Strona 1 z 2

powójny gaz

: śr kwie 02, 2014 13:46
autor: hazol
Cześć wszystkim . Mam problem z moim golfikiem 1.9 TDI 90 km .Ma podwójny gaz .Jak startuje do 1400 obr/min traci moc ,trzeba spuścić nogę z gazu i jeszcze raz nacisnąć pedał gazu dostaje wtedy kopa CZY spotkał się ktoś z takim problemem?

powójny gaz

: śr kwie 02, 2014 19:45
autor: MK2_DZA
podłączyć pod vaga auto:) Może potencjometr gazu który jest umieszczony nad pedałem się kończy:)

powójny gaz

: ndz kwie 06, 2014 12:09
autor: hazol
nie mam dostępu do WAGA. Jak sie do niego dostać? jest rozbieralny? jak go sprawdzić?

powójny gaz

: ndz kwie 06, 2014 14:10
autor: munior
hazol pisze:nie mam dostępu do WAGA. Jak sie do niego dostać? jest rozbieralny? jak go sprawdzić?
Tylko i wyłącznie vagiem ,a skoro nie masz dostępu ,to nie sprawdzisz :hmm: wątpię żeby potencjometr gazu był tu problemem ...podjedż do kogoś kto potrafi zrobić logi dynamiczne i ma vaga ,bo bez tego to strata czasu i "zaglądając" to tu ,to tam ,na pewno nie znajdziesz przyczyny

powójny gaz

: ndz kwie 20, 2014 00:02
autor: hazol
Wymieniłem potencjometr dalej to samo.... Zapomniałem dodać że Golfikowi brakło paliwa, i jak otrzymał świeżą porcję, odpowietrzyłem go i wtedy się zaczęło.... Podczas płynnej jazdy jest ok, ale jak się spuści nogę z gazu i obroty spadną do ok 1200 - 1400 trzeba go jak by to ująć dwa razy depnąć..... bo jeśli się tylko raz nadepnie to nie zwiększają mu się obroty, zamula.... a jak dwa razy, to dostaje obrotów i jedzie . Wymieniłem filtr paliwa i nic, potencjometr - dalej to samo..... jakaś podpowiedź ? Pozdro

powójny gaz

: ndz kwie 20, 2014 09:34
autor: Shmatan
Masz napisane - podepnij pod kompa i się wszystkiego dowiesz. Kabel kosztuje obecnie mniej niż filtr paliwa.

powójny gaz

: ndz kwie 20, 2014 21:20
autor: munior
hazol pisze:jakaś podpowiedź ?
Konkretną podpowiedż co zrobić ,już dostałeś ,i tylko taką ,możesz dostać na odległość od ludzi znających się na rzeczy ,ale widze że zamiast posłuchać i ułatwić sobie życie ,lubisz je sobie utrudniać ,i zamiast posłuchać rady i podpiąć vaga ,oczekujesz rad od wróżbitów ,typu "sprawdż to ,wymień tamto " :chytry: Pisałem że to na pewno nie potencjometr ,nie posłuchałeś ,wymieniłeś :hmm: no cóż i tak można ,jak ktoś ma zasobną kieszeń ,ma dużo czasu , lubi niepotrzebne wymiany i nie słucha ludzi ,którzy na co dzień grzebią w tych autach, i wiedzą ,że brak reakcji na gaz ,to na pewno nie wina potencjometru gazu :chytry:

powójny gaz

: pn kwie 21, 2014 21:20
autor: hazol
Potencjometr kosztował mnie aż 30zł....!! to nie majątek, a podpinając pod VAG nie wykryło żadnego błędu......!! wg kompa jest wszystko ok, a auto i tak jeździ jak jeździło.

powójny gaz

: pn kwie 21, 2014 22:09
autor: munior
hazol pisze:podpinając pod VAG nie wykryło żadnego błędu......!! wg kompa jest wszystko ok,
Wszystko ok powiadzasz :bajer: I wnioskujesz to po tym,że nie ma błedów :hmm: otóż błędy to nie wszystko , bo mimo niesprawności ,nie zawsze będą ...a parametry przepływomierza ,doładawania itd ,w czasie jazdy sprawdzałeś ? bo mogę się założyć ,że ok ,nie będą :chytry:

Re: powójny gaz

: czw kwie 24, 2014 08:15
autor: owcy2
Kolego sprawdź sobie przekaźniki pod kierownicą, może się któryś wypiął albo już pada, zwłaszcza przekaźnik 109. Miałem podobny przypadek co ty i to wg mechanika było powodem - wysunięty przekaźnik który nie łączył.

powójny gaz

: pn kwie 28, 2014 17:11
autor: hazol
Cześć. Wymieniłem przekaźnik 109, ale nie pokoi mnie to że jest on gorący.... niestety nadal mam ten sam objaw... :/ że jadąc spokojnie, obroty silnika dochodzą do 1200 - 1400 to żeby przyspieszyć powinienem tylko dociskać pedał gazu a nie ponownie go depnąć.... :/ czytałem również na innych forach żeby przeczyścić nastawnik.... aa i jeszcze jedno, przy przekręcaniu stacyjki , świece żarowe nie robią tzw "CYK" .... a tak chyba być nie powinno, prawda? Pozdro

powójny gaz

: pn kwie 28, 2014 17:28
autor: hazol
Ok, doczytałam się że to dobrze że tak się dzieje z tą kontrolką :) jest ok.

Re: powójny gaz

: wt kwie 29, 2014 09:14
autor: owcy2
No to jak przekaźnik nie pomógł to musisz zdiagnozować auto. Może to być nastawnik, ale często towarzyszy mu błąd w ECU więc musisz to sprawdzić. Tak czy inaczej bez VAGa się nie obejdzie, zwłaszcza jeżeli chciałbyś sam go czyścić jeżeli to było by to :bajer:

Jeżeli nie czujesz się na siłach to podjedź do kogoś dobrze zdiagnozować samochód, a jak cokolwiek z komputerami sobie radzisz to możesz kupić tani interfejs np z firmy VIAKEN (koło 20-50zł). Tylko musisz zobaczyć jaką masz wtykę czy OBD (do tego przejściówka za 7zł) czy OBDII.
Resztę masz opisane w dziale diagnostyka.

Przekaźnik 109 będzie się grzał bo zasila ECU.

powójny gaz

: śr kwie 30, 2014 11:14
autor: hazol
Podpinałem pod kompa i kurka wodna żadnych błędów.... :/ szkoda mi samochodu, bo fajnie się zbierał przed w/w usterkami, a teraz nawet jak włącza się turbo nie jest taki płynny i elastyczny... gdybym miał sytuacje żeby przed czymś uciec to by było fatalnie.... cóż, pozostaje mi dokładnie wyczyścić nastawnik - zaopatrzyłem się już w instrukcję jak się to robi... a jeśli to nie pomoże to muszę kupić nowy...!! Następnym razem podam parametry jakie mi wskazał komp , ilość obrotów na biegu jałowym, ilość wtryskiwanego paliwa itp itd.

aaa, ostatnio też miałem przypadek że przy 100km/h i 2100obr mrugała kontrolka oleju.... po sprawdzałem elektrykę, czujniki, przepływomierz - dzień było ok, a teraz znów to samo ... czytałem że ponoć te silniki nie lubią filtrów z FILTRONA..... ja otóż mam z BOSCHA, olej jest ok. Będę musiał chyba sprawdzić stan mojego ssaka(sita) .... a także sprawdzić ciśnienie oleju. chyba że macie inne pomysły co to może być? Pozdro