pompa wtryskowa
: sob kwie 26, 2014 16:23
To nie śruba ,tylko zaworek odpowiedzialny za "trzymanie " paliwa w pompie ,i za ciśnienie wewnętrzne ...bardzo ważny drobiazg ,którego niesprawność ,powoduje różne ''cuda "Ricz pisze:czy moze mi ktos powiedziec doczego sluzy sruba ktora jest do(w jednej lini) gory od przewodu zasilajacego paliwa ?
Powiedz mi, czy jeśli ten zaworek jest uszkodzony to mimo wstawienia zaworka zwrotnego między filtrem a pompą może paliwo z pompy uciekać?To nie śruba ,tylko zaworek odpowiedzialny za "trzymanie " paliwa w pompie ,i za ciśnienie wewnętrzne ...bardzo ważny drobiazg
Jesli miedzy filtrem ,a pompą, to raczej nie może uciekać .Ale skoro latem odpala dobrze i tylko zimą jest problem ,to raczej na pewno nie wina tego zaworka ...zresztą nie ma z tym zaworkiem wielkiej filozofi ,trzeba go odkręcić ,wymienić oringi ,sprawdzić czy tloczek porusza sie płynnie bez najmniejszych zacięć i tyle możemy dla niego zrobić no chyba że się calkiem "wysypał" bo i tak się zdarzakrzycho85 pisze:czy jeśli ten zaworek jest uszkodzony to mimo wstawienia zaworka zwrotnego między filtrem a pompą może paliwo z pompy uciekać?
Tak ma być.Gorzej byłoby,gdyby nic nie stukało i to by świadczyło o jego zawieszeniu lub zatarciu.krzycho85 pisze:poruszało wzdłuż jego osi to coś w nim stukało, nie wiem czy tak powinno być
To że go dokręciłeś i nie cieknie,to nie znaczy,że rozwiązałeś problem. Jak pisał munior- odkręcić,wymienić 2 oringi i po zawodach,bo o ile dokręciłeś i zażegnałeś problem z jednym oringiem,o tyle drugi stanowi kolejny problem,bo nie trzyma ciśnienia wewnątrz pompy (miedzy kanałami pompy,że tak po chłopsku wytłumaczę).Ricz pisze:czy moze to byc powod szarpania(a troszke sie z niego saczyło wiec go troszeczke dokrecilem i ustało , ale powietrze szło z przewodu zasilajacego paliwo i wczesniej zalozylem zawor zwrotny)
Chyba raczej nie rozumiesz... Jak nie wymienisz oringów,to może szarpać,przecież napisałemRicz pisze:rozumiem ale raczej nie bedzie to powodem szarpania ??
Jak jest linka,to nie ma impulasatora. Druga sprawa,to co to jest za TDI skoro jest linka?Ricz pisze:co do tego impulsatora on znajduje sie kolo licznika w wersji na linke czy jak bo czytam forum i juz mam mętlik w glowie
Michał_1977, ale w tym zaworku ,nic nie powinno latać . Przecież tłoczek, jest dociśniety sprężyną od góry ...naciskając na tłoczek od dołu,mamy czuć opór spręzyny i płynny ruch naciskanego i wracającego tłoczka,który od dołu opiera się o spręzyste zabezpieczenie ...jezeli coś tam lata ,to na pewno pękła spręzyna ,co jest bardzo rzadkim przypadkiem ,ale raz się już z tym spotkałem . Niesprawność tego zaworka ,a już na pewno ,jego pęknięta spręzyna ,jak najbardziej może powodować szarpania ,wynikające z nieprawidłowego przestawiania dynamicznego kąta wtryskuMichał_1977 pisze: krzycho85 napisał(a):poruszało wzdłuż jego osi to coś w nim stukało, nie wiem czy tak powinno być
Tak ma być.Gorzej byłoby,gdyby nic nie stukało i to by świadczyło o jego zawieszeniu lub zatarciu.
Hehe,właśnie że ma lataćmunior pisze:ale w tym zaworku ,nic nie powinno latać . Przecież tłoczek, jest dociśniety sprężyną od góry
A widzisz ...ja prawie zawsze wyciągałem je z pompy pełnej ropy ,albo z zastanej ...dlatego nie "dzwoniły " ale faktem jest że nimi nie "trzepałem " tylko od razu sprawdzałem czy tłoczek jest na miejscu i chodzi płynnie muszę się przekonać na własne uszy ,osuszę i sprawdzę czy z tdi "dzwoni " latając w środku ale tak jak mówisz ,najwazniejsze żeby tłoczek chodził płynnie ,bez najmnieszych wyczuwalnych zacięćMichał_1977 pisze:Czasami nie chce dzwonić,gdy jest zalany ON