Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Witam Kolegów
W końcu przyszło mi się zarejestrować i napisać pierwszy raz, bo czytanie nie pomagało.
Otóż od pewnego czasu męczę się z moim 1,6td. Wymiana głowicy z uszczelką i rozrządem i pompy wody, wymiana simmeringu między silnikiem, a sprzęgłem to sprawy które powierzałem mechanikom. Ale problem z grzejącym się silnikiem pozostał i być może nawet ta głowica nie była potrzeba (no może była bo węże były z kamienia, teraz są trochę bardziej miekkie). Kolejne podejrzenia to wariujący termostat (Wahle...), termostat wyjęty. Pojechałem w trasę, bo nie miałem innego auta, póki jechałem delikatnie było ok., po paru km na szybszym odcinku (120 licznikowe – 110 gps) temp zaczęła rosnąć w oczach, zwolniłem spadła, ale płynu uleciało, went się nie włączył, wiec czujnik do wymiany. Po powrocie założyłem nowy termostat (Mayl...) i czujnik wentylatora, zalałem świeżym płynem. Teraz najdziwniejsza sprawa. Odpaliłem nagrzał się, termostat otworzył się, po kolejnej chwili went włączył się schłodził i wyłączył. OK. ruszam sprawdzić, po 3 km temp rośnie, zatrzymałem się termostat zamknięty, płyn wylatuje zbiorniczkiem. Wróciłem wkur... następnego dnia zakupiłem wode dest do prób, zalałem odpaliłem nagrzał się otworzył termostat, włączył wentylator. No to sprawdzę w jeździe, po 1 km zatrzymałem się, poczekałem termostat otworzył się went włączył i wyłączył po schłodzeniu. Wracam – po 0,5km woda się gotuje, termostat zamknięty (dolny wąż zimny). Po odczekaniu dolałem wody załączyłem went na krótko i wróciłem pod dom, na postoju termostat otworzył się.
Do płynu nie idą spaliny - sprawdzone.
Przy małych prędkościach (20-30km/h na 2/3 biegu) bez termostatu nie grzał się nawet po paru km.
Czarna magia? Urok zazdrosnej kobiety? Bo ja nie mogę już znaleźć innych wytłumaczeń... Koledzy pomóżcie bo mechanicy też już nie mają więcej pomysłów.
W końcu przyszło mi się zarejestrować i napisać pierwszy raz, bo czytanie nie pomagało.
Otóż od pewnego czasu męczę się z moim 1,6td. Wymiana głowicy z uszczelką i rozrządem i pompy wody, wymiana simmeringu między silnikiem, a sprzęgłem to sprawy które powierzałem mechanikom. Ale problem z grzejącym się silnikiem pozostał i być może nawet ta głowica nie była potrzeba (no może była bo węże były z kamienia, teraz są trochę bardziej miekkie). Kolejne podejrzenia to wariujący termostat (Wahle...), termostat wyjęty. Pojechałem w trasę, bo nie miałem innego auta, póki jechałem delikatnie było ok., po paru km na szybszym odcinku (120 licznikowe – 110 gps) temp zaczęła rosnąć w oczach, zwolniłem spadła, ale płynu uleciało, went się nie włączył, wiec czujnik do wymiany. Po powrocie założyłem nowy termostat (Mayl...) i czujnik wentylatora, zalałem świeżym płynem. Teraz najdziwniejsza sprawa. Odpaliłem nagrzał się, termostat otworzył się, po kolejnej chwili went włączył się schłodził i wyłączył. OK. ruszam sprawdzić, po 3 km temp rośnie, zatrzymałem się termostat zamknięty, płyn wylatuje zbiorniczkiem. Wróciłem wkur... następnego dnia zakupiłem wode dest do prób, zalałem odpaliłem nagrzał się otworzył termostat, włączył wentylator. No to sprawdzę w jeździe, po 1 km zatrzymałem się, poczekałem termostat otworzył się went włączył i wyłączył po schłodzeniu. Wracam – po 0,5km woda się gotuje, termostat zamknięty (dolny wąż zimny). Po odczekaniu dolałem wody załączyłem went na krótko i wróciłem pod dom, na postoju termostat otworzył się.
Do płynu nie idą spaliny - sprawdzone.
Przy małych prędkościach (20-30km/h na 2/3 biegu) bez termostatu nie grzał się nawet po paru km.
Czarna magia? Urok zazdrosnej kobiety? Bo ja nie mogę już znaleźć innych wytłumaczeń... Koledzy pomóżcie bo mechanicy też już nie mają więcej pomysłów.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Od jakiego producenta była ta pompa,bo to co opisujesz,to objaw uszkodzonej pompy. Wałek się kręci,a wirnik słaboaker6 pisze:Wymiana głowicy z uszczelką i rozrządem i pompy wody

Re: Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Szczerze to nie wiem jaką mechanik mi tam wsadził, ufałem mu do niedawna... Jakich firm polecacie lub nie polecacie? jutro spróbuję wyciągnąć tą informację
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Witam!
Mam takie pytanie, wyrzuca mi płyn i zastanawiam się czy to nie jest wina termostatu, bo po przejechaniu 80km dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Mógłby ktoś sprawdzić czy po trasie też ma zimny wąż chłodnicy? Na moje oko chyba termostat mi się nie otwiera. Bardzo proszę o pomoc.
Mam takie pytanie, wyrzuca mi płyn i zastanawiam się czy to nie jest wina termostatu, bo po przejechaniu 80km dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Mógłby ktoś sprawdzić czy po trasie też ma zimny wąż chłodnicy? Na moje oko chyba termostat mi się nie otwiera. Bardzo proszę o pomoc.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
HEPU,DOLZ,SKF,choć z tą ostatnią marką miałem ostatnio jazdę.Cały rozrząd SKF z pompą włącznie poszedł do reklamacji.aker6 pisze:Jakich firm polecacie lub nie polecacie?
To na czyje oko ma być.Przecież na odległość nikt ci węży nie pomaca. Sprawdzaj dolny wąż przy chłodnicy czy się nagrzeje i będziesz miał jakiś punkt zaczepienia,a tak to wróżenie z fusów.slawek987 pisze:Na moje oko chyba termostat mi się nie otwiera. Bardzo proszę o pomoc.
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
No tak, ale chciałbym żeby ktoś może sprawdził przy okazji czy po przejechaniu jakiegoś dystansu tez ma zimny wąż, może tak powinno być że po 100km dolny wąż jest zimny. Nie mam żadnego punktu odniesienia dlatego pytam 

Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Naprawde tak ciężko stwierdzić, że po 100km dolny wąż powinien być gorący w obecnych temperaturach? Żeby termostat się nie otworzył to chyba trzebaby syberii i -40*C. Wymień termostat, bo to tania rzecz i od razu będziesz widział różnice. Są jakieś inne objawy przegrzewania poza zimnym wężem dolnym chlodnicy? Wskazówka wędruje wysoko?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
No chyba żartujesz?...slawek987 pisze:może tak powinno być że po 100km dolny wąż jest zimny

W 1,6TD wskazówka powinna stać w pionie po 2-3km.
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
pompe wody mozna latwo sprawdzic, po nagrzaniu silnika wlacz ogrzewanie na full , jesli po pewnym czasie z nadmuchu bedzie leciec zimne powietrze znaczy ze pompa niewydolna
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
To samo można powiedzieć o termostacieslawko333 pisze:jesli po pewnym czasie z nadmuchu bedzie leciec zimne powietrze znaczy ze pompa niewydolna

- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
niekoniecznie, przy tych temp ktore mamy na zewnatrz temp w ukladzie bedzie wysoka, i z ogrzewania bedzie leciec cieple powietrze, a jesli kiepska pompa, to kiepski obieg wody, nagrzewnica nagrzana w pewnym momencie, dmuchniesz nadmuchem i sa schladza, a ze niema obiegu w nagrzewnicy jest plyn juz schlodzony przez nadmuch, przy termostacie walnietym obieg wody jest, i jesli uklad nagrzany, to caly czas bedzie leciec cieple powietrze, a pozatym jesli sie przegrzewa, to jesli beylby termostat to by csly czas lecialo gorace, co innego jakby byl otworzony caly czas, to by nagrzewnice zdarzylo schlodzic, ale i temp by na blacie spadla, takze mozna rozpoznac walnieta pompe i termostat, bo sa rozne objawy, wystarczy pomyslec
Re: Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
Pompa wody wymieniona, objawy wciąż te same - w jeździe termostat się nie otwiera, na postoju tak.
Z ogrzewania kabiny leci ciepłe powietrze
Z ogrzewania kabiny leci ciepłe powietrze
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
skad wiesz ze termostat sie podczas jazdy sie nieotwiera, do ilu ci sie nagrzewa? bo z pierwszego posta wnioskuje ze wszystko jest ok, niestety taki urok silnikow na komorach wirowych, mi przy takich temp przy normalnje jezdzie trzyma 90 wystarczy ze kilka razy mocniej przycisne i temp rosnie do 95 nieraz do 100, takze nieoczekuj idealu od tego silnika, ciesz sie tym ze w zimie masz bardzo szybko cieplo w aucie, w zadnym tdi tego nieuswiadczysz, wez pod uwage jeszcze fakt przeklamania zegarow, i sama szybkosc podnoszenia sie wskaznika temp i paliwa w mk2, np w mk3 czy mk4 dzieje sie to o wiele szybciej, na moje oko wszystko raczej jest ok
Termostat nie otwiera się w jeździe, na postoju tak
nie miałbym nic przeciwko żeby rosło do 100, wiem że to norma jak się przyciśnie, ale to że wskazówka idzie za skale a para bucha spod maski i dolny wąż jest zimny i to że zamiast pasażera wożę 5l wody destylowanej
to norma nie jest.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości