Strona 1 z 2

dlaczego takie małe V-max???

: śr lip 12, 2006 03:09
autor: tigerwood
witam!!!

nie wiem dlaczego mam takie małe V-MAX w golf IV silnik AHF ( 110 km). Dobrze się wkręca tylko do 150 km/h- czasami do 160 km/h potem to juz katastrofa nie mogę go rozbujać nawet do 180 km/h. O co chodzi chyba powinien być szybszy? czy to ma zwiazek z opisywanymi problemami zaworka bądź przepływomierza, czy może to turbina? nie udało mi sie go rozkręcic powyżej 4000 obr./min - jestem zaniepokojony. Nie wiem jak było wcześniej bo od początku jak go kupiłem tak ma.

pozdrawiam

: śr lip 12, 2006 16:02
autor: vw_vandal
tigerwood, nie znam się na TDi ale tak myślę że to wina komputera on ma w programie emisja spalin ekologia i to żeby kierowca się nie zabił to odcina paliwko albo obroty, tak mi się wydaje! Dlatego zakłada się Chipy, boxy to zmienia ustawienia komputera.

[ Dodano: 12 Lip 2006 16:03 ]
My w swoich zwykłych TD zwiększamy dawkę paliwka i doładowania, wycinamy kata i pędzel :bigok:

: śr lip 12, 2006 18:51
autor: dziechu
vw_vandal pisze:Dlatego zakłada się Chipy, boxy
boxy nie zmieniaja ustawien komputera (limiterow).

: śr lip 12, 2006 19:25
autor: vw_vandal
dziechu, ale ty się czepiasz :P . Pomóż koledze bo ja naprawdę nie znam się na TDi ale może nie długo ...

: śr lip 12, 2006 20:48
autor: dziechu
Ale co ja moge pomoc??? Przeciez powodow moze byc tysiac, tylko pod VAGa i diagnoza dynamiczna. Moze byc to jakis czujnik (w tym czujnik przeplywu powietrza), moze byc problem ze sterowaniem turbina lub z sama turbina, moze byc to problem nawet przetartych wezykow... Trudno zgadywac.

: śr lip 12, 2006 21:14
autor: Imbrykus
Ok! 1. Zajrzyj do prawego wlotu w zderzaku i sprawdź czy masz kierownicę powietrza.
2. Filtr powietrza - sprawdź czystość. 3. Nie wiem z którego roku masz autko, ale zdemontuj przepływomierz i go wyczyść. 4. Jeśli nic nie da spróbuj podmienić przepływkę. 5. Mój gania 190 km/h i tyle jest w kniżce. Powodzenia!

: czw lip 13, 2006 09:42
autor: tigerwood
Imbrykus pisze:Ok! 1. Zajrzyj do prawego wlotu w zderzaku i sprawdź czy masz kierownicę powietrza.
rozumiem, że chodzi o plastikowe tunele wychodzące od filtra powietrza do wlotów powietrza po prawej stronię grilla ( chyba nie zderzaka ?), bo właśnie ich nie mam - samochód jest po małym dzwonie z tej strony i brakuje tych plastików, jest tylko jedna część wychodząca bezpośrednio z filtra powietrza, kończąca się kolankiem trochę poniżej filtra. Z tego co wiem to cały tunel powinien sie składac z 3 części - udało mi sie zdobyć drugi element ( środkowy) - niestety nie ma trzeciego ( wlotowego) . Czy możesz sprawdzić u siebie czy moje przypuszczenia są słuszne? ( autko jest '99)

I pytanie do wszystkich : wiedziałem że powietrze ma super istotny wpływ na pracę silnika - ale czy aż w taki drastyczny sposób brak prawidłowo ustawionego wlotu może wpłynąc na osiągi auta?

pozdrawiam

: czw lip 13, 2006 10:03
autor: dziechu
tigerwood pisze:ale czy aż w taki drastyczny sposób brak prawidłowo ustawionego wlotu może wpłynąc na osiągi auta?
Raczej nie, przeciez ludzie zakladaja sobie filtry stozkowe... Tylko przytkany wlot moze miec wplyw. Takze przeplywka moze byc uszkodzona/rozkalibrowana po takim dzwonie.

: czw lip 13, 2006 10:30
autor: Imbrykus
Nie chodzi mi o dolot powietrza do filtra! Zasada działania TDI jest inna od TD właśnie przez te I. Sprawdź w prawej kratce na dole czy masz plastikowy tunel który kieruje powietrze na IC. Straty w wyniku braku kierownicy to -10KM i duuuży spadek max. mom. obr. Sprawdzone na hamowni! Sam nie miałem tego ustrojstwe. Cena w ASO 50 zł.

: czw lip 13, 2006 10:31
autor: tigerwood
... też mi sie tak wydaje - czytając posty na temat braku mocy, przewija się tam kwestia nie wkrecania się silnika na obroty powyżej 3 tys. wydaj mi się że mam to samo ( miedzy 2-3 tys. obr/min - super przyśpieszenie - turbina przyjemnie gwiżdże a póżniej NIC) logicznie przecież jak nie osiągnę wysokich obrotów na 5 biegu to nie pojadę szybko. Zacznę od przepłwomierza - martwi mie tylko, że nie znam mechaników którzy spec. się w vw diesel. Jeszcze jedno pytanie - jak już się uporam z tym powyżej : myslę o chipie - bardzo intensywnie - czy z własnego doświadczenia namawiasz do modyfikacji - czy daje to wiecej przyjemności z jazdy , czy można poczuć wiatr we włosach :bajer: ( jestem zdania że samochód powinien być szybki - i mam okazję takimi jeździć - 150 konne BMW3 2.0 diesel r 2003 - daje już tą przyjemność) -

pozdrawiam

: czw lip 13, 2006 10:32
autor: Imbrykus
Acha umówy się, że prawa strona to jest po prawej ręce kierowcy siedzącego w fotelu. Więc wlot powietrza do filtra jest po lewej stronie grila a dolot powietrza do IC po prawej. Nie mylmy stron.

[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 10:36 ]
Teraz zbieram na virusa. Koszt w Diagtroniku 1500zł, w VTG 1400zł - promocja. Z naszego silnika wykręcą 142 KM i znaczny przyrost momentu. Myślę, że warto

: czw lip 13, 2006 14:27
autor: dziechu
Imbrykus pisze:Teraz zbieram na virusa. Koszt w Diagtroniku 1500zł
Skontaktuj sie z Uysym, zrobil mi z 1Z (90KM) 128KM i 300Nm, nie tak drogo.

: czw lip 13, 2006 17:24
autor: kupszczelisty
ja w 1Z miałem tak że auto od 160 do 180 wogóle nie szło mół wskazówka prawie nie szła, a zaślepiłem egr i leciał 195 w 25 stopniowy upał, opony 185/60R14

: czw lip 13, 2006 17:54
autor: Corvax
Imbrykus pisze:Nie chodzi mi o dolot powietrza do filtra! Zasada działania TDI jest inna od TD właśnie przez te I. Sprawdź w prawej kratce na dole czy masz plastikowy tunel który kieruje powietrze na IC.
rzekłbym ze zasada działania TDI od TD nie polega na I jak Intercooler, ale mniejsza o wiekszość

Brak kierownicy nie spowoduje tak drastycznego zmniejszenia osiagów auta, tigerwood, mam prośbe - nie patrz na predkosciomierz, tylko na obroty silnika przy których auto przestaje ciągnąc na 4 i 5 biegu. Moim zdaniem masz problem z ciśnieniem doładowania, a to z kolei zasługuje na porządną diagnoze dynamiczną.