[mk2] silnik 1V a SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] silnik 1V a SB
Posiadam golfa z silnikiem 1V i kilka dni temu kupilem na czesci golfa z silnikiem SB z tym że silnik ten nie ma kompresji na jednym tloku, wiec pewnie pierscienie, planowanie glowicy czy inny diabeł. Stąd moje pytanie, co lepiej zrobić? Przełożyć i naprawić cały silnik SB czy po prostu przełożyć osprzęt z SB do 1V? Dodam ze 1V jest w naprawde dobrej kondycji.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2014 20:23 przez koperkowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój MKII Royal Blue
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: [mk2] 1V czy SB
Ok, a są jakieś różnice między silnikiem 1V a SB prócz osprzętu oczywiście? No nie wiem, tłoki, cylindry, głowica, wszystko jest takie samo? Po przełożeniu gadżetów, będzie chodziło tak samo w 1V jak w SB?tomassss24 pisze:Przekładaj osprzet i heja
Mój MKII Royal Blue
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
[mk2] 1V czy SB
Bedzie chodziło tak samo w SB jest mocniejsza pompa i wydajniejsze wtryski turbo jest takie same K14 jedyna roznica to chłodzone wodą . Nie pamietam czy wałki sa inne no i sprzęgło jest mocniejsze
[mk2] 1V czy SB
A co oznacza, że sprzęgło jest mocniejsze? W czym odczuję różnicę przekładając sprzęgło z SB do 1V? No i zawsze zastanawiałem się jak działa to chłodzenie wodą, czy woda przepływa przez intercooler i potem do turbiny?
Mój MKII Royal Blue
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
[mk2] 1V czy SB
Co do sprzegła to jest wieksza srednica 215mm chyba a w 1V masz 200 albbo 210 mm i dlatego jest mocniejsze im wiecej mocy wiadomo mocniejsze sprzegło . A co do turbiny to ma kanał wodny połaczony z całym układem chłodzącym a przez intercooler przepływa tylko schłodzone powietrze .
[mk2] 1V czy SB
Super, teraz wiem już wszystko, wieeelkie dzieki kolego
Mój MKII Royal Blue
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
[mk2] silnik 1V a SB
Chłodzona wodą była turbina garetta T2 a nie kkk k14(chyba że obie są chłodzone wodą w SB ale nigdy nie słyszałem o takiej k14) . Była dodatkowa pompka która tłoczyła płyn do turbo na trójniku przy chłodniczce/podstawce filtra oleju. Sprzęgło w SB miało 210 i większego raczej nie było już w 1.6 TD bo się nie zmieści. W innych mogło być mniejsze sprzęgło tylko. Głowica w SB jest inna bo miała dodatkowe kanały w których jest przepływ. czesto z powodu braku takiej głowicy do SB zakładają zwykłą od TD hydrauliczną i zaslepiają otwory. Tłoki takie same były. i w SB był chyba inny wałek rozrządu. 1V i SB również różniły się ciśnieniem doładowania gdzie w 1v było 0,6-0,7 a w SB do 0,8 pompowało. Chłodzenie wodą nie mogło by płynąć przez intercooler ponieważ płynie tam powietrze. Ma za zadanie chłodzić powietrze dopływające do kolektora ssącego które grzeje turbo aby poprawić spalanie. ja w swoim SB miałem T2 chłodzonego cieczą. 1V ma jeszcze katalizator i to co było wymienione wyżej eko pompa i słabsze końcówki wtrysków.
Jak coś źle to poprawić.
Jak coś źle to poprawić.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
[mk2] silnik 1V a SB
No to może lepiej spróbuje naprawić ten silnik SB, no nie wiem, planowanie i wymiana pierścieni. Bo nawet pomimo tego, że po przegrzaniu nie ma dobrej kompresji na jednym z tłoków, to silnik zbierał się niesamowicie dobrze.
Mój MKII Royal Blue
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540047
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
[mk2] silnik 1V a SB
Jak 1V jest w dobrej kondycji przełóż tylko pompe i wtryski, przyspiesz kąt wtrysku i podnieś ciśnienie na turbo, jak nie bedziesz zakładał ic możesz do ok 1 bara. Potem, to wszystko regulujesz dawka paliwa, ale to już było opisane wiele razy na forum. W sumie tym różniły sie te silniki. Turbo w SB jest chłodzone dodatkowo dodą, ale wydajnośc ma taka samą, jak masz zdrowe turbo, tz. nie pije oleju i nie ma luzu, poprzeczny może być delikatny, wzdłuzny nie, to zostaw.
Wałki według mądrych książek są takie same w D i TD, nieznacznie różniły się tylko wałki w silnikach na płytkowej regulacji i hydraulicznej.
Sprzegło w SB masz 210mm w 1V 200mm, przekładasz razem z kołem zamachowym.
Na forum jest mnóstwo wiedzy i doswiadczeń o kręceniu 1.6TD, poczytaj i miłej zabawy
Wałki według mądrych książek są takie same w D i TD, nieznacznie różniły się tylko wałki w silnikach na płytkowej regulacji i hydraulicznej.
Sprzegło w SB masz 210mm w 1V 200mm, przekładasz razem z kołem zamachowym.
Na forum jest mnóstwo wiedzy i doswiadczeń o kręceniu 1.6TD, poczytaj i miłej zabawy
[mk2] silnik 1V a SB
tomassss24 Może nie do końca gdyż ja w swoim ori SB miałem garetta T2
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 68 gości