Nastawnik 1.9 AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jax1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 28, 2010 18:34
Lokalizacja: Kraków

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: Jax1991 » sob lip 19, 2014 10:33

Witam.
W ostatnim czasie moje autko strasznie szarpało na 4 i 5 biegu.
Diagnoza: zabrudzony nastawnik.
Nie chciałem go sam czyścić więc kupiłem regenerowany a stary oddałem w zamian.

Po zamontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu RSW ( przed i po wymianie 0.740V) samochód odpalił lecz zaświeciła się kontrolka od świec.
W Vag-u błąd : 01268 - Quantity Adjuster (N146)

Próbowałem zmieniać RSW i podczas niektórych ustawień np. jak ustawię na niepracującym silniku 0.780V błąd daje się wykasować ale po ponownym czasami drugim czasami trzecim włączeniu zapłonu błąd ponownie się pojawia.

Co zrobić żeby błąd się nie pojawiał ?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: ciachotdi » sob lip 19, 2014 14:21

sprawdz dawkę paliwa przy 90 stopniach C

jeżeli jest w normie - pojeździł bym możliwe ze sama zniknie


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Jax1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 28, 2010 18:34
Lokalizacja: Kraków

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: Jax1991 » sob lip 19, 2014 18:26

Dawkę mam ustawioną na 4,2mg.
No spróbuję pojeździć zobaczymy.

A jest możliwe że ktoś źle ustawił tą blaszkę obok czujnika temperatury ?

Czytałem że chodzi o jakąś zbieżność między nią ( wzorzec) a właśnie nastawnikiem (sygnał)?
Dam to rady jakoś sprawdzić ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: munior » sob lip 19, 2014 20:27

Jax1991 pisze:A jest możliwe że ktoś źle ustawił tą blaszkę obok czujnika temperatury ?
Tej blaszki się nigdy nie rusza ,bo nie ma takiej potrzeby :hmm: jak kogoś swędziały łapy i ją ruszył ,to rozkalibrował wzorzec i raczej trudno go bedzie ustawić .Ale w nowszych sterownikach ,po czyszczeniu i ustawieniu RSW dokładnie jak było ,może się tak zdarzyć ...mnie zdarzyło się to dwa dwa razy ,gdzie po jakims czasie ,bład już nie powracał.Także ustaw RSW jak było ,i skoro prucz łapania tego błędu, nic sie nie dzieje ,to jezdzij ...powinien po jakimś czasie sam zniknąć ...pod warunkiem że ktoś nie rozkalibrował wzorca


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: banshee12 » ndz lip 20, 2014 08:22

Może być również wadliwy nastawnik lub zimny lut wykonany przez osobę która do rozbierała.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

Jax1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 28, 2010 18:34
Lokalizacja: Kraków

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: Jax1991 » ndz lip 20, 2014 10:30

Przejścia posprawdzałem multimetrem i były OK.

Jak na razie sytuacja jest taka że kontrolka zapala się co jakiś czas tak około 1/3 odpalenia samochodu.
Jak kontrolka się nie świeci jeździ się ok. Brak szarpania i auto jest mocne.
Kontrolka się świeci: szarpie podczas zmiany biegów i ma mniej mocy (przynajmniej ja tak odczuwam).

Ten wzorzec nie daje spokoju bo wszystko pozostałe jest ok.
Pojeździmy zobaczymy co będzie.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: ciachotdi » ndz lip 20, 2014 10:50

Jax1991 pisze:Jak kontrolka się nie świeci jeździ się ok. Brak szarpania i auto jest mocne.
w twoim przypadku posprawdzaj kable dochodzące do nastawnika być może któryś zagięty, oraz przeczyść piny może któryś nie styka.


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: banshee12 » ndz lip 20, 2014 12:05

Powtórzę - zimny lut na pinie wewnątrz nastawnika.
Na pompie są drgania, jest temperatura i olej napędowy - nie wykryjesz tego miernikiem.


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

Jax1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 28, 2010 18:34
Lokalizacja: Kraków

Nastawnik 1.9 AFN

Post autor: Jax1991 » ndz lip 20, 2014 23:30

Kable posprawdzam a jak nie pomoże to przelutuję nastawnik.

Dzisiaj jeszcze zauważyłem że jak odpalę samochód zanim zgaśnie kontrolka od świec, to wszystko jest OK.
Jak odpalę później to już łapie błąd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości