Strona 1 z 1

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 16:02
autor: DOJCZEWOT
Witam. Mam problem z golfem 2007 2.0 TDI 103kW.

Podczas ostrzejszego przyśpieszania samochód wpada w wibracje , aby ustały trzeba "odpuścić" i przyśpiesza dalej . Nie czuć spadków mocy przyśpiesza płynnie . Najczęściej dzieje się przy prędkości 90-120 później przy 160 i odzywa się już mniej przy 190 km . Zanim pojadę do mechanika chce się z orientować co to może być żeby mi nie wymienił za dużo .

Drugi problem to taki że podczas odpalania (nie ma różnicy ciepły czy zimny) po ~5-10 sekundach lekko przydymi (na czarno) i tak po chwili przestaje co to może być ? Jest to coś poważnego czy te silniki tak mają ?


Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź .

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 17:29
autor: Dyniek
Z tego co udało mi się wyczytać w necie na ten temat za wibracje odpowiedzialny jest tłumik drgań skrętnych wału Kardana (cena w ASO 1600zł). Co do dymienia warto by było sprawdzić pomopowtryski.

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 17:44
autor: DOJCZEWOT
A ten wał to nie jest w wersji z napędem 4motion ??

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 18:00
autor: Dyniek
Fakt, nie doczytałem że Ty nie masz 4motion sorki ;p

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 18:22
autor: DOJCZEWOT
Przeraziłeś mnie trochę teraz , ja wyczytałem że to może być dwumas ale poczekam aż ktoś potwierdzi czy to jest to :D

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: pn wrz 15, 2014 20:58
autor: Detektor
DOJCZEWOT pisze:ja wyczytałem że to może być dwumas ale poczekam aż ktoś potwierdzi czy to jest to
A ja ci powiem, ze to nie jest dwumas bo on nie wpada w wibracje pod obciązeniem, jest wręcz przeciwnie.
Jezeli czytałeś o dwumasach to powinieneś wiedzieć że dwumasa powoduje drgania na wolnych obrotach czyli na biegu
jałowym (luzie) podczas pracy silnika. Gdy zaczynasz ruszać i wciskasz gaz to pod wpływem zwiększających się obrotów
silnika drgania zanikają.
To moze być wina zle złożonego sprzęgła (oczywiście jezeli było juz wymieniane od nowości). Moze być wina też
padającego przegubu wewnętrznego ( ale tu raczej wpada w wibracje przy skręconych kołach ).
Moze to być też wina zużytego silnika a właściwie jego podzespołów powodujących złą pracę silnika pod obciążeniem.

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: wt wrz 16, 2014 14:10
autor: DOJCZEWOT
Jak zużycie silnika :) ledwo co 200 000 km wybiło :)

Re: GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: wt wrz 16, 2014 23:08
autor: Yarros
Zrob diagnostyke pompowtryskow. Moim zdaniem uszkodzona jest wiazka pompowtrysków. Ta co jest w glowicy.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: śr wrz 17, 2014 16:03
autor: DOJCZEWOT
Tylko nie pompowtryski !!! Męczyłem już ten temat w IV z silnikiem AXR :/

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: czw wrz 18, 2014 22:57
autor: kurczak_00
sprawdz klapę gasząca i bezpiecznik częsta przyczyna drgań w 2.0 tdi

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: ndz wrz 21, 2014 21:46
autor: DOJCZEWOT
Zauważyłem teraz , że jak golfem się dużo jeździ znika to szarpanie ale jak stał przez ok. 5 dni na trasie ~60 km w jedną stronę (na rozgrzanym już silniku) szarpał między 160-180 ale już na powrocie przy podobnych prędkościach zanikło to . Coś to zmienia ?

GOLF V 2.0 TDI 103kW 1 wpada w wibracje 2 lekko dymi

: wt wrz 23, 2014 14:19
autor: DOJCZEWOT
Dzisiaj byłem "pod komputerem" i zero błędów