Asz pompowtryski do sprawdzenia
: wt wrz 02, 2014 19:35
Witam serdecznie wszystkich Vag-owców.
Sluchajcie nie zakladalem tematu w diagnostyka , bo tylko mam pytanie w kwesti pompowtryskiwaczy.
Objawy : głośna praca silnika , słabo reaguje na gaz na postoju (porownywalem z innym ASZ , niebo a ziemia, mowa o tym ze jak nacisne gaz na postoju na biegu jalowym czy ze sprzeglem czy bez , slabo wkreca sie na obroty , w innych ASZ badz ARL wkreca sie jak benzyniak a moj gorzej jak wolnossak bez turbo ofc), slaby dol , od okolo 1800-1900 obrotow rwie jak "szatan" i idzie do samego konca , przy wiekszych predkosciach (160) traci ewidentnie moc. Porownywalem na autostradzie z passatem 2.0 tdi 140 km, z zera do 160 uciekam przy kazdej predkosci , od 160 juz jestem gorszy (przy tej predkosci tylko pojawi sie górka to samochod sie tak jakby dusi i wskazowka predkosci prawie stoi w miejscu).
Najgorsza jest kultura pracy silnika na postoju. Rozrzad rok temu nowy , turbina 3 miesieczna, wszystko sprawne tylko 4 pompka mnie interesuje. Przy odpalaniu wydaje mi sie ze przez chwile chodzi na 3 cylindrach tylko (obserwacja korekcji na vag przy odpalaniu 3 pierwsze cylindry przez chwile maja na + badz minusie 0,02-0,1 i nagle po okolo 4 sekundach wstaje 4 cylinder do duzych wartosci na + , wtedy wskakuja 3 pierwsze duzo na minus) , co do 3 pierwszych pompek :
1 cylinder : raz ma -0,03 a raz ma -0,4 (wydaje mi sie ze przez ta 4 pompke) , tak samo 2 i 3 cylinder.
4 cylinder : ciągle na plusie min. 1,1 ~ , czasem nawet 1,5. Dla potwierdzenia wstawiam logi.
Dodatkowo zaobserwowalem ze po dodaniu gazu na postoju do 1200 obrotow strasznie brzydko chodzi silniczek, po chwili zaczyna 4 cylinder pracowac i troszke swoje korekcje zmieniac , 3 pierwsze cylindry automatycznie sie dostosowuja (mniej na - badz wiecej na -) wtedy troche lepiej pracuje , zauwazalne na sluch jak talala.
Chodzi o to czy tylko 4 pompka do wymiany czy wszystkie.
http://vaglog.rtnet.pl/log_184975.html
Log dynamiczny , zeby bylo jasne jak zachowuja sie pompki (od okolo 1200 obrotow)
P.S. dodatkowy log podczas odpalania
http://vaglog.rtnet.pl/log_185049.html
Jak samochod po delikatnym puknieciu stal bez akumulatora 3 tygodnie , po odpaleniu (odpalil jak zwykle na dotyk, stal na podworku) kopcil przez okolo 30 sekund na siwo po czym normalna praca.
Mialem problem buczenia silnika po wlaczeniu klimy, czyscilem liqui molly i prawie nie ma roznicy po wlaczeniu klimy. Mysle nad regeneracja tego 4... myslalem o kupnie uzywek , tylko bym znalazl pewne ofc;) . Podobno musze zawsze regenerowac wszystkie 4 pompki , bo zapewne sa rownomiernie zuzyte ( po logach tego nie widze , ewidentnie odstaje od innych ten 4).
Prosze o podpowiedzi.
Sluchajcie nie zakladalem tematu w diagnostyka , bo tylko mam pytanie w kwesti pompowtryskiwaczy.
Objawy : głośna praca silnika , słabo reaguje na gaz na postoju (porownywalem z innym ASZ , niebo a ziemia, mowa o tym ze jak nacisne gaz na postoju na biegu jalowym czy ze sprzeglem czy bez , slabo wkreca sie na obroty , w innych ASZ badz ARL wkreca sie jak benzyniak a moj gorzej jak wolnossak bez turbo ofc), slaby dol , od okolo 1800-1900 obrotow rwie jak "szatan" i idzie do samego konca , przy wiekszych predkosciach (160) traci ewidentnie moc. Porownywalem na autostradzie z passatem 2.0 tdi 140 km, z zera do 160 uciekam przy kazdej predkosci , od 160 juz jestem gorszy (przy tej predkosci tylko pojawi sie górka to samochod sie tak jakby dusi i wskazowka predkosci prawie stoi w miejscu).
Najgorsza jest kultura pracy silnika na postoju. Rozrzad rok temu nowy , turbina 3 miesieczna, wszystko sprawne tylko 4 pompka mnie interesuje. Przy odpalaniu wydaje mi sie ze przez chwile chodzi na 3 cylindrach tylko (obserwacja korekcji na vag przy odpalaniu 3 pierwsze cylindry przez chwile maja na + badz minusie 0,02-0,1 i nagle po okolo 4 sekundach wstaje 4 cylinder do duzych wartosci na + , wtedy wskakuja 3 pierwsze duzo na minus) , co do 3 pierwszych pompek :
1 cylinder : raz ma -0,03 a raz ma -0,4 (wydaje mi sie ze przez ta 4 pompke) , tak samo 2 i 3 cylinder.
4 cylinder : ciągle na plusie min. 1,1 ~ , czasem nawet 1,5. Dla potwierdzenia wstawiam logi.
Dodatkowo zaobserwowalem ze po dodaniu gazu na postoju do 1200 obrotow strasznie brzydko chodzi silniczek, po chwili zaczyna 4 cylinder pracowac i troszke swoje korekcje zmieniac , 3 pierwsze cylindry automatycznie sie dostosowuja (mniej na - badz wiecej na -) wtedy troche lepiej pracuje , zauwazalne na sluch jak talala.
Chodzi o to czy tylko 4 pompka do wymiany czy wszystkie.
http://vaglog.rtnet.pl/log_184975.html
Log dynamiczny , zeby bylo jasne jak zachowuja sie pompki (od okolo 1200 obrotow)
P.S. dodatkowy log podczas odpalania
http://vaglog.rtnet.pl/log_185049.html
Jak samochod po delikatnym puknieciu stal bez akumulatora 3 tygodnie , po odpaleniu (odpalil jak zwykle na dotyk, stal na podworku) kopcil przez okolo 30 sekund na siwo po czym normalna praca.
Mialem problem buczenia silnika po wlaczeniu klimy, czyscilem liqui molly i prawie nie ma roznicy po wlaczeniu klimy. Mysle nad regeneracja tego 4... myslalem o kupnie uzywek , tylko bym znalazl pewne ofc;) . Podobno musze zawsze regenerowac wszystkie 4 pompki , bo zapewne sa rownomiernie zuzyte ( po logach tego nie widze , ewidentnie odstaje od innych ten 4).
Prosze o podpowiedzi.