Strona 1 z 1

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: czw sie 21, 2014 19:21
autor: Glebobryzak
Witam.. jestem od niedawna uzytkownikiem owego forum i mam pytanie co do silnika 1.6 TD z oznaczeniem JR posiadajacym Pompe LDA i turbine kkk k14.. po pewnych modyfikacjach ,aczkolwiek zwiekszeniu cisnienia do około 0,9 bar i zwiekszeniu dawki przy wiekszych obrotach i predkosci 160 km/h (trudno jest mi wskazac jakich obr. poniewaz nie mam obrotomierza) silnik zaczyna kopcic i delikatnie słabnac.. cos takiego jakby "turbodziura" .. czego jest to przyczyna? moze zbyt mała dawka paliwa bo zwiekszałem ja na oko i robiłem to pierwszy raz a za wysokie cisnienie doładowania? Prosze o pomoc :) z góry dziekuje :)

Re: Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: czw sie 21, 2014 20:55
autor: kamill40
Turbina k14 jest mała i pompuje szybko dol ale za to gora juz słaba . czyli tak jak mówisz turbo dziura. Pozdro

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: czw sie 21, 2014 21:41
autor: Glebobryzak
Tylko Pytanie dlaczego az tak duza dziura? i na wskazniku cisnienia spadek barów?

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 05:15
autor: Michał_1977
Ja kiedyś jak jeszcze kombinowałem z tymi KKK i zmieniałem co chwila K-14 na K-24 lub odwrotnie,to miałem tak,że na 14 kopcił w górze,a na 24 kopcił z dołu.
W końcu zostawiłem K-24,bo stwierdziłem że lepiej mieć laga z dołu,a góra niech zapierdziela do końca :bajer:
Glebobryzak pisze:za wysokie cisnienie doładowania?
Raczej za niskie,zwiększ do 1 bara i spróbuj czy będzie poprawa. 0,9 bara to zaledwie 0,1 więcej niż seria... Kąt wtrysku ustawiony poprawnie?
Glebobryzak pisze:JR posiadajacym Pompe LDA i turbine kkk k14
Oryginalnie w JR-ach siedziały KKK K-24 lub Garret T3.

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 05:41
autor: Glebobryzak
Michał_1977, no to teraz dales mi do myslenia.. Musze jeszcze raz dokladnie zobaczyc co tam jest nagryzdane... Apropo cisnienia.. Na poczatku bez podkrecania miala 0,6 , znalazlem wlasnie ze seryjnie bylo w kkk k14 0,6..

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 14:40
autor: Michał_1977
Glebobryzak pisze:znalazlem wlasnie ze seryjnie bylo w kkk k14 0,6..
Noo,trochę się rypnąłem,bo to SB,RA ma 0,64-0,83 bara,a JR,1V 0,64-0,72 bara :bajer:

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 15:09
autor: Glebobryzak
Michał_1977 no dobra to zwieksze troche to cisnienie i zobaczymy co bedzie :)

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 17:46
autor: Glebobryzak
A wiec tak : Po zwiekszeniu cisnienia "turbodziura" powiekszyła sie i jeszcze wiekszy muł :( a po zmniejszeniu wszystko w normie.. wiec zostawie tak jak jest.. chyba ze gdzies znajde przyczyne albo ktos mi pomoze ;)

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 22, 2014 21:29
autor: Glebobryzak
Michał_1977, Mysle ze wiem o co chodzi.. zapewne o ten "zawór upustowy cisnienia" tak to sie nazywa? znajduje sie na kolektorze.. da sie jakos to ominac?, zaslepic, zmniejszyc otwarcie? zamkniecie? :) pomocy ! ;)

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: ndz sie 24, 2014 13:58
autor: kamill40
Tak da się zaślepić .. masz tam taką śrube chyba na imbus z kontrą na 10 . Ale nie ejstem pewien .Jak chcesz mam T3 w dobrym stanie :)

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: ndz sie 24, 2014 22:54
autor: Michał_1977
Glebobryzak pisze:"zawór upustowy cisnienia" tak to sie nazywa? znajduje sie na kolektorze
Wykręcasz z dziada śrubkę na płaski śrubokręt.Pod śrubką jest sprężynka którą wywalasz,a w jej miejsce wstawiasz podobnej średnicy rurkę i znów przykręcasz śrubkę na max. Długość rurki musisz sam rozkminić,bo ja nie pamiętam,ale dzięki temu będziesz miał zaślepiony upust.
Glebobryzak pisze:Po zwiekszeniu cisnienia "turbodziura" powiekszyła sie i jeszcze wiekszy muł
To też może być spowodowane tym,że za duże ciśnienie w stosunku do dawki (za mała),ale najpierw spróbuj z tym zaworem.

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pt sie 29, 2014 05:35
autor: Glebobryzak
Michał_1977, zaslepiony zawor i wszystko ok. :) dzieki.

Podkrecony 1.6 TD Pytanie?

: pn paź 06, 2014 22:53
autor: konradd1993
Witam, podlacze sie pod temat. Mam 1.6 td jr. Garett t3 regenerowane, cisnienie 1.1bar, zwiekszona dawka i pin, wtryski od sb'ka. Seria jechalem max 160km/h i po modach nadal vmax jest taka sama...:( w dodatku przy wyzszych obrotach silnik zaczyna przerywac, tzn ciagnie i nagle czuc ze silnik odpuszcza i za pare sekund znowu ciagnie i zaraz znowu odpuszcza i tak caly czas. Prosze o pomoc bo juz nie wiem co to moze byc...