Strona 1 z 1

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: pn paź 06, 2014 22:27
autor: dawmor
Witam. Dzisiaj z rana wkurzony (ach te kobiety) siadłem do auta odpaliłem i nie żałując silnika troche go przegoniłem na 1 i 2 biegu jak wcisnąłem sprzęgło poczułem ze zaczęło trząść silnikiem, obroty bardzo spadły i zaczął dymić potwornie na biało! Zjechałem na bok czekam minutę, dwie, a silnik dalej sie tak zachowuje. Stwierdziłem ze trudno i jade dalej dojechałem do skrzyżowania i sie uspokoiło i silniczek chodził już bez problemowo. Jak wracałem i jechałem przed to miejsce gdzie poczułem ze mi sie zaczęło tak dziać z silnikiem na drodze zauważyłem wielki czarny okrąg z dymu z rury na 100% mój. Przed chwilą jak jechałem do sklepu to samo w pewnym momencie silnik zaczął trząść, spadł z obrotów i zaczął dymić. Co to może być?

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 06:53
autor: Michał_1977
dawmor pisze:Dzisiaj z rana wkurzony (ach te kobiety) siadłem do auta odpaliłem i nie żałując silnika troche go przegoniłem na 1 i 2 biegu
Bardzo mądrze.. :panna:
Nawet nie raczyłeś napisać jaki silnik :chytry:

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 07:56
autor: dawmor
No nie da sie ukryć ze nie mądrze... No ale cóż. Silniczek 1.9 tdi 90 koni.

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 09:11
autor: munior
dawmor pisze:Dzisiaj z rana wkurzony (ach te kobiety) siadłem do auta odpaliłem i nie żałując silnika troche go przegoniłem na 1 i 2 biegu jak wcisnąłem sprzęgło poczułem ze zaczęło trząść silnikiem, obroty bardzo spadły i zaczął dymić potwornie na biało!
Podwiesilo hydraulikę ,na zimnym gestym oleju .Ja bym sie nie przyznawał do takiego traktowania auta :chytry: Bo to przepis "jak skrocić zycie mojemu tdi " :jezor: takie "metody "diagnozy ,czy pruba "odmulenia " przez "przepilowanie " nie prowadzą do niczego ,prucz katowania silnika
dawmor pisze:Silniczek 1.9 tdi 90 koni.
jak nie jedzie z dołu jak nalezy ,odpalamy vaga i robimy logi przepływomierza i doładowania .Jak nie mamy vaga,to mozemy zapiąć diodę symulujacą pełne wskazania przepływki...a nie wstawiamy w piz...ę,naiwnie myśląc ze to cos pomoże :panna:

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 09:40
autor: dawmor
Golfik idzie jak marzenie więc jeśli chodzi o jego moc to jest z nim w porządku. Tylko to dymienie i ze tak trzęsie czego to jest wina. O jaką hydraulikę chodzi?

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 10:01
autor: munior
dawmor pisze:O jaką hydraulikę chodzi?
O taką jaką posiadasz w glowicy :hmm:
dawmor pisze:czego to jest wina
poczytaj o zasadach uzytkowania silnika z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego ...bo widze ze cieniutko u ciebie z wiedza o podstawowych zasadach uzytkowania takiego silnika ...z ktorych to zasad ,pierwsza i najwazniejsza brzmi " nie wprowadzamy zimnego silnika na wysokie obroty " I popraw profil ,bo nie ma takiego silnika AAZ ,ktory ma 90 koni ...przynajmniej fabrycznie :chytry:

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: wt paź 07, 2014 11:03
autor: dawmor
Opis jeszcze ze starego golfa :) A jak pozbyć sie tego zawieszania?

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: śr paź 08, 2014 10:38
autor: dawmor
Teraz mi sie spomniało że wymienilem olej na pół syntetyk Castrola i po jakimś czasie po przekroczeniu 2 tyś włączała sie kontrolka oleju. Czy może mieć to jakiś związek ?

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: śr paź 08, 2014 10:46
autor: Michał_1977
dawmor pisze:wymienilem olej na pół syntetyk Castrola i po jakimś czasie po przekroczeniu 2 tyś włączała sie kontrolka oleju
Jak najbardziej,bo jak słabe ciśnienie,to zawory mniej się otwierają z racji tego,że w popychaczach też nie ma ciśnienia.

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: śr paź 08, 2014 11:10
autor: dawmor
A co może być nie tak jak traci ciśnienie?

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: śr paź 08, 2014 14:51
autor: Michał_1977
Pompa olejowa lub luzy na panewkach,to są najczęstsze przyczyny utraty ciśnienia.
Ja w 1,6TD miałem tak,że wałek pośredni latał w panewce jak żyd po pustym sklepie i tam ciśnienie spierniczało w kadłub silnika.

Po przegazówie spadają obroty, trzęsie silnikiem i dymi

: sob paź 25, 2014 23:17
autor: dawmor
Okazał się na szczęście czujnik padnięty. Wymienione szklanki olej na rzadszy i jest miodzio :)