ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » pn maja 12, 2014 15:45

Witam zacznę od tego iż autko zaczeło poszarpywać w czasie jazdy.

Wymieniłem filtr paliwa (myśląc ze to zatkany filter), dziś autka nie da się już odpalić choć kręci jak szalony i brakuje mu dosłownie tego żeby załapał ale tak bez rezultatu. Wywalił kilka błędów tzn. których nie da się skasować.

17970 17971 17762 - wszystkie wskazują na nastawnik. Podsuńcie pomysła co dalej robić bo normalnie ręce opadają.

Obrazek


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: munior » pn maja 12, 2014 15:58

Wtyczkę nastawnika sprawdż ,jak styki ok.to niestety coś nie halo z samym nastawnikiem.Miałem kiedyś przypadek że auto nagle zgasło i kaplica ,jak się okazało po podpieciu vaga ,sypały sie błedy tak jak by odpiąć wtyczkę nastawnika ...po otwarciu pacjenta ,okazało się że coś zeżarło i to dosłownie ,styki na płytce ,a płytka była cała w białym wykwicie ...domniemywam ,a nawet jestem pewien ,że gosciu nalał odbarwianego oleju opałowego ,a odbarwia się go kwasem ,co ciekawe i raczej jest to wyjątek, pompie nic wielkiego się nie stało ,bo wymieniłem tylko nastawnik i auto smiga już drugi rok bez problemu :hmm: Więc jak zatankowałeś wcześniej jakiegoś niepewnego paliwa ,to stało się to ,co zwykle się dzieje po takim "paliwie " ,czyli podciera się wszystko w pompie i zaczyna się zacinać z braku smarowania ....w przypadku nastawnika ,przyciera się jego oś ,przechodząca przez kołnierz ,co zdarza mi się widywać dość często ,a w pudle mam pełno "eksponatów '' w postaci zmasakrowanych mechanicznie ,czy zastanych pomp ,po aplikacji do zbiornika paliwa czegoś ,co miało być ropą :hmm: Nastawnik czasem tak stoi ,że trzeba sporo siły żeby go ruszyć .Przy normalnym paliwie ,odpowiednio "tłustym ",nie ma prawa dziać się nic ,ani z pompą ani z nastawnikiem :hmm: Nastawnik indukcyjny na szczęście ,to taka konstrukcja ,gdzie nawet mocno zastany ,daje się zwykle w pełni przywrócić do pełnej sprawnosci ...niestety bebechów w pompie ,już sie nie da :-( można je tylko wymienić


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » pn maja 12, 2014 20:19

munior pisze: Więc jak zatankowałeś wcześniej jakiegoś niepewnego paliwa ,to stało się to ,co zwykle się dzieje po takim "paliwie " ,czyli podciera się wszystko w pompie i zaczyna się zacinać z braku smarowania ....
Auto praktycznie non stoper jeździło na ropie od naszych sąsiadów z ukrainy, kumpel mówił mi że jest ono "suche" dlatego dolewałem troszkę oleju 2T, ostatnio podjechałem na stację paliw zatankowałem normalnego paliwa i obroty nieznacznie podskoczyły i tu już wiedziałem że coś nie halo.

Z tego co widzę na pierwszy rzut oka wtyczka jest ok. Pompa podaje paliwo na wtryski (wszystkie rurki pomuściłem).

Zastanawia mnie trzecia pozycja w bloku 001 czy jest ok ? ewentualnie jaki zrobić odczyt z vaga by dowiedzieć się coś więcej o tej usterce. Ponieważ o logach nie ma mowy gdyż auto kręci jak szalone ale nie odpala.

Obrazek


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: munior » pn maja 12, 2014 22:37

ciachotdi pisze:Zastanawia mnie trzecia pozycja w bloku 001 czy jest ok ?
Napiecie RSW po przekręceniu kluczyka ,powinno wynosić ok.0,74 i na pewno u ciebie nie jest ok. Także ewidentnie coś jest nie tak albo z nastawnikiem ,albo z połaczeniem elektrycznym nastawnika z ECU ...odkręć dekielek nastawnika i poruszaj palcem RSW ,napięcie RSW powinno się zmieniać ....w tej chwili masz jakąś max wartość ,co jest bardzo dziwne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » wt maja 13, 2014 20:54

Dziś odkręciłem dekielek i poruszałem palcem RSW - w Bloku 001 pozycji 3 nic się nie zmieniło dalej 5.040 V

Palec chodził równo w całym swoim zakresie. Poniżej kilka fotek mojego nastawnika, z tego co widać na pierwszy rzut oka nawet w dobrym stanie.

Munior co mogę robić dalej.

Obrazek

Obrazek


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: munior » śr maja 14, 2014 14:23

ciachotdi pisze:z tego co widać na pierwszy rzut oka nawet w dobrym stanie.
Na płytce od góry rzadko coś więcej widać ...ale to tak przy okazji :hmm:
ciachotdi pisze:Munior co mogę robić dalej.
Jak to co ? Masz banalną i zarazem rzadką awarię ,gdzie komp ,wogule nie ''widzi "nastawnika '' ,więc masz znależć przyczynę braku połaczenia miedzy kompem a nastawnikiem ....skoro
ciachotdi pisze:w Bloku 001 pozycji 3 nic się nie zmieniło dalej 5.040 V
Ma być ok.0,700 po zapłonie ,i zmieniać się przy ruszaniu ,do max ok.5
Nie wiesz gdzie są styki ? :bajer: pod plastikową osłonką ....Moze ktoś po czyszczeniu ,posmarkał zamiast polutować i pusciły :hmm: Zdarza się czesto ,jak ktoś nie umie lutować :chytry: Choć jak w mk IV ,ktoś już musiał czyscić nastawnik ,to nie wróże tej pompie dobrze :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » śr maja 14, 2014 15:23

ok raczej nikt tam nie zagladal poza mna teraz. a czy mozliwa jest awaria stacyjki. jakiegos bezpiecznika...
sam juz niemam pomyslu ...


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: munior » śr maja 14, 2014 16:50

ciachotdi pisze:ok raczej nikt tam nie zagladal poza mna teraz. a czy mozliwa jest awaria stacyjki. jakiegos bezpiecznika...
Jest mozliwa ,ale wtedy raczej byś się z kompem nie połączył ...skoro się łaczysz ,to wątpię
ciachotdi pisze:sam juz niemam pomyslu ..
Nie osłabiaj mnie :panna: masz taki banał ,że już prościej być nie może :hmm: bierz jakiś miernik do sprawdzania obwodu ,i jedziesz piny z wtyczki nastawnika ,na obwód z wtyką do kompa ...nie mam ALH z jego porąbaną 10 cio pinową wtyką ,ale zdaje się że tylko jeden pin ,z zasilaniem n108 nie bedzie "wchodzić " z wtyki nastawnika , do kompa.Ale najpierw sprawdż styki miedzy płytką nastawnika ,a jego 10 pinową wtyczką...bo gdzieś ewidentnie brak jest obwodu


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

wtyki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 14, 2014 15:43

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: wtyki » śr maja 14, 2014 21:03

albo nastawnik padł ,najlepiej by było spojżeć na dole co sie dzieje



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » pt maja 16, 2014 20:04

Pożyczyłem od kolegi na pompę. Podłączyłem jak na razie same przewody i wartość RSW w normie :grin: poniżej zrzut, z tego wynika iż wina nastawnika.

Lecz jeden błąd pozostał.(jeszcze muszę obadać czujnik temperatury, oraz czujnik stopu )

Pytanie czy muszę zrobić jakąś adptację tej pompy jak ją zamontuję na aucie ?

Obrazek
Obrazek


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: Adamm » sob maja 17, 2014 08:02

ciachotdi, a nie lepiej przerzucic sam nastawnik ? nie ruszasz wtedy rozrzadu tylko ustawiasz dawke paliwa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » sob maja 17, 2014 09:26

a jak nie trafie z otworem w pompie to bedzie zonk. na pompe dostalem gwarancje 30 dni jak by co a nastawnik ten co mam wysle do naprawy. bedzie zapas jakby co


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: ciachotdi » sob maja 17, 2014 14:04

sory ze pisze post pod postem ale w telefonie niemam opcji edytuj

adamm chyba masz racje z tym przelozeniem tylko czy wystarczy nozykiem zaznaczyc pozozenie nastawnika na pompie i dziurka w pompie bedzie w tym samym polozeniu ??? da rade go wsadzic


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

ALH seria błędów nastawnika 17970 17971 17762

Post autor: Adamm » sob maja 17, 2014 17:37

ciachotdi, nie to niewiele da, nie masz kogos kumatego w okolicy zeby przerzucil?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości