Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Witam wszystkich forumowiczów!!!
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być .
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być .
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Każda pompa ma coś takiego jak zawór ciśnieniowy (żeby utrzymać stałe ciśnienie olej w układzie smarowania ), . Szukaj przy pompie oleju może po tak gruntownym remoncie jakiś opiłek wszedł pod zawór ciśnieniowy (przy takim remoncie ważne aby dokładnie wymyć i przedmuchać wszystkie kanały olejowe ) , Zamiast czujnika wkręć manometr i zobacz co dzieje się z ciśnieniem jak zimny i jak zaczyna łapać temp. Jak tu wszystko ok patrzeć na panewki wału. zaslepki itp.bartek1991 pisze:Witam wszystkich forumowiczów!!!
Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa Mk1 z silnikiem 1.5D z roku 1978r . Ostatnio silnik przeszedł remont kapitalny, czyli: szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, nowe panewki, nowa pompa olejowa, nowe uszczelki i uszczelniacze, nowy czujnik ciśnienia oleju, wszystkie trzy wały zostały przeszlifowane, głowica i pompa podciśnienia zostały zregenerowane. Po zmontowaniu silnik zalałem olejem mineralnym 20W50 (według zaleceń producenta). Motor pali na strzała, pracuje równo i elegancko.
Problem pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temperaturę pracy, mianowicie zaczyna pulsować kontrolka ciśnienia oleju. Na obrotach jałowych kontrolka pulsuje z częstotliwością ok 5 razy na sekundę, po dodaniu obrotów częstotliwość rośnie aż nagle zgaśnie. Po powrocie do obrotów jałowych kontrolka znowu zaczyna pulsować. Proszę o pomoc ponieważ już nie mam żadnych pomysłów co to może być .
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Puki co sprawdziłem pompę oleju i wszystko z nią jest OK. Jutro spróbuje podłączyć go do manometru i może czegoś więcej się dowiemy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Dzisiaj podłączyłem do silnika manometr i okazało się, że po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie skacze do ok. 4 Bar, w miarę jak rośnie temperatura ciśnienie powoli spada do momentu aż osiągnie wartość 0,6-0,5 Bar. Po zwiększeniu obrotów do wartości nieznanej (nie posiadam obrotomierza) ciśnienie dochodzi 2 Barów. Następnie z powrotem wkręciłem czujnik ciśnienia, po odpaleniu kontrolka zaczęła migać i znowu wkręciłem manometr który pokazał ok. 0,55 Bara na jałowych obrotach. Tak samo zrobiłem z drugim czujnikiem i też zaczął migać.
Intryguje mnie to, że czujniki ciśnienia niby są na 0,3 Bara, a załączają się przy ok. 0,55 Bara. Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?
Intryguje mnie to, że czujniki ciśnienia niby są na 0,3 Bara, a załączają się przy ok. 0,55 Bara. Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
Dzisiaj po przejażdżce ok 2km ciśnienie spadło do 0,4 Bara, a później do 0,3 Bara.
Dzisiaj po przejażdżce ok 2km ciśnienie spadło do 0,4 Bara, a później do 0,3 Bara.
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Instrukcja nie podaje wartości ciśnienia na biegu jałowym. Podaje minimalne ciśnienie przy 2000 obr./min silnika, nie mniej niż 2,0 bara.bartek1991 pisze:Może ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie dla tego silnika na obrotach jałowych?
To dość niskie ciśnienie, wysłużony silnik będzie takie miał i nic w tym dziwnego ale twój po remoncie? To zdecydowanie za niskie ciśnienie.bartek1991 pisze:Słyszałem też, że w takim silniku ciśnienie na obrotach jałowych to ok. 0,35 Bara, ale wydaje mi się, że to trochę za mało. Co o tym sądzicie?
Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 19:15
Brak ciśnienia oleju po remoncie silnika.
Dzięki za odpowiedzi, ale na razie prace nad Golfem zostają wstrzymane do przyszłego tygodnia. Jak coś się wyjaśni to dam znać.
Najbardziej prawdopodobna jest ta druga przyczyna kiedyś musi być ten pierwszy razWitek.J pisze:Nie chcę nic sugerować, albo pompa oleju jest do "bani" albo osoba/y odpowiedzialne za remont tego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości