Strona 1 z 2

Golf sie grzeje, a niby wszystko ok

: śr lip 12, 2006 15:42
autor: MaSa_Golf
Golf mi sie grzeje, temperatura dochodzi do 3/4 skali, termostat niedawno wymieniany, spraqwny, dolny i gorny waz tak samo gorace, wentylator sie czasem nie zalacza, przerobilem go tak ze sam go zalaczam, ale to i tak nie pomaga, wentylator kreci w dobra strone, tzn. wciaga powietrze w strone silnika....

Zglupialem juz bo nawet wentyl mu nie pomaga...

Aha mam maly wyciek plyn spod uszczelki glowicy, na zewnatrz silnika troszeczke wycieka...


Pomozcie, bo teraz jak przejade juz z 4-5km to juz mam wskazowke na 3/4 skali przy tych upalach... ;(

Re: Golf sie grzeje, a niby wszystko ok

: śr lip 12, 2006 16:14
autor: vw_vandal
[quote="Soczek"]Aha mam maly wyciek plyn spod uszczelki glowicy, na zewnatrz silnika troszeczke wycieka...[quote]
To znak że uszczelka pada. Czasami nie wali ciśnienia w wodę?? Sprawdzałeś stan oleju?? Jaki kolor ma olej?? Przy jakiej prędkości to się dzieję?? Sprawdzałeś temp. wody w zbiorniczku?? za pomocą termometra np. piecowego bo może ci wskaźnik oszukuje.

: śr lip 12, 2006 17:24
autor: vw_vandal
tomcio666, też tak podejrzewam :bajer:

: śr lip 12, 2006 17:28
autor: anton:-)
albo macie nie drozna chłodnice czyli jest w jakims tam stopniu zaj...ana zpusccie płyn wwalcie sody i zalejcie ja woda u mnie pomogło - ja nie miałem zadnych wycieków

: śr lip 12, 2006 17:34
autor: vw_vandal
anton:-), ale tu kolega pisze że cieknie mu płyn z pod uszczelki głowicy. Ale sposób też dobry.

: czw lip 13, 2006 12:02
autor: MaSa_Golf
Co dziwne dzisiaj rano o 6 zrobilem z 15-20km i jak wskazowka wskoczyla na srodek skali, to tam juz zostala idealnie na srodeczku przez cala droge, tylko ze dzisiaj chlodniej bylo o 6 rano

Olej w porzadku, nie mam "masla" na korku i na bagnecie, olej do plynu tez sie nie dostaje...

[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 3:57 pm ]
Auto grzeje sie niezaleznie od predkosci, niezaleznie czy trasa czy miasto, rano bylo chlodniej to bylo ok, wskazowka na srodku, ale niestety po poludniu znowu zaczal sie grzac :/ wentylator na maxa, nawet nawiew goracy na maxa puscilem bo mnyslalem ze troche sciagnie ciepla, ale nic to nie daje :/ musze sprobowac przeplukac ta chlodnice, czy jeszcze moge cos zrobic, tak doraznie, bo narazie uszczelki nie wymienie bo nie mam kasy a to jest koszt juz pare stowek :/ :(

: pt lip 14, 2006 12:19
autor: stary123
U mnie jest tak samo gdzieś od roku, dałem sobie z tym spokój i jeżdżę. Wydaje mi się, że padł wskaźnik temperatury bo raz jest wszystko OK, raz na wskaźniku widać że się grzeje (w powymieniałem termostat, włącznik wentylatora).

: pt lip 14, 2006 13:13
autor: vw_vandal
Soczek, a zmierz temp. w zbiorniczku wyrównawczy. przy ok 87 stopniach otwiera się termostat a ok 92-95 stopniach włancza się wentylator. Może rzeczywiście wskaźnik oszukuje. Tak będziesz miał pewność. anton:-), też ma dobry pomysł może wcześniej ktoś jeżdził na wodzie i na zbierał się osad.

: pt lip 14, 2006 14:13
autor: MaSa_Golf
wczoraj rano jechalem do roboty tak po 17 i juz sie nien grzal tak bardzo, na dworz bylo chlodniej wskazowka na 2/3 skali. a dzisiaj rano o 6 jechalem i znowu ideal na srodku skali :/ moze czujnik glupieje jak jest goraco na dworze :/ musze zmierzyc temperaturke, ,mialem gdzies taki multimetr cyforwy z odczytem temperatury ale mi zginela koncowka do odczytu temp. i jest kupa :/ bo kiedys mierzylem i zauwazylem ze w zbiorniczku jest temp. o kilka stopni nizsza niz w porownaniu z tym wezykiem cienkim powrotu tam jest temperatura ta co na silniku wiec zwykly termometr wsadzony w zbiornik nie bedzie tam miarodajny :/

stary123 lepiej sie upewnij czy to zeczywiscie wskaznik oszukuje czy Ci sie czasem nie przegrzewa, bo moze Ci pasc uszczelka pod glowica a to juz troche wiekszy koszt :( wiem cos o tym bo przez niedopatrzenie tez ja bede musial zmienic :/

: ndz lip 16, 2006 10:01
autor: vw_vandal
Soczek, zmierz temp. w tym zbiorniczku zobaczysz jak rośnie, przy jakiej temp. otwiera się termostat i przy jakiej temp. włancza się wentylator. A różnica może być max. 3 stopni. Jeżeli padnięta jest uszczelka to to wyczujesz.

: ndz lip 16, 2006 16:04
autor: TYQS
to teraz ja :P skoro niema oleju w plynie chłodzącym ani niema wody w płynie smarujacym (oleju) to moze lekko dawać cisnienie z garow ale to bardzo łatwo sprawdzić a ze jeszcze to ma pewnie chłodnice oleju wiec olej szedłby do wody, proponuje takiego testa:
na odpalonym i zagrzanym silniku odkręc korek od wody i dodaj gazu tak na poł gwizdka woda powinna sie lekko podniesc i zatrzymac na poziomie, jak woda zacznie wyciekac i to bedzie ciągle wyciekać to są dwie opcje,

chłodnica jest nie wydajna (brak odpowietrzania tak zarżnołem dwie uszczelki pod głową)
chyba ze jest za puźno i poszła uszczelka,
zatym idzie ze moze rozsadzić jakiś wąż od wody

zalecam zdiąc węzyk od odpowietrzenia z chłodnicy i zwyczajnie wprowadzić tam wiertełko o srednicy takiej samej jak wychądzący wężyk

umnie wpełni zdało to egzama teraz sie nie grzeje ani uszczalki mu nie wywala a moge piłować do woli i nie zagotuje go :D :)

ps ja niemam turba :D wiec o przegrzanie trudniej :) sprubujcie Turbinowcy jak to sie u was sprawdzi

: śr lip 19, 2006 22:48
autor: vszywiec
TYQS pisze:zalecam zdiąc węzyk od odpowietrzenia z chłodnicy
masz na mysli powrot z chlodnicy do zbiorniczk wyrownawczego czy co ??

: śr lip 19, 2006 23:33
autor: MaSa_Golf
Dziwna sprawa ale skonczyly sie te ponad 30 stopniowe upaly i sie przestal grzac :p podejrzewam ze to czujnik wariowal bo mam granatowe autko, i jak tak slonce go podgrzalo na maske to pod maska niezla temp. sie robila i wskaznik wariowal :/ teraz jest jak dawniej czyli wskazowka lekko w prawo od srodka, czasem wskakuje wiecej, ale zaraz sie zalacza wiatrak i wraca do normy, ale teraz znowu zapowiadaj upaly i znowu bedzie glupiec... w sumie do konca nie wiem czy naprawde sie przegrzewal czywskaznik glupial.... jakby sie przegrzewal napradwde to wlaczenie wentylatora i nawiewu goracego na max napewno by cos dalo....

A uszczelke pod glowica to mam na bank wywalona bo widze wyciek plynu spod glowicy...