Strona 1 z 2

pompa wtryskowa

: sob kwie 26, 2014 16:23
autor: Ricz
czy moze mi ktos powiedziec doczego sluzy sruba ktora jest do(w jednej lini) gory od przewodu zasilajacego paliwa ? na tym zdjeciu ja widac
Obrazek

pompa wtryskowa

: sob kwie 26, 2014 23:08
autor: munior
Ricz pisze:czy moze mi ktos powiedziec doczego sluzy sruba ktora jest do(w jednej lini) gory od przewodu zasilajacego paliwa ?
To nie śruba ,tylko zaworek odpowiedzialny za "trzymanie " paliwa w pompie ,i za ciśnienie wewnętrzne ...bardzo ważny drobiazg ,którego niesprawność ,powoduje różne ''cuda " :hmm:

pompa wtryskowa

: ndz kwie 27, 2014 11:12
autor: italiano_83
Innymi słowy nie dotykaj :hmm: Bo jak wypadł taki mały trzpień z końca tego zaworka, to będziesz go łowił w środku..
A sama zabawa z podnoszeniem ciśnienia jest opisana na forum w dziale speed/TDI i td pewnie też.

Re: pompa wtryskowa

: ndz kwie 27, 2014 20:33
autor: krzycho85
To nie śruba ,tylko zaworek odpowiedzialny za "trzymanie " paliwa w pompie ,i za ciśnienie wewnętrzne ...bardzo ważny drobiazg
Powiedz mi, czy jeśli ten zaworek jest uszkodzony to mimo wstawienia zaworka zwrotnego między filtrem a pompą może paliwo z pompy uciekać?
Mam problem w zimę z odpalaniem, kąt wtrysku ustawiony na 58, wtryski na testerze nie leją i trzymają ciśnienie, sprężanie 30bar, świece wszystkie grzeją a jak jest mróz to długo muszę kręcić i po odpaleniu kopci na biało zanim sie rozgrzeje i nie mam już pomysłów co mu dolega :otepienie:

pompa wtryskowa

: ndz kwie 27, 2014 22:08
autor: munior
krzycho85 pisze:czy jeśli ten zaworek jest uszkodzony to mimo wstawienia zaworka zwrotnego między filtrem a pompą może paliwo z pompy uciekać?
Jesli miedzy filtrem ,a pompą, to raczej nie może uciekać .Ale skoro latem odpala dobrze i tylko zimą jest problem ,to raczej na pewno nie wina tego zaworka ...zresztą nie ma z tym zaworkiem wielkiej filozofi ,trzeba go odkręcić ,wymienić oringi ,sprawdzić czy tloczek porusza sie płynnie bez najmniejszych zacięć i tyle możemy dla niego zrobić :hmm: no chyba że się calkiem "wysypał" bo i tak się zdarza :chytry:

Re: pompa wtryskowa

: ndz kwie 27, 2014 22:48
autor: krzycho85
Oringi były na nim zmieniane przy okazji wymiany uszczelki pod nastawnikiem. Pamiętam, że gdy się nim energicznie poruszało wzdłuż jego osi to coś w nim stukało, nie wiem czy tak powinno być :goof:

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 00:10
autor: Ricz
czy moze to byc powod szarpania(a troszke sie z niego saczyło wiec go troszeczke dokrecilem i ustało , ale powietrze szło z przewodu zasilajacego paliwo i wczesniej zalozylem zawor zwrotny) ? bo juz nie moge dojsc do ladu nastawnik czyscilem 3 razy i sprawdzalem luty wszystko jest wedlug mnie ok a autem dalej szarpie :( impulsatora chyba nie mam bo jest linka i nie wiem co robic juz

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 06:49
autor: Michał_1977
krzycho85 pisze:poruszało wzdłuż jego osi to coś w nim stukało, nie wiem czy tak powinno być :goof:
Tak ma być.Gorzej byłoby,gdyby nic nie stukało i to by świadczyło o jego zawieszeniu lub zatarciu.
Ricz pisze:czy moze to byc powod szarpania(a troszke sie z niego saczyło wiec go troszeczke dokrecilem i ustało , ale powietrze szło z przewodu zasilajacego paliwo i wczesniej zalozylem zawor zwrotny)
To że go dokręciłeś i nie cieknie,to nie znaczy,że rozwiązałeś problem. Jak pisał munior- odkręcić,wymienić 2 oringi i po zawodach,bo o ile dokręciłeś i zażegnałeś problem z jednym oringiem,o tyle drugi stanowi kolejny problem,bo nie trzyma ciśnienia wewnątrz pompy (miedzy kanałami pompy,że tak po chłopsku wytłumaczę).

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 07:03
autor: Ricz
rozumiem ale raczej nie bedzie to powodem szarpania ??
co do tego impulsatora on znajduje sie kolo licznika w wersji na linke czy jak bo czytam forum i juz mam mętlik w glowie

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 12:22
autor: Michał_1977
Ricz pisze:rozumiem ale raczej nie bedzie to powodem szarpania ??
Chyba raczej nie rozumiesz... Jak nie wymienisz oringów,to może szarpać,przecież napisałem :bajer:
Ricz pisze:co do tego impulsatora on znajduje sie kolo licznika w wersji na linke czy jak bo czytam forum i juz mam mętlik w glowie
Jak jest linka,to nie ma impulasatora. Druga sprawa,to co to jest za TDI skoro jest linka? :hmm:
O jakim aucie my tutaj w ogóle piszemy,bo nie byłeś łaskaw napisać?...

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 13:02
autor: Ricz
przepraszam :) passat b4 1.9tdi 90 km 1z silnik , rok 1994

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 17:21
autor: munior
Michał_1977 pisze: krzycho85 napisał(a):poruszało wzdłuż jego osi to coś w nim stukało, nie wiem czy tak powinno być :goof:


Tak ma być.Gorzej byłoby,gdyby nic nie stukało i to by świadczyło o jego zawieszeniu lub zatarciu.
Michał_1977, ale w tym zaworku ,nic nie powinno latać . Przecież tłoczek, jest dociśniety sprężyną od góry ...naciskając na tłoczek od dołu,mamy czuć opór spręzyny i płynny ruch naciskanego i wracającego tłoczka,który od dołu opiera się o spręzyste zabezpieczenie ...jezeli coś tam lata ,to na pewno pękła spręzyna ,co jest bardzo rzadkim przypadkiem ,ale raz się już z tym spotkałem . Niesprawność tego zaworka ,a już na pewno ,jego pęknięta spręzyna ,jak najbardziej może powodować szarpania ,wynikające z nieprawidłowego przestawiania dynamicznego kąta wtrysku

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 20:19
autor: Michał_1977
munior pisze:ale w tym zaworku ,nic nie powinno latać . Przecież tłoczek, jest dociśniety sprężyną od góry
Hehe,właśnie że ma latać :-)
Sprężynka i tłoczek (jeśli właściwie można tak to nazwać) są między zabezpieczeniem a bolcem,który jest wbity na odpowiednią głębokość na stole probierczym.Między zabezpieczeniem a bolcem jest większa odległość niż wynosi suma długości "tłoczka" i sprężynki). Miałem dziesiątki takich tłoczków w rękach i prawie wszystkie dzwoniły sobie,gdy się nimi potrząsało,a słowa prawie,użyłem dlatego,że nie dzwoniły tylko te,które były zapieczone,po wyjęciu np. z zastanej pompy.
Czasami nie chce dzwonić,gdy jest zalany ON,ale wystarczy przedmuchać go sprężonym powietrzem i już będzie dzwonił.
Być może w TDI jest nieco ciaśniej,bo te pompy mają głębiej wbity bolec z góry i hulają na wyższym ciśnieniu.
Generalnie chodzi o to,że jak pompa wstępna poda ciśnienie i ono uniesie ten "tłoczek",sprężynka ma się poddać na tyle,żeby otworkami w zaworku uszło ciśnienie zgodne z zadanym na stole. Najważniejsze też jest to,żeby ten "tłoczek" przesuwał się bez zacięć naciskając na niego nawet śrubokrętem :wink:

pompa wtryskowa

: pn kwie 28, 2014 20:58
autor: munior
Michał_1977 pisze:Czasami nie chce dzwonić,gdy jest zalany ON
A widzisz ...ja prawie zawsze wyciągałem je z pompy pełnej ropy ,albo z zastanej ...dlatego nie "dzwoniły " ale faktem jest że nimi nie "trzepałem " tylko od razu sprawdzałem czy tłoczek jest na miejscu i chodzi płynnie :hmm: muszę się przekonać na własne uszy ,osuszę i sprawdzę czy z tdi "dzwoni " latając w środku :D ale tak jak mówisz ,najwazniejsze żeby tłoczek chodził płynnie ,bez najmnieszych wyczuwalnych zacięć