Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas2921
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 23, 2012 14:58

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: lukas2921 » wt wrz 30, 2014 18:01

Witam

Mam nadzieję, że mimo iż temat dotyczy Opla Zafiry będzie ktoś wstanie coś doradzić :)

Posiadam zafirę 1.9 CDTI 120KM 2007 rocznik. Auto ma problem z pierwszym rozruchem. Wcześniej wydaje mi się że problem był mniej odczuwalny (w lecie). W pierwszej kolejności myślałem, że robi się zimno na dworze dlatego też auto gorzej pali - nigdy wcześniej nie miałem opla. Jednak dzisiejszego ranka (temperatura 16 stopni o godzinie 5:00 rano) autko miało olbrzymi problem z zapaleniem kręciło chwilkę za nim zapaliło. Wydaje mi się że podgrzewanie świec pomaga - dzisiaj odpaliłem za pierwszym razem - pośpiech.

Zazwyczaj odpalam na 2-3 raz i są mniejsze problemy. Jednak temperatura nie jest aż tak niska aby były problemy z świecami - chyba że się mylę>?

Dodam jeszcze, że mam to auto od 4 miesięcy i na samym początku wyskakiwał błąd świec żarowych, który wracał jednak w pewnym momencie znikł na dobre i do dzisiaj nie ma żadnego błędu w komputerze.

Tylko pierwszy rozruch jest problemem gdy auto stoi kilka godzin nie używane (niezależnie od temperatury 0-20 stopni) później pali idealnie.

DPF wycięty oraz elektronicznie odinstalowany
EGR zatkany i elektronicznie wyłączony



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: pironet » wt wrz 30, 2014 20:59

a świece ktoś w ogóle sprawdził czy grzeja?czujnik temp sparwdzony?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 30, 2014 21:06

Jeśli masz przezroczyste przewody paliwowe,to sprawdź czy w paliwie jest powietrze,jeśli jest,to stawiam na zasyfiony filtr paliwa lub nieszczelność na przewodach. Na nich są te nieszczęsne szybkozłączki,a one lubią puszczać powietrze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukas2921
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 23, 2012 14:58

Re: Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: lukas2921 » wt wrz 30, 2014 22:09

Teraz sobie tak pomyślałem - a może to wina akumulatora ? Muszę zobaczyć z którego roku on jest :) jutro kupie miernik i spróbuje zmierzyć napięcie. Co o tym myślicie może to być wina akumulatora? Świece obstawiam, że nie bardzo gdyż w tak ciepłe dni raczej one nie odgrywają wielkiej roli - błędów też nie ma żadnych.

Auto mam od 4 miesięcy - wszystkie filtry, rozrząd itd były wymieniane 2 miesiące temu. Przewody niestety nie mam przeźroczyste.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: bioly05011 » wt wrz 30, 2014 23:44

wtryski do sprawdzenia


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: Michał_1977 » śr paź 01, 2014 07:18

lukas2921 pisze:Co o tym myślicie może to być wina akumulatora?
Jeśli kręci wolno jak w maluchu,to jak najbardziej. Rozrusznik też może odgrywać tutaj złą rolę jak i kable,zaśniedziałe klemy przy aku,styki przy rozruszniku.
Miałem ostatnio Zafirę 1 z 2,0DTI i kręcił jak wściekły i odpalał od strzała z 1 obrotu wałem,ale stał u mnie z rozgrzebanym wnętrzem bo robiłem przy nagrzewnicy,co chwilę otwierałem i zamykałem drzwi,przez co cały czas świeciła się lampka wnętrza,prądu trochę zechlała i później słabo kręcił,ale po kilku obrotach wałem zapalił.Wyjechałem z warsztatu i zostawiłem auto.Po paru godzinach przyszedł właściciel,Zafira kręciła,kręciła,ale już nie zapaliła.Na kablach rozruchowych zaskoczyła po 1 obrocie wałem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: Tomos15 » śr paź 01, 2014 09:21

Może padać też sam rozrusznik, bo jednak zimny diesel potrzebuje ogromnego kopniaka na zimny start, a później będzie palił lepiej. Przynajmniej na tak miałem w Borze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

lukas2921
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 23, 2012 14:58

Re: Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: lukas2921 » śr paź 01, 2014 15:03

Jak wrócę do domu sprawdzę akumulator może to jednak jego wina :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Re: Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: dziechu » pt paź 03, 2014 09:47

Tomos15 pisze:Może padać też sam rozrusznik, bo jednak zimny diesel potrzebuje ogromnego kopniaka na zimny start, a później będzie palił lepiej. Przynajmniej na tak miałem w Borze.
jak padać rozrusznik? Jak pada to słychać - nie łapie, chrobocze itp. Jeżeli normalnie łapie i kręci to nie pada. Jeżeli chodzi o aku, to też dobrze widać - przy słabym przygasają kontrolki, gasną światła. Jeżeli kręci a światła świecą, tylko słabiej, to też nie wina akumulatora.



Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: Tomos15 » pt paź 03, 2014 13:20

To dlaczego jak u mnie padał rozrusznik to po nocy czy po dłuższym postoju ciężko zapala za pierwszym razem na później już dobrze, a po regeneracji zapala na strzał.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: pironet » pt paź 03, 2014 18:01

bo cięzko kręcił sam rozrusznik a tutaj badamy przypadek ciężko odpalającego auta a nie słabo kręcącego.rozrusznik dobrze kręci ale nie chce załapać,przynajmniej ja to tak zrozumiałem


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

lukas2921
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 23, 2012 14:58

Re: Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: lukas2921 » sob paź 04, 2014 19:21

Aku chyba dobry

W spoczynku 12.5V
Przy rozruchu 10.8-11.5V
Przy 2tys obrotów 14V

Sprawdzałem go na rozgrzanym silniku - bo akurat teraz otrzymałem miernik kurierem - może dobrze by było go jeszcze sprawdzić jutro .... ale czy się coś zmieni? czy warto próbować go podłączać pod prostownik czy raczej nie ma to sensu przy obecnych pomiarach?



lukas2921
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 23, 2012 14:58

Re: Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: lukas2921 » ndz paź 05, 2014 16:54

Po nocy te wartości wyglądają następująco :

W stanie spoczynku aku : 12.2V
Po załączeniu się kontrolek - grzanie świec - 11.7V - 11.6V
Przy rozruchu - 10.5V


Co myślicie o tych parametrach



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Silnik 1.9 CDTI - ciężki rozruch zimnego silnika

Post autor: pironet » pn paź 06, 2014 07:39

myślę że brniesz nie w tym kierunku,sam pisałeś że po nagrzaniu świec lepiej odpala,sprawdził bym w jakim stanie są świece do tego czujniki temperatury płynu bo one maja wpływ na rozruch silnika.czy po odpaleniu auto zakopci ??


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości