Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Witam!
Jak pisałem kiedyś, ale już nie ma moich postów są w koszu lub usunięte całkowicie...
Mam silnik 1.6 TD JR i strasznie mi bierze olej... Potrafi wziąć nawet 1l na 100km.... I zastanawiam się co tu wy kminić ?
W lutym jakoś tak wymieniałem sprzęgło i z zamachem wymieniłem uszczelniacze na zaworach. Po tych zabiegach myślałem, że coś się zmniejszy się z oliwą, ale jednak nie... Widać wycieki na kolektorach ssących, ale olej nie wali przez górę... Bo wymieniona uszczelka na pokrywie zaworów... Mam straszny osad na rurze wydechowej... Wiem, że turbina też, jest rozklekotana... Ale nie mogę znaleźć na szrotach dobrej turbinki... Bo wszystko ma luzy na potęgę... Tak myślałem, że pojadę do jakiegoś warsztatu niech sprawdzą mi ciśnienie na tłokach... Tylko może , że mam głowicę wadliwą ? Czy sprawdzi dobrze ciśnienie ?
Po pracy ganiam po szrotach i szukam silnika 1.9 TD aaz, ale co widzę za silniki... To aż głowa boli... Powiedzieć, że mój to laleczka pali na zimnym czy na ciepłym ze strzała... Jak nie uszczelki dmuchnięte, to bicie na wale... Szklanki dające odgłos mercedesa... Przebiegi piękne.. aa trzeba dać 1tys i nie wiadomo co popadnie doktor czy nie...
No nie wiem co robić...
A chciałbym coś tak zremontować lub kupić dobrego na kilka lat i pod nieść mu moc tak myślę do 120KM
Rozmyślałem taki trik nawet...
Czyli generalka
1,6 Blok zostawię..
4 tuleje
4 tłoki
pierścienie
wał szlif
głowica od aaz remont
Za remont myślę, ze bym wydał na graty około 1tys zł
i turbinę sprawną dorwać lub zregenerować coś...
Co byście na moim miejscu zrobili ?
Jak pisałem kiedyś, ale już nie ma moich postów są w koszu lub usunięte całkowicie...
Mam silnik 1.6 TD JR i strasznie mi bierze olej... Potrafi wziąć nawet 1l na 100km.... I zastanawiam się co tu wy kminić ?
W lutym jakoś tak wymieniałem sprzęgło i z zamachem wymieniłem uszczelniacze na zaworach. Po tych zabiegach myślałem, że coś się zmniejszy się z oliwą, ale jednak nie... Widać wycieki na kolektorach ssących, ale olej nie wali przez górę... Bo wymieniona uszczelka na pokrywie zaworów... Mam straszny osad na rurze wydechowej... Wiem, że turbina też, jest rozklekotana... Ale nie mogę znaleźć na szrotach dobrej turbinki... Bo wszystko ma luzy na potęgę... Tak myślałem, że pojadę do jakiegoś warsztatu niech sprawdzą mi ciśnienie na tłokach... Tylko może , że mam głowicę wadliwą ? Czy sprawdzi dobrze ciśnienie ?
Po pracy ganiam po szrotach i szukam silnika 1.9 TD aaz, ale co widzę za silniki... To aż głowa boli... Powiedzieć, że mój to laleczka pali na zimnym czy na ciepłym ze strzała... Jak nie uszczelki dmuchnięte, to bicie na wale... Szklanki dające odgłos mercedesa... Przebiegi piękne.. aa trzeba dać 1tys i nie wiadomo co popadnie doktor czy nie...
No nie wiem co robić...
A chciałbym coś tak zremontować lub kupić dobrego na kilka lat i pod nieść mu moc tak myślę do 120KM
Rozmyślałem taki trik nawet...
Czyli generalka
1,6 Blok zostawię..
4 tuleje
4 tłoki
pierścienie
wał szlif
głowica od aaz remont
Za remont myślę, ze bym wydał na graty około 1tys zł
i turbinę sprawną dorwać lub zregenerować coś...
Co byście na moim miejscu zrobili ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Zapomnij o 1tyś na taki remont samo kompletne zrobienie głowicy około 300 zł komplet naprawczy tuleje tłoki pierścienie itp około 700zł i już masz 1000 a gdzie jeszcze turbina panewki itd. Ja na twoim miejscu zmienił bym tylko turbinę i hulał dalej spalanie oleju na pewno się zmniejszy a i nie radził bym Ci jeździć na turbinie która mocno puszcza olej bo silnik długo nie pociągnie Jeśli dalej będzie żłopał olej to na twoim miejscu szukał bym 1.9 ja po swapie powiem tylko tyle że 1.6 w porównaniu do 1.9 wypada dość słabo
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
A jak bym chociaż go za pierścieniował ? Dało by coś ?? Za turbinkę chyba bym musiał troszkę wyłożyć... Mam w domu T3 i tak bym myślał oddać ją do regeneracji... Czy lepiej k14 ?
Głowicę mogę wyrwać za tanie pieniądze aaz 150 plan sprawdzenie po znajomości z jakieś 40zł... Tylko zawory... Nie wiadomo jak szklanki... K14 już przy 130-150 wali z rury jak z pociągu...
Głowicę mogę wyrwać za tanie pieniądze aaz 150 plan sprawdzenie po znajomości z jakieś 40zł... Tylko zawory... Nie wiadomo jak szklanki... K14 już przy 130-150 wali z rury jak z pociągu...
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Po co zwalać głowicę na daremno sprawdź ciśnienie sprężania jeśli jest w miarę dobre (co nie oznacza że nie mogły się skończyć pierścienie olejowe) to tylko drugą turbinę (k14 wcześnie wstaje szybko zdycha a t3 późno wstaje bo od około 3tyś obr ale za to pompuje do końca) ja bym Ci polecił TD04 z 2.5tds ale to tylko moje skromne zdanie
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Właśnie też mam chęć pracuję i by nie bylo do robienia pierścienia na kolektor wydechowy czyli na gwintowanie itp... Ale u mnie w Zamościu na tych szrotach to brakuje jeszcze gówna na półkach... Nic się nie trafi w miarę dobrego nie mówię nowego... Aaa na allegro można się wpakować ładnie... A po znajomych to nie mam kogo żeby wykminić taką zabawkę... Chyba, że dałbyś radę coś załatwić ? W miarę dobrego
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Ja zostawiłbym 1.6-zmienił pierścienie(ale tylkow wypadku nominałów,w innym wypadku złomuj bo tłoki nie orgin. są ) i komplet panewek,wyjdzie coś koło 200+160= +-300pln,tłoki dobrze wyczyść i silnik git a turbin do TDSów jest jak mrówków na alledrogo
tylko kupuj z gwarancją rozruchową.A gdzieś mi się przewinęła za 150zl k24 do 1.6...
Co do głowicy to jak wtryski nie lały to tylko planuj,próba na szczelność i uszczelka metalowa od aaz
Trochę pracy ale z tysiaka sporo zostanie.
tylko kupuj z gwarancją rozruchową.A gdzieś mi się przewinęła za 150zl k24 do 1.6...
Co do głowicy to jak wtryski nie lały to tylko planuj,próba na szczelność i uszczelka metalowa od aaz
Trochę pracy ale z tysiaka sporo zostanie.
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Głowica była już spawana bo pękła poprzedniemu właścicielowi więc bym musiał wymienić.... I dopiero metal uszczelkę i głowica aaz... Będę się rozglądał za turbiną i za silnikiem.... Może coś wpadnie... A jak nie głowicę kupie oddam do remontu za miesiąc co innego i tak po zbieram wszystko wyciagnę silnik po spawam tam dziurkę bo mam za lepie jakimś lepikiem i zamontuję silnik... Może mi się uda jeszcze kogoś dorwać żeby mi sprawdził ciśnienie na tłokach i będzie wszystko wiadome...
Aaa da rade coś takiego zrobić jak w tych 1.9 TD odmę pod prowadzić do miski olejowej aa nie w turbo ? Czyli taki krzyżak opary w turbo aa olej w miskę...
Aaa da rade coś takiego zrobić jak w tych 1.9 TD odmę pod prowadzić do miski olejowej aa nie w turbo ? Czyli taki krzyżak opary w turbo aa olej w miskę...
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
ja zbudowałem biturbo na głowicy ori 1.6 więc głowicę śmiało zostaw na miejscu, a jak powymieniasz pierścionki to odmy nie będziesz musiał ruszać szkoda zachodu
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Mi się wydaje że silniczek może jest zdrowy tylko turbina do . Jak Ci w zimie maszyna paliła?
Podstawa to ciśnienie na tłokach i najpewniej tylko turbo do roboty, tak mi się wydaje, tym bardziej że pisałeś że zimny i ciepły pali ze strzała. Nie ma co kombinować tylko ciśnienie sprężania sprawdzić, to jest podstawa.
Podstawa to ciśnienie na tłokach i najpewniej tylko turbo do roboty, tak mi się wydaje, tym bardziej że pisałeś że zimny i ciepły pali ze strzała. Nie ma co kombinować tylko ciśnienie sprężania sprawdzić, to jest podstawa.
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
W zimie była tragedia... Tylko mrozy byli i kręcił jak durny aaa nie mógł od palić, ale bbył opóźniony kont wtrysku... Po ustawieniu palił i pali jak dziecko Na ciepłym potem były problemy... Wymieniłem przewody paliwowe i zaworek zwrotny i pali na ciepłym Tylko z odmy wali olej w turbo aaa jak przygazuję to turbina rzyga około 5-10ml bo widać na ssącym.
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
A jak wali olej z odmy to chyba, pierścienie tez się kończą ? Czy co innego ?? Wiem, jeszcze, że szklanki mam na wykończeniu ale one chyba nie są niczemu winne ?
A drugie pytanie
Do turbiny z 2,5 TD-TDS
Znalazłem taką turbinkę na allegro
Robię sobie pod kładkę taką
Tylko jak otowry w niej po robić ? Bo kolektor od 1.6 a 1.9 jest troszkę inny... Aaa i jeszcze jak zamontować w wylot w tłumni k bo widzę na 2 szpilki a u mnie jest na 4 chyba, że przekątne się zgadzają i na 2 można do ciągnąć ? Może coś żle na pisałem ?
A drugie pytanie
Do turbiny z 2,5 TD-TDS
Znalazłem taką turbinkę na allegro
Robię sobie pod kładkę taką
Tylko jak otowry w niej po robić ? Bo kolektor od 1.6 a 1.9 jest troszkę inny... Aaa i jeszcze jak zamontować w wylot w tłumni k bo widzę na 2 szpilki a u mnie jest na 4 chyba, że przekątne się zgadzają i na 2 można do ciągnąć ? Może coś żle na pisałem ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Re: Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
Co do flanszy to musisz symetrycznie ustawić otwory na flansz(zrób z płaskownika o szerok. 100mm i grubości 10mm)
Rozmieść je mniej więcej tak:
i w takich pozycjach jak na rysunku bo w 1.6 td kolektor ma kształt deltoidu a nie kwadratu.
Myślę,że schemat zrobiłem czytelny-czerwony z TD04, czarny z 1.6 td.
Robisz flanszę jak na rys III.Śruby 3 i 4 nie mogą mieć główki bo musi być równa płaszczyzna więc na wywiercony otwór wkładasz śrubę o odpowiedniej długości i dużym prądem je wspawujesz,po czym szlifujesz spaw na równo z powierzchnią.
Prawdopodobnie otwory 1 i 2 mogą mieć ten sam rozstaw więc zostawiasz same otwory a jeżeli nie to wspawujesz z dwóch stron szpilki tak jak wyżej opisałem, a 5 otwór myślę,że będzie można skręcić normalnie śrubą.
Ale jeszcze musisz poluzować śrubę i seger obu muszli turbiny i przestawić spływ aby był do dołu.
Póki co zacznij,tak jak koledzy wyżej od sprawdzenia ciśnienia
Rozmieść je mniej więcej tak:
i w takich pozycjach jak na rysunku bo w 1.6 td kolektor ma kształt deltoidu a nie kwadratu.
Myślę,że schemat zrobiłem czytelny-czerwony z TD04, czarny z 1.6 td.
Robisz flanszę jak na rys III.Śruby 3 i 4 nie mogą mieć główki bo musi być równa płaszczyzna więc na wywiercony otwór wkładasz śrubę o odpowiedniej długości i dużym prądem je wspawujesz,po czym szlifujesz spaw na równo z powierzchnią.
Prawdopodobnie otwory 1 i 2 mogą mieć ten sam rozstaw więc zostawiasz same otwory a jeżeli nie to wspawujesz z dwóch stron szpilki tak jak wyżej opisałem, a 5 otwór myślę,że będzie można skręcić normalnie śrubą.
Ale jeszcze musisz poluzować śrubę i seger obu muszli turbiny i przestawić spływ aby był do dołu.
Póki co zacznij,tak jak koledzy wyżej od sprawdzenia ciśnienia
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Remont ? 1.6 czy szukać sprawnego 1.9 do MK II
I napisz po tym co wyszło, a nie jak wiele osób najpierw zapyta, potem coś zrobi i nawet się nie pochwali
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości