Strona 1 z 1

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: pt paź 03, 2014 20:15
autor: lxxx20
Witam ja w zasadzie mam tylko jedno pytanie. Czy powinno się planować głowice w silniku o oznaczeniu JP jak dobrze pamiętam to jest zwykły diesel. Ponieważ dużo sie naczytałem na forach i w książkach typu sam naprawiam itp. i dalej nie wiem zdania są podzielone. A wy jak sądzicie ?

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: pt paź 03, 2014 20:20
autor: tomassss24
Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów

Re: Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: pt paź 03, 2014 20:48
autor: lxxx20
tomassss24 pisze:Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów
A po czym poznać że trzeba planować ?

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: pt paź 03, 2014 22:13
autor: Maszan
Jeśli ma wzery wokół brzegów cylindrow , po przyłożeniu linialu widać ze jest krzywa to trza ja planować / zabielic .zalezy jak głęboko są uszkodzenia.

Re: Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: pt paź 03, 2014 23:56
autor: lxxx20
Maszan pisze:Jeśli ma wzery wokół brzegów cylindrow , po przyłożeniu linialu widać ze jest krzywa to trza ja planować / zabielic .zalezy jak głęboko są uszkodzenia.
Okey dzięki za info. A jeszcze jedna sprawa myślę że związana z tym otóż całkiem niedawno (ok 0.5 roku temu) kupiłem golfa niby było i jest okey z silnikiem odpala normalnie itp wymieniłem wszystkie płyny ustrojowe, filtry, świece, termostat. Ale podczas jazdy im jade szybciej tym temperatura rośnie np. jade 80 to wskazówka temp. jest prawie na środku, a gdy przyspieszę do 100km to natychmiast podnośni sie za połowe.Czy słusznie myśle że to winna jest uszczelka pod głowicą ?? Poza tym na początku V max było w okolicy 140 teraz 120. Obstawiłem uszczelke ale nie wiem czy słusznie.

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: sob paź 04, 2014 09:17
autor: oskar990
Jeśli chodzi o przegrzewanie się to przyczyny mogą być różne. Z doświadczenia wiem, że zaczyna sie od najtańszych rzeczy.. Sprawdź czy chłodnica jest cała ciepła bo może też być zapchana. Sprawdź czy chodzą wentylatory, chociaz przy takiej predkości w normalne dni powinna chłodzić sama chłodnica. Uszczelka pod głowica może być przyczyną przegrzewania. Apropo plaonowania to powinno sie to robić po każdzym zdjęciu głowice, ponieważ przy dokręcaniu musisz zachować kolejność dokrecania śrub po to aby głowica "ułożyła" się na bloku. I nie spotkałem sie jeszcze z grubszymi uszczelkami pod głowice. Poprostu zakładasz nową i tyle.

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: sob paź 04, 2014 09:48
autor: lxxx20
oskar990 pisze:Sprawdź czy chłodnica jest cała ciepła bo może też być zapchana. Sprawdź czy chodzą wentylatory, chociaz przy takiej predkości w normalne dni powinna chłodzić sama chłodnica.
Jeżeli o to chodzi to niby jest wszystko okey układ nie jest ani zapowietrzony ani zapchany chłodnica na całej powierzchni jest gorąca, wentylator normalnie sie włącza i wyłącza . Ale wcześniej jak kupiłem golfika to miał walnięty włącznik wentylatora i poprzedni właściciel zrobił sobie włącznik i sam włączał wentylator na oko. Więc może przegrzał silnik i uszczelka nie wytrzymała.
oskar990 pisze:Apropo plaonowania to powinno sie to robić po każdzym zdjęciu głowice, ponieważ przy dokręcaniu musisz zachować kolejność dokrecania śrub po to aby głowica "ułożyła" się na bloku.
Obrazek

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

: sob paź 04, 2014 11:24
autor: munior
tomassss24 pisze:Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów
Nie powtarzaj tych herezji ,ze grubosc uszczelki ma coś wspólnego z planowaniem głowicy :panna: grubosc uszczelki nie ma nic do planowania glowicy ,bo glowica przed planowaniem i po ,nadal jest tak samo plaska ...Grubosc uszczelki zalezy od wystawania tlokow z bloku i nie ma nic wspolnego z glowicą .Zresztą pisze czarno na białym ,na powyższym zrzucie z serwisówki .Co do planowania ,to planuje sie ,o ile jest taka potrzeba