Strona 1 z 1

problemy z odpaleniem w upały

: wt lip 04, 2006 09:10
autor: nmaniek
Mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku w gorące dni. Rano kiedy jest zimniej pali odraz. Kiedy ostatnio zaczęły sie upały to musze sie dość nakręcić żeby odpalił. W nocy nie ma problemów z odpalaniem. Spotkałem sie z tak teorią ze jest to pompa wtryskowa a mianowicie jej głowica jak się dosyć nagrzeje to puszcze ciśnienie. A wy jak sądzicie?
Jeśli ten temat był poruszany to z góry przepraszam za moja leniwość.

: wt lip 04, 2006 09:36
autor: Igor1
Wiesz u mnie w silniku AAZ było tak że na zimno palił za ząbek a nagrzany wyłącze i odpale w ciągu 30 s to też za ząbek ale jak postoje ok 3 min mimo temp. 90 st to trzeba kręcić około 1,5 s jeżeli tak masz to ok bo na ciepło nie zdziała grzanie świec i tak w tych silnikach może być.
Ale u szwgra było cośtakiego tez myślał zę nie wiadomo co http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50226

: wt lip 04, 2006 10:39
autor: nmaniek
Doszło jeszcze cos innego a minowicie jak są upały gaśnie mi wczasie jazdy. Moze wychodza eksperymenty z OR.

: wt lip 04, 2006 16:06
autor: tomogolf2
nmaniek pisze:Moze wychodza eksperymenty z OR.
chcialem sie zapytać czy przyadkiem nie jezdzisz na OR, ale teraz mowi samo za siebie.

: wt lip 04, 2006 19:04
autor: vw_vandal
nmaniek, kolo jeździł na OR ok 2 miesięcy tak wychwalał OR, a teraz autko stoi a pompa w regeneracji i tak zaoszczędził :grin: 300 zł regeneracja + zamontowanie. Może miałeś pompe, która pomału padała, a OR jej tylko pomógł.

: pn lip 10, 2006 23:50
autor: k3b
zatkany filtr paliwa, ja bym od tego zaczynał pompa jak by padła to by wogule nie odpalił.

: wt lip 11, 2006 11:25
autor: PaddyX
Ja nie jezdże na OR i mam taki sam problem, spadają obroty jak sie rozgrzeje silnik, filtr paliwa nowy i nic nie pomaogło. Temat juz sie pojawiał wielokrotnie i nikt nie udzielał konkretnej odpowiedzi. Chce sprawdzić pompę u mechaniora jak się coś dowiem to dam znać. a OR tak samo dobry jak każde inne paliwo do dyszla, a pompa jak była padnięta to i na ON też by nie pojeździł.

: wt lip 11, 2006 12:52
autor: nmaniek
Trochę obadałem temat po pompiarzach w okolicy i wszyscy zgodnie mówią że jest to głowiczka w pompie, pod wpływem wysokich temperatur sie rozszerza i "gubi" ciśnienie. Ja narazie radze sobie po przez parkowanie auta w cieniu (brak kasy na regeneracje) i wtedy pali bez problemów.

: czw lip 13, 2006 00:25
autor: k3b
Z tego co wiem to jest taki test na głowiczke pompy wtryskowej odpalasz zimny silnik i głowiczke polewasz wodą o tem 90 C, jeśli silnik zgaśnie to sprawa jest jasna, głowiczka do wymiany. Takie cuda jak u ciebie najczęściej dzieją sie na mieście bo w trasie pompa sie w miare szybko chłodzi.

: pn lip 31, 2006 12:56
autor: PaddyX
Jaka jest cena regeneracji pompy wtryskowej, czy może samej głowiczki ??
Przy okazji może sie ktoś orientuje jak jest cena regeneracji turbiny?

: pn lip 31, 2006 15:12
autor: vw_vandal
PaddyX, pompa zależy co!! Same uszczelnianie to ok 140 zł. Uszczelnianie i tulejowanie ok 260 zł. Regeneracja turbo zaczyna się od 550 zł kończy na 800 zł.