Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartek1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: bartek1991 » śr paź 22, 2014 19:57

Witam wszystkich forumowiczów!!! :grin:
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r :bajer: . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być :rozpacz: .



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: rotkeh » śr paź 22, 2014 22:50

bartek1991 pisze:Witam wszystkich forumowiczów!!! :grin:
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r :bajer: . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być :rozpacz: .
Każda pompa ma coś takiego jak zawór ciśnieniowy (żeby utrzymać stałe ciśnienie olej w układzie smarowania ), . Szukaj przy pompie oleju może po tak gruntownym remoncie jakiś opiłek wszedł pod zawór ciśnieniowy (przy takim remoncie ważne aby dokładnie wymyć i przedmuchać wszystkie kanały olejowe ) , Zamiast czujnika wkręć manometr i zobacz co dzieje się z ciśnieniem jak zimny i jak zaczyna łapać temp. Jak tu wszystko ok patrzeć na panewki wału. zaslepki itp.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

bartek1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: bartek1991 » czw paź 23, 2014 19:25

Puki co sprawdziłem pompę oleju i wszystko z nią jest OK. Jutro spróbuje podłączyć go do manometru i może czegoś więcej się dowiemy.



bartek1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: bartek1991 » pt paź 24, 2014 18:58

Dzisiaj podłączyłem do silnika manometr i okazało się, że po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie skacze do ok. 4 Bar, w miarę jak rośnie temperatura ciśnienie powoli spada do momentu aż osiągnie wartość 0,6-0,5 Bar. Po zwiększeniu obrotów do wartości nieznanej (nie posiadam obrotomierza) ciśnienie dochodzi 2 Barów. Następnie z powrotem wkręciłem czujnik ciśnienia, po odpaleniu kontrolka zaczęła migać i znowu wkręciłem manometr który pokazał ok. 0,55 Bara na jałowych obrotach. Tak samo zrobiłem z drugim czujnikiem i też zaczął migać.
Intryguje mnie to, że czujniki ciśnienia niby są na 0,3 Bara, a załączają się przy ok. 0,55 Bara. Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?



bartek1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: bartek1991 » sob paź 25, 2014 16:50

Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
Dzisiaj po przejażdżce ok 2km ciśnienie spadło do 0,4 Bara, a później do 0,3 Bara.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: Witek.J » ndz paź 26, 2014 23:03

bartek1991 pisze:Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
Instrukcja nie podaje wartości ciśnienia na biegu jałowym. Podaje minimalne ciśnienie przy 2000 obr./min silnika, nie mniej niż 2,0 bara.
bartek1991 pisze:Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?
To dość niskie ciśnienie, wysłużony silnik będzie takie miał i nic w tym dziwnego ale twój po remoncie? :blush: To zdecydowanie za niskie ciśnienie.
Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.



bartek1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15

Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.

Post autor: bartek1991 » wt paź 28, 2014 19:33

Dzięki za odpowiedzi, ale na razie prace nad Golfem zostają wstrzymane do przyszłego tygodnia. Jak coś się wyjaśni to dam znać.
Witek.J pisze:Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.
Najbardziej prawdopodobna jest ta druga przyczyna :? kiedyś musi być ten pierwszy raz :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości