Strona 1 z 2

a jak dołoże interculer?

: pt lip 07, 2006 20:36
autor: robson245
jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?

: pt lip 07, 2006 21:55
autor: damian24
Całe stado :bigok: Poszukaj i poczytaj troche tematów na forum to sie dowiesz.

: pt lip 07, 2006 22:59
autor: Michnik
Raczej nic z samego dołożenia intercoolera nie bedzie, a nwet przeciwnie. Konieczne jest podniesienie ciśnienia na turbo i dawki paliwa.

: pt lip 07, 2006 23:53
autor: To_mas
interculer
to nie wiem ale Intercooler to moze cos da :PP

Re: a jak dołoże interculer?

: sob lip 08, 2006 08:23
autor: eldorado84
robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda

Re: a jak dołoże interculer?

: sob lip 08, 2006 09:49
autor: Michnik
eldorado84 pisze:
robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda
Ja mam dołożony fabryczny i prawie tak samo moc spada po kilku ostrych startach jak i bez :(

Re: a jak dołoże interculer?

: sob lip 08, 2006 13:31
autor: eldorado84
Michnik pisze:
eldorado84 pisze:
robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda
Ja mam dołożony fabryczny i prawie tak samo moc spada po kilku ostrych startach jak i bez :(
wszystko sie zgadza bo miejsce interka twojego jest fabryczne i intercoolery są badziewne, założe sie o :kufel: a nawet :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: ze jakbyś kupił inny intercooler o grubości ok 7-9cm, o długości ok 50cm i wysokości ok 20-30 cm i zamontował go między zderzak a chłodnice gdzie jest większa powierzchnia styczności powietrza i interka to byś zmienił zdanie. Czytałem na jakimś forum diesla o takich kompinacjach i właśnie doszli do wniosku że najlepsze są intercoolery długie nie za wysokie i ciekie (grubość ścianki) - poprostu interek szybciej sie chłodzi (i to jest podstawą). I jeszcze zmiana orurowania z stanadardowego (guma i plastik) na aluminiowe (zwłaszcza)

: sob lip 08, 2006 14:12
autor: Macienty
eldorado84 pisze:wszystko sie zgadza bo miejsce interka twojego jest fabryczne i intercoolery są badziewne, założe sie o :kufel: a nawet :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: ze jakbyś kupił inny intercooler o grubości ok 7-9cm, o długości ok 50cm i wysokości ok 20-30 cm i zamontował go między zderzak a chłodnice gdzie jest większa powierzchnia styczności powietrza i interka to byś zmienił zdanie. Czytałem na jakimś forum diesla o takich kompinacjach i właśnie doszli do wniosku że najlepsze są intercoolery długie nie za wysokie i ciekie (grubość ścianki) - poprostu interek szybciej sie chłodzi (i to jest podstawą). I jeszcze zmiana orurowania z stanadardowego (guma i plastik) na aluminiowe (zwłaszcza)
przez ten intercooler sprezarka musi jeszcze tłoczyc powietrze, poza tym seryjne intercoolery sa obliczene pod konkretny silnik i na pewno nie sa zle, choc ich umijescowienie mogloby byc lepsze. Zwiekszenie rur od intercoolera niesie za soba zwiekszenie sie turbo dziury, wiec wszystkie za i przeciw tzreba rozwazyc, Jakby byly zly intercooler to by go nie montowali. Mysle ze odczujesz roznice po zamotowniu intercoolera i wczesniejszych przerobkach ktore pozwola mu fonkcjonowac tak jak powinien. Poza tym Twoj ma 75PS a GTD z intercoloerem ma chyba jak pamietam 82PS, co tez nie jset ostateczna wartoscia. :bigok: tu lepsze umiejscowienie intercoolera jednego z uzytkownikow. Obrazek

: sob lip 08, 2006 18:12
autor: robson2b
dzięki za rady a ja dziś włożyłem ic a wymontowałem go z mk2 w zasadzie silnik ten sam tylko pompa ciut inna i u mnie z turbiny wychodzi cieńszy kruciec na przewód gumowy ale jokoś sobie poradziłem a w poniedziałek wytocze odpowiednią mówkę .w dwójce ic jest zamontowany obok akumulatora no i niema co na niego wiać i ja na razie też go tak zamontowałem i fakt różnica niewielka lub ja tego nie czuje więc pytanko do szanownych kolegów ,bo znalazłem link z opisem ale nie po polsku ,jak i co trzeba podkręcić ,czy potrzebny do tego jest sprzęt

: sob lip 08, 2006 20:35
autor: Macienty
http://mk2.vwgolf.pl/porada42.html masz tutaj po polskiemu :bigok: na przykladzie mk II ale to to samo. :bajer:

: ndz lip 09, 2006 13:06
autor: Cinek
macientyvw pisze:http://vw-scene.info/porada42.html masz tutaj po polskiemu :bigok: na przykladzie mk II ale to to samo. :bajer:
koledze bardziej chodziło chyba o podkręcenie tu i ówdzie :) pisze że założył już IC.

zależy jakie masz turbo, bo są różne. ale wszystko na tym fiorum już było opisane- po polskiemu

: pn lip 10, 2006 14:20
autor: robson2b
a ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak się sprawa ma przy zwiększeniu mocy a kołem pasowym na wale bo podobno zrywa klinczy coś koło tego

: pn lip 10, 2006 14:24
autor: Cinek
klin na kole pasowym to niestety przypadłość 1,9 niezależnie od mocy. po prstu jak ktoś to marnie złożył przy wymianie rozrządu np. to sie urywa

: pn lip 10, 2006 23:08
autor: robson2b
napewno to pracy silnika nie pogorszyło więc będę tak pomykał dziś zalałem do pełna i zobaczę ile spali po 100km na miejscu