Strona 1 z 3

DYLEMAT 1.6D czy 1.6TD

: pt lip 07, 2006 18:28
autor: Krzylu
wiec takie mam problem
chcem lub nie wymienic silnik na nieco mocniejszy niz ten moj 1.6D
chociaz mi go szkoda bo silnik jest igla.
-czy warto sie pakowac w TD juz jednego zalatwilem a uwierzcie mi mam ciezka noge
-1.6D sprostal moim wymaganiom poprostu sie niezajechal ale ma troche zamalo mocy
-duzo osob ktore jezdzily i widzialy jak jezdzi moj silnik dziwi sie ze to ma tylko 54PS
-w TD jak patrze na co niektorych to ladne wyniki osiagaja i to mi sie podoba zebym mial troche zapasu pod noga
-jak wiadomo do bezawaryjnych silnikow TD nienaleza w przeciwienstwie do 1.6D
-niewiadomo co kupie
- w jednych pada blok w drugich glowice

w wielkim skrocie chcem miec troche szybsze auto ale ktore jest wytwale no i mozna zalac BIO-LIDLA ;)

aha najlepiej piszcie ile km zrobiliscie i jak jezdzicie :smoke:

: pt lip 07, 2006 18:41
autor: lazarz1
Mój kuzyn zrobił 300 tys km na silniku 1,6 GTD w mk2. Bez żadnych awarii. Jest bardzo zadowolony. Ja też jeździłem tym autem. Całkiem fajnie to sie zbiera. Ja mam 1,9 TD mk3 i wcale nie jest dużo lepiej jeśli chodzi o kopyto. Raczej polecam 1,6 TD.

: pt lip 07, 2006 19:18
autor: De'D
Krzylu, ja ci powiem ze ostatnimi czasy zgłupiałem jak przy wymianie sprzęgła w sklepie w katalogu gość znalazl moje sprzęgło jako z TD'ka a nie zwykłego JP Diesla. :shock: Okazało sie że tarcza od zwykłego JP 40kw nie pasuje po czym powiedział ze podobno były jakieś rzadkie wersje wzmacniane , ze niby 47kw czy cos...
Moze taki silnik se poszukaj,.... Lidl zachowasz i mocy więcej. :bigok:

A tak offtopic ... to czy gość miał racje ?? były takie Jp'ki ?? jakie parametry dokładnie miały... ??? Bo powiem szczerze że sie zdziwiłem...... Sprzęgło od TD w Jp .. .. stara tarcza była oryginalna Vw Audi z 86 roku... :shock:

PS. JA swoim zrobiłem juz prawie 50 tyś odkąd go mam ... awarii poważnych nie było. ogólnie to juz przeszło 328 tyś nabił, po remoncie przy 280 tyś. Teraz sprzęgło padło dopiero :)
Ogólnie to zadowolony jestem z JP. Nie wiem czy sam bym brał TD. Ekonomia raczej ważniejsza niż pare kucy więcej. (jak dla mnie) :grin:
Pozdro :okej:

: pt lip 07, 2006 20:25
autor: MaSa_Golf
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45581

W tym topicu jest porownanie D i TD :P :D

: sob lip 08, 2006 12:02
autor: vw_vandal
Krzylu, montuj TD co najmniej JR przecież siedzisz na forum kupę czasu wiesz co i jak. Ja jak zdałem prawko dostałem od rodziców mk2 85 r. z silnikiem JP ale ja płakałem żeby mi kupili 1.8 8V po jakimś czasie tatko zmiękł i kupił sam silnik SB bez IC zamontowaliśmy o tej pory zakochałem się w TD. W zwykłym Dieslu nie ma tego wciskania w fotel nie wiem ale u mnie podoba mi się 2 i 3 bieg jak turbina łapie po prostu miodzio albo palenie gumy bez ręcznego. Krzylu, jak dbasz o motor będzie Ci służył długo. Ja w swoich mk2 mam duże przebiegi i dalej są nie zawodne. Najwięcej ma JR 380 tyś i wymieniłem w nim pierścienie ale to wina taty bo go zdeka przegrzał. A co ja Ci będę mówił zobacz na furę Cinka albo Zaprzala a co jeszcze można osiągnąć

: sob lip 08, 2006 13:20
autor: eldorado84
sorki że sie przyłącze, ale wolałbym TD, wiem że jest mniej wytrzymalszy ale... poprostu trzeba o niego dbać. Ja tam sie zakochałem w swoim TD, jak go sprowadziłem miał na liczniku ponad 400 tys. :shock: , ciśnienie na turbince to ok 0,8-0,9 (tyle pompuje), pali z rana za pierwszym z lekką białą chmurką, przy przyspieszaniu nic nie dymi, bieg 2-3 ładnie ciągnie, wkręcam go do 4-5tys. (odmulam go :grin: ), a jak padnie to wsadze znów jakiegoś TD lub TDI

: sob lip 08, 2006 14:17
autor: Macienty
Krzylu, szukaj jakiegos SB i nic sie nie przejmuj, jak bedziesz dbal o ciurbo i jezdzila na dobrym oleum autko na pewno CI sie odwdzieczy i bedziesz mogł pałowac spokojnie!

[ Dodano: Sob 08 Lip, 2006 ]
double-d pisze:A tak offtopic ... to czy gość miał racje ?? były takie Jp'ki ?? jakie parametry dokładnie miały... ??? Bo powiem szczerze że sie zdziwiłem...... Sprzęgło od TD w Jp .. .. stara tarcza była oryginalna Vw Audi z 86 roku... :shock:
byly takie wersje co do armii szły podajze jak pamietam... :bajer:

: sob lip 08, 2006 15:55
autor: Lukass_etl
ja tez jak zmieniałem sprzegiełko u mnie w go0lfiku to tez okazało sie ze mam sprzegło z td a mam silnik jp dzisiaj smigalem z audi 80 td ja na 15" 195/50 a on na seryjnych stalówkach i nie dawałł mi rady a silniczek mam serie
startowałem tez z mk3 1.9d i wygrałem o długośc Zdeżaka wiec polecma 1.6d (jp) silniczki z regóły bardzo wytrzymałe i dobrze chasają :bajer: :bajer: :bajer: :bajer: :bajer:

: ndz lip 09, 2006 09:22
autor: vw_vandal
Lukass_etl, zmierz się z 1.6 TD nawet JR zostawi cie w tyle!! A Audi 80 nawet 2.0 to muły padają na 3 biegu, poprostu ciężkie krowy :P Byś pojeździł troche TD i od razu byś się zakochał.

: ndz lip 09, 2006 13:08
autor: Cinek
Krzylu, ja myśle że jednak TD a nawet może i TDI :bigok:

: śr lip 12, 2006 11:33
autor: Krzylu
tomcio666, czyli podobnie jezdzimy zwazajac na turbo :D + dla 1.6TD
double-d, 1.6D wiecej pali musze to stwierdzic :( + dla TD
Lukass_etl,
bardzo wytrzymałe
dobrze chasają
tu sie zgodze podwojnie ++ dla 1.6D
vw_vandal,
zostawi cie w tyle
do 100kh jasne ale nie na vmax jak jest dobrze przedmuchany zwyklas to i 160kmh pojdzie remis
Cinek,
TDI
zbieram kase ;)

trzeba bedzie sie jednak rozgladac za TD
z tym ze jak patrze na ceny silnikow to mnie glowa boli
i patrzac na ceny calych golfow w szabach to lepiej calaka sprowadzic rozebrac co trzeba to jeszcze sie trocha siana zwroci
jeszcze jedno w TD da sie cos pogrzebac z moca i pare ciekawych przerobek zajebac ;)

: śr lip 12, 2006 11:58
autor: artym
Krzylu ile cenisz za swojego JPka?

: śr lip 12, 2006 23:06
autor: Krzylu
artym, 1200zł do ugadania bo wiem co to za silnik i gdyby mial wiecej mocy nigdy bym go niesprzedal teraz mi go zal ale coz zrobic jak chce sie szybciej troche jezdzic