Strona 1 z 1

Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odpala.

: czw wrz 25, 2014 02:38
autor: dzejkop
Witam, przeglądam to forum od dłuższego czasu ale nie myślałem ze sam będę prosić o pomoc.Chodzi o golf 4 1.9 tdi 1998.
Tak więc śmigając dziś nagle usłyszałem strzał w silniku jak najszybciej zatrzymałem samochód, otworzyłem maskę i jest..Spadł pasek od alternatora, wiec próbowałem go założyć ale bezskutecznie iż był za luźny.Zauważyłem ze brakuje jednego kółka (tego od alternatora), zadzwoniłem po lawetę , pan laweciarz postanowił mi pomóc tak więc znaleźliśmy tą rolkę , dokonaliśmy zakupu i pojechaliśmy do jego znajomego mechanika.
Ten oświadczył ze potrzebny jest specjalny kit do założenia ów koła .I wtedy padło pytanie czy samochód odpala, powiedziałem ze nie odpala ale kręci , mechanik siadł pokręcił parę sek. Pokiwal głową, zdjął osłonę z rozrządu i kazał mi zakręcić. . Zakręcilem wiec parę sek i gość mi powiedział ze pasek rozrzadu ma zjechane ząbki, slizga sie i coś walnelo w silniku.Naprawę wycenił na ponad tysiąc funtów (mieszkam w uk).Moje pytanie brzmi czy możliwe jest żeby od tej urwanej rolki od alternatora walnął rozrzad lub wice wersa? Czy jeśli gość powiedział odrazu ze silnik jest zjechały to czy warto założyć nowy pasek i spróbować ? Mechanik z polecenia od laweciarza, już mi nawet powiedzieli ze pomogą zezlomowac. .. Proszę o pomoc to mój pierwszy samochód, nie stać mnie na naprawę ani kupno nowego może jest jakaś iskierka nadziei? :)
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Re: problem z silnikiem

: czw wrz 25, 2014 08:15
autor: krzycho85
Jeśli pasek wieloklinowy wciągnęło pod osłonę rozrządu to jest możliwość, że uszkodziło rozrząd. Odpalać powinien bez paska na alternatorze a skoro nie odpala tzn że awaria może być poważniejsza.

Re: problem z silnikiem

: czw wrz 25, 2014 10:28
autor: dzejkop
A może nie odpalać dlatego ze pasek rozrządu ma zjechane ząbki I się ślizga? Jak go zakręcić to wydaje taki dźwięk jakby silnik zaczynał coraz szybciej pracować .
PS. Dodam ze rozrząd był wymieniany ok 30 tys temu.

Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odpala.

: czw wrz 25, 2014 11:25
autor: ciachotdi
dzejkop pisze:t powiedzieli ze pomogą zezlomowac
maja racje

Re: Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odp

: czw wrz 25, 2014 17:54
autor: dzejkop
Mam pomysł , a gdybym wymienił cały silnik, znalazł identyczny 1.9 i poprostu wyjął stary wlozyl nowy... Myślicie ze to by go uratowało ?

Re: Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odp

: czw wrz 25, 2014 18:16
autor: areczek0000000
dzejkop pisze:Mam pomysł , a gdybym wymienił cały silnik, znalazł identyczny 1.9 i poprostu wyjął stary wlozyl nowy... Myślicie ze to by go uratowało ?

Bardzo dobry pomysł,zrobił bym tak samo.

Re: Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odp

: pt wrz 26, 2014 00:19
autor: dzejkop
Cóż , silnik kolo 300, mechanik krzyknął 400 za robocizne, olej itd. Także ten pomysł raczej odpada , jutro postaram się zrobić fotki i może nagram jak brzmi silnik. Zazwyczaj jeśli rozrząd nawali to zawory są pogięte nie? A one są w głowicy , nasuwa mi się na myśl gdybym wymienił sama głowice :hmm: Co o tym myślicie ?

Re: Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odp

: pt wrz 26, 2014 11:40
autor: owcy2
Kolego jeżeli koszta wymiany silnika bądź jego remontu (wymiana głowicy, uszczelki, rozrządu itp) przewyższa wartość pojazdu, albo nie chcesz tyle dać to zezłomuj całego i kup inny. Jak pogięło zawory to masz 3 wyjścia:
1: wymienić głowicę jak reszta ok,
2: wymienić silnik, jak tłoki dostały,
3: zezłomować auto i kupić nowe.

Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odpala.

: pt wrz 26, 2014 12:17
autor: jhosef
To nie jest takie proste, ze zmienisz głowice i będzie piknie.
Ostatecznie z powietrzem się nie spotkały a z tłokami. Nie wiem czy jest sens walczyć z tym silnikiem w miejscu, gdzie są względnie drogie ceny robocizny.

Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odpala.

: pt wrz 26, 2014 18:47
autor: dzejkop
Wczoraj kolega mnie pociągnął do mnie i dziś po pracy popatrzylem jak to wygląda , pasek wielorowkowy nie wkrecil się w rozrząd ,pasek klinowy ma eleganckie zabki i napiety jest tak jak powinien chyba byc,przy probie odpalenia pasek normalnie się kręci z tym ze nie odpala. Dźwięk jest taki hmm jakby zaczynało się kręcić wolno i coraz szybciej. Pogadalem tez z mechanikiem znajomego w przyszłym tygodniu podjedzie i rzuci okiem. Czort wie co to jest ale nie wydaje mi się żeby ten rozrząd był zepsuty.

Zerwany pasek osprzętu i jego następstwa- silnik nie odpala.

: pt wrz 26, 2014 19:00
autor: ROBAL_26
dzejkop, sprawdź klapę gaszącą od EGRa czy się nie zacięła ,bo pasek osprzętu nie ma nic wspólnego z odpalaniem no chyba ze aku będzie dętka ,możesz również spróbować odpalić na tzw PLAKA jest mniej szkodliwy od SAMOSTARTÓW ,pryskając nim przez EGRa jeśli będzie otwarty do kolektora ssącego.ok
na pewno zagada ,tu pasek osprzętu nie jest w stanie narobić takiego bałaganu bo nie ma bezpośredniego styku z paskiem rozrządu,ok :bigok: