Strona 1 z 1

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: sob maja 03, 2014 19:04
autor: wronek1
Witam , dzisiaj w związku z pojawieniem się szarpania na 4-5 biegu ( co dziwne stało sie to dosyć niespodziewanie z dnia na dzień)
zabrałem się za czyszczenie nastawnika , wszystko zrobiłem zgodnie z opisem z naszego forum , ustawiłem pompe tak jak przed czyszczeniem rsw 740 i dawka 4.0mg skok . Kąt wtrysku mam 51 ...

Ale co się stało , autko odpaliło po czyszczeniu bez problemu , przejechałem się ale dalej szarpie ... no cóż ... zabrałęm się więc za sprawdzenie filtrów :
powietrza ok
Paliwa ok ,ale wydaje mi się ze przy sprawdzaniu i spuszczeniu ropy z filtra paliwa mogła sie podczas jego montazu wdać nieszczelność.
Bo autko przestało palić po chwili postoju , tak jakby sie zapowietrzał. Kilka razy próbowałe to naprawić , zmieniając opaski i poprawiając przewody .
Ale za każdym razem autko po dłuższej przerwie potrzebowało sporo czasu żeby załapać.
Aż w końcu zostawiłem go do rozgrzania , pochodził z 10minut - wszedłem do auta , przygazowałem kilka razy aż za którymś razem zgasł - i kaput .

Rzucił palenie :kac:
w Filtrze sprawdzałem paliwo jest
błedów brak
napiecie rsw sprawdzałem na zapłonie 740

i niewiem teraz :?
czy ja coś skopałem ?
czy ta pompa już umiera / umarła ?

Macie jakieś wskazówki jak ugryźć temat ? czy mogła zapowietrzyć sie podczas pracy ?

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: sob maja 03, 2014 19:53
autor: bioly05011
napięcie na zawór dochodzi po zapłonie

Re: tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a cho

: sob maja 03, 2014 19:57
autor: wronek1
bioly05011 pisze:napięcie na zawór dochodzi po zapłonie
jak to sprawdzic ? który zawór ?

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: sob maja 03, 2014 20:57
autor: bioly05011
zawór znajduje się na pompie jeden przewód czarny przykręcony nakrętką klucz 8 po stacyjce napięcie powinno być jak na aku

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: sob maja 03, 2014 21:00
autor: wronek1
ok , sprawdze to w poniedziałek :) bo jutro daje na luuz a chcę jeszcze kupic filtr paliwa bez podgrzewacza bo to gów.o sprawia mi już nie pierwsze problemy z cofaniem sie paliwa.

Dziekuję za wskazówkę napewno to sprawdzę .

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: sob maja 03, 2014 21:01
autor: bioly05011
dodatkowo czy wszystko zostało polutowane dobrze może coś nie łączy do tego kąt ustawiony poprawnie 51 fabrycznie jest 47-48 rano sprawdź temp. paliwa,wody,powietrza grupa 006 albo 007 nie pamiętam dokładnie sprawdź też to paliwo czy wszystko szczelne zrób próbę z butelki kawałek węża może zapowietrzony układ jest

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: pn maja 05, 2014 20:32
autor: wronek1
tolek odpalil - jeździ . Znalazłem pękniety węzyk paliwowy ktory zapowietrzał układ.
Wymieniłem go , oraz wszystkie filtry . Szarpanie nie ustało

czy może być to spowodowane podbiciem ciśnienia wewnetrznego na pompie ? moze nie potrafi wysterowac kąta wtrysku na niskich obrotach ?
bo teraz szarpie mi tak:
na 2jce okolo 1200obr , na 3jce 1300-1500
na 4rce 1500-1700 a na piatce juz od 1500 do 2000obr.
Po dodaniu gazu do oporu szarpanie znika , ale podczas niewielkiego obciązenia wciąz szarpie :/

jakies pomysły panowie?

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: pn maja 05, 2014 21:27
autor: Maka91
Ja obstawiam za dużą dawke paliwa.

Re: tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a cho

: pn maja 05, 2014 21:30
autor: wronek1
Maka91 pisze:Ja obstawiam za dużą dawke paliwa.
dawka 4.0 mg

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: wt maja 06, 2014 09:08
autor: ja4rqu

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: pt maja 09, 2014 09:27
autor: fan_VW
przyjedz ,odpale ci te auto w godzine a w 2 godzine zrobie ci go ze nie bedzie szarpal. i bedzie zapie...alac

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: pt maja 09, 2014 14:35
autor: wronek1
auto juz zrobione , okazało się ze jeden wąż paliwowy był przetarty i układ się zapowietrzał ... wymieniłem go , szarpanie pozostało.
Zmieniłem dawkę , na 3.6 mg powymieniałem węzyki przy filtrze , filtr na taki bez podgrzewacza , dałem zawór zwrotny i już jest OK .
Dziekuje za pomoc wszystkim. Poprostu problem polegał na tym że układ paliwowy był nieszczelny.

tdi 1z , rzucił palenie po czyszczeniu nastawnika -a chodził

: pt maja 09, 2014 14:46
autor: bioly05011
czyli zwiększyłeś dawkę może trochę więcej palić ale lepiej się zbiera, dodatkowo pisałem butelka jest zawsze dobra na krótko wtedy masz pewność że układ jest szczelny