silnika manometr i okazało się, że po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie skacze do ok. 4 Bar, w miarę jak rośnie temperatura ciśnienie powoli spada do momentu aż osiągnie wartość 0,6-0,5 Bar. Po zwiększeniu obrotów do wartości nieznanej (nie posiadam obrotomierza) ciśnienie dochodzi 2 Barów. Następnie z powrotem wkręciłem czujnik ciśnienia, po odpaleniu kontrolka zaczęła migać i znowu wkręciłem manometr który pokazał ok. 0,55 Bara na jałowych obrotach. Tak samo zrobiłem z drugim czujnikiem i też zaczął migać.
Intryguje mnie to, że czujniki ciśnienia niby są na 0,3 Bara, a załączają się przy ok. 0,55 Bara. Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: sob paź 25, 2014 16:50
autor: bartek1991
Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
Dzisiaj po przejażdżce ok 2km ciśnienie spadło do 0,4 Bara, a później do 0,3 Bara.

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: ndz paź 26, 2014 23:03
autor: Witek.J
bartek1991 pisze:Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
Instrukcja nie podaje wartości ciśnienia na biegu jałowym. Podaje minimalne ciśnienie przy 2000 obr./min silnika, nie mniej niż 2,0 bara.
bartek1991 pisze:Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?
To dość niskie ciśnienie, wysłużony silnik będzie takie miał i nic w tym dziwnego ale twój po remoncie? :blush: To zdecydowanie za niskie ciśnienie.
Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

: wt paź 28, 2014 19:33
autor: bartek1991
Dzięki za odpowiedzi, ale na razie prace nad Golfem zostają wstrzymane do przyszłego tygodnia. Jak coś się wyjaśni to dam znać.
Witek.J pisze:Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.
Najbardziej prawdopodobna jest ta druga przyczyna :? kiedyś musi być ten pierwszy raz :-)