Strona 1 z 2

membrana z bolcem 1,6 TD

: pn lip 10, 2006 09:18
autor: mike NIES
Witam, chcę kupić membrane z bolcem do pompy wtryskowej 1,6 TD, ale chcę ją założyć do 1,9 TD ,bo troszke więcej mocy by się przydało :food: , ale nigdzie nie mogę takiej znaleźć! Może ktoś wie, gdzie można takową kupić i ile taka przyjemność kosztuję?

: pn lip 10, 2006 13:36
autor: zaprzal
ciezko... na ebay.de byly kiedys jakies tuningowe ale moim zdaniem troche za drogo za kawalek metalu. Ewentualnie mozesz szukac uszkodzonej pompy, ale chyba najtaniej ci wyjdzie jesli znajdziesz jakiegos tokarza ktory dorobi Ci taki bolec - jest on chyba odkrecany od membrany

: pn lip 10, 2006 22:07
autor: mike NIES
a można orginalny podszlifować? Jeśli tak, to o ile?

: pn lip 10, 2006 22:11
autor: zaprzal
zalezy jakie ustawienia chcesz uzyskac... trzeba zdjac wymiary z takiego od 1.6, pojezdzic, potestowac... lepiej spilowac za malo niz za duzo

: wt lip 11, 2006 09:55
autor: Michnik
A czy jest sens wymieniac jeszcze ten bolec jak ma się podkręconą dawkę na pompie?

: wt lip 11, 2006 10:49
autor: zaprzal
Michnik, tak, Jesli ustawisz taka dawke zeby wykorzystac prawie cale powietrze ktore pompuje turbina pod obciazeniem, to wtedy na niskich obrotach - zanim sie wkreci - bedziesz mial taka chmure ze swiata nie bedzie widac ;) Bolec z wycieciem pozwala na niskich obrotach zachowac sensowna ilosc paliwa a zwieksza ja gdy pojawia sie cisnienie

: wt lip 11, 2006 23:51
autor: Michnik
zaprzal pisze:Michnik, tak, Jesli ustawisz taka dawke zeby wykorzystac prawie cale powietrze ktore pompuje turbina pod obciazeniem, to wtedy na niskich obrotach - zanim sie wkreci - bedziesz mial taka chmure ze swiata nie bedzie widac ;) Bolec z wycieciem pozwala na niskich obrotach zachowac sensowna ilosc paliwa a zwieksza ja gdy pojawia sie cisnienie
A w AAZ nie było pomp z tym bolcem od razu? NO i czy trudno wymienić ten bolec? Wymienia się go i to wszystko, czy trzeba podnieśc również ogólną dawkę paliwa?

: wt lip 11, 2006 23:59
autor: szerszeniak
Michnik, raczej ni4e było bo nikt niema to sa zdławione silniki i dlatego pewnie tak nie robioli seryjnie jak masz ten bolec to nie musisz az tak zwiekszać dawki zeby szedł na obrotach bo sam sobie ją zwiekszy jak wzrośnie ciśnienie doładowania

: śr lip 12, 2006 09:19
autor: zaprzal
Michnik pisze:A w AAZ nie było pomp z tym bolcem od razu?
w niektorych byly bolce.... problem w tym, ze bez wciecia, czyli nie spelnialy swojej funkcji :)

jak go wymienisz to "odblokujesz" aaz i wreszcie zacznie jezdzic jak na pojemnosc 1.9 przystalo ;)
Michnik pisze:NO i czy trudno wymienić ten bolec?
banalnie prosto, 4 srobki na gorze pompy, wyjmujesz i wkladasz nowy, zamieszcze fotki na dniach na ten temat

: śr lip 12, 2006 09:46
autor: Michnik
Czyli jak nie mam wogóle tego bolca to też mam wstawiać od MKII TD?

: czw lip 13, 2006 07:41
autor: zaprzal
Michnik, jak nie masz wogole to sprawa sie chyba troche komplikuje... napewno nie masz na maxa idealnej pompy

: ndz lip 16, 2006 14:56
autor: wrubciu
To czekamy na te foty jak wymieniac ten bolec, może ktos by zamiescil jakie wymiary sa tego wciecia tak żeby można było dac do tokarza i moze dało by sie dorobic ze zwykłego bolca który cały czas jest w pompie i tylko zamula :-) . Moze by to było wyjscie, bo te bolce od 1.6 TD to chyba materiał deficytowy na naszym rynku. A może ktoś juz dorabiał taki bolec?
Jestem dosc świerzym posiadaczem Golfa 1,9 TD AAZ i tez mi sie juz wydaje ze na taka pojemnosc to za mała moc. Juz czytam sobie forum i szykuje sie na małe przerubki, narazie mysle o intercoolerze i o ty bolcu. Mysle ze można by zrobic jakąs fotoporade bo pewnie wiele ludzi to interesuje.
Pozdrawiam.

: ndz lip 16, 2006 15:48
autor: zaprzal