Strona 1 z 3
DYLEMAT 1.6D czy 1.6TD
: pt lip 07, 2006 18:28
autor: Krzylu
wiec takie mam problem
chcem lub nie wymienic silnik na nieco mocniejszy niz ten moj 1.6D
chociaz mi go szkoda bo silnik jest igla.
-czy warto sie pakowac w TD juz jednego zalatwilem a uwierzcie mi mam ciezka noge
-1.6D sprostal moim wymaganiom poprostu sie niezajechal ale ma troche zamalo mocy
-duzo osob ktore jezdzily i widzialy jak jezdzi moj silnik dziwi sie ze to ma tylko 54PS
-w TD jak patrze na co niektorych to ladne wyniki osiagaja i to mi sie podoba zebym mial troche zapasu pod noga
-jak wiadomo do bezawaryjnych silnikow TD nienaleza w przeciwienstwie do 1.6D
-niewiadomo co kupie
- w jednych pada blok w drugich glowice
w wielkim skrocie chcem miec troche szybsze auto ale ktore jest wytwale no i mozna zalac BIO-LIDLA
aha najlepiej piszcie ile km zrobiliscie i jak jezdzicie
: pt lip 07, 2006 18:41
autor: lazarz1
Mój kuzyn zrobił 300 tys km na silniku 1,6 GTD w mk2. Bez żadnych awarii. Jest bardzo zadowolony. Ja też jeździłem tym autem. Całkiem fajnie to sie zbiera. Ja mam 1,9 TD mk3 i wcale nie jest dużo lepiej jeśli chodzi o kopyto. Raczej polecam 1,6 TD.
: pt lip 07, 2006 19:18
autor: De'D
Krzylu, ja ci powiem ze ostatnimi czasy zgłupiałem jak przy wymianie sprzęgła w sklepie w katalogu gość znalazl moje sprzęgło jako z TD'ka a nie zwykłego JP Diesla.
Okazało sie że tarcza od zwykłego JP 40kw nie pasuje po czym powiedział ze podobno były jakieś rzadkie wersje wzmacniane , ze niby 47kw czy cos...
Moze taki silnik se poszukaj,.... Lidl zachowasz i mocy więcej.
A tak offtopic ... to czy gość miał racje ?? były takie Jp'ki ?? jakie parametry dokładnie miały... ??? Bo powiem szczerze że sie zdziwiłem...... Sprzęgło od TD w Jp .. .. stara tarcza była oryginalna Vw Audi z 86 roku...
PS. JA swoim zrobiłem juz prawie 50 tyś odkąd go mam ... awarii poważnych nie było. ogólnie to juz przeszło 328 tyś nabił, po remoncie przy 280 tyś. Teraz sprzęgło padło dopiero
Ogólnie to zadowolony jestem z JP. Nie wiem czy sam bym brał TD. Ekonomia raczej ważniejsza niż pare kucy więcej. (jak dla mnie)
Pozdro
: pt lip 07, 2006 20:25
autor: MaSa_Golf
: sob lip 08, 2006 12:02
autor: vw_vandal
Krzylu, montuj TD co najmniej JR przecież siedzisz na forum kupę czasu wiesz co i jak. Ja jak zdałem prawko dostałem od rodziców mk2 85 r. z silnikiem JP ale ja płakałem żeby mi kupili 1.8 8V po jakimś czasie tatko zmiękł i kupił sam silnik SB bez IC zamontowaliśmy o tej pory zakochałem się w TD. W zwykłym Dieslu nie ma tego wciskania w fotel nie wiem ale u mnie podoba mi się 2 i 3 bieg jak turbina łapie po prostu miodzio albo palenie gumy bez ręcznego. Krzylu, jak dbasz o motor będzie Ci służył długo. Ja w swoich mk2 mam duże przebiegi i dalej są nie zawodne. Najwięcej ma JR 380 tyś i wymieniłem w nim pierścienie ale to wina taty bo go zdeka przegrzał. A co ja Ci będę mówił zobacz na furę Cinka albo Zaprzala a co jeszcze można osiągnąć
: sob lip 08, 2006 13:20
autor: eldorado84
sorki że sie przyłącze, ale wolałbym TD, wiem że jest mniej wytrzymalszy ale... poprostu trzeba o niego dbać. Ja tam sie zakochałem w swoim TD, jak go sprowadziłem miał na liczniku ponad 400 tys.
, ciśnienie na turbince to ok 0,8-0,9 (tyle pompuje), pali z rana za pierwszym z lekką białą chmurką, przy przyspieszaniu nic nie dymi, bieg 2-3 ładnie ciągnie, wkręcam go do 4-5tys. (odmulam go
), a jak padnie to wsadze znów jakiegoś TD lub TDI
: sob lip 08, 2006 14:17
autor: Macienty
Krzylu, szukaj jakiegos SB i nic sie nie przejmuj, jak bedziesz dbal o ciurbo i jezdzila na dobrym oleum autko na pewno CI sie odwdzieczy i bedziesz mogł pałowac spokojnie!
[ Dodano: Sob 08 Lip, 2006 ]
double-d pisze:A tak offtopic ... to czy gość miał racje ?? były takie Jp'ki ?? jakie parametry dokładnie miały... ??? Bo powiem szczerze że sie zdziwiłem...... Sprzęgło od TD w Jp .. .. stara tarcza była oryginalna Vw Audi z 86 roku...
byly takie wersje co do armii szły podajze jak pamietam...
: sob lip 08, 2006 15:55
autor: Lukass_etl
: ndz lip 09, 2006 09:22
autor: vw_vandal
Lukass_etl, zmierz się z 1.6 TD nawet JR zostawi cie w tyle!! A Audi 80 nawet 2.0 to muły padają na 3 biegu, poprostu ciężkie krowy
Byś pojeździł troche TD i od razu byś się zakochał.
: ndz lip 09, 2006 13:08
autor: Cinek
Krzylu, ja myśle że jednak TD a nawet może i TDI
: śr lip 12, 2006 11:33
autor: Krzylu
tomcio666, czyli podobnie jezdzimy zwazajac na turbo
+ dla 1.6TD
double-d, 1.6D wiecej pali musze to stwierdzic
+ dla TD
Lukass_etl,
bardzo wytrzymałe
dobrze chasają
tu sie zgodze podwojnie ++ dla 1.6D
vw_vandal,
zostawi cie w tyle
do 100kh jasne ale nie na vmax jak jest dobrze przedmuchany zwyklas to i 160kmh pojdzie remis
Cinek,
TDI
zbieram kase
trzeba bedzie sie jednak rozgladac za TD
z tym ze jak patrze na ceny silnikow to mnie glowa boli
i patrzac na ceny calych golfow w szabach to lepiej calaka sprowadzic rozebrac co trzeba to jeszcze sie trocha siana zwroci
jeszcze jedno w TD da sie cos pogrzebac z moca i pare ciekawych przerobek zajebac
: śr lip 12, 2006 11:58
autor: artym
Krzylu ile cenisz za swojego JPka?
: śr lip 12, 2006 23:06
autor: Krzylu
artym, 1200zł do ugadania bo wiem co to za silnik i gdyby mial wiecej mocy nigdy bym go niesprzedal teraz mi go zal ale coz zrobic jak chce sie szybciej troche jezdzic