Strona 1 z 1

Regulacja Nastawnika

: ndz mar 02, 2014 22:18
autor: kolega007
Witam

Czytałem wiele wątków na temat regulacji nastawnika pompy wtryskowej ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Wszyscy piszą o regulacji dawki lewo prawo. Zwiększenie dawki, zmniejszenie. OK wszystko jasne.

Ale mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?

Czy ktoś zauważył różnice?

Dzięki za wasze spostrzeżenia.

Regulacja Nastawnika

: ndz mar 02, 2014 23:29
autor: munior
kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół :panna: ...chyba że masz nie dokręcony :chytry:

Regulacja Nastawnika

: pn mar 03, 2014 00:06
autor: Adamm
munior, wyluzuj, koledze zapewne chodzilo o ruch w zakresie od i do silnika , wiem ze pozna pora i szare komorki spia :P

kolega007, w ten sposo nic nie wyrgulujesz najlepiej starac sie wysodkowac

Re: Regulacja Nastawnika

: pn mar 03, 2014 08:59
autor: bzdzioch1
munior pisze:
kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół :panna: ...chyba że masz nie dokręcony :chytry:


:kac: aleś pocisnął koledze.. heh ,zmiana położenia nastawnika w ten sposób nic nie zmienia zresztą zakres ruchu i tak jest bardzo mały ale tak jak pisze Adamm najlepiej wypośrodkować :grin:

Re: Regulacja Nastawnika

: pn mar 03, 2014 12:24
autor: kolega007
Panowie, orientacyjnie zapytuję.

Wszedzie piszą regulacjsa 0,05mm i zmiana, a jak wiecie ruch góra dół jest wyczuwalny więc też teoretycznie powinien mieć wpływ.

Terortycznie jak ustawię pozycję nastawinika nie równolegle?? zmiana dawki w zależności od obrotów? a może kąt wtrysku? Lub żadnych zmian?
Luz na śrubach jest więc ustawić też można różnie.

Dodatkowe pytanie czy regulacja nastawnikiem dawki = regulacja VAG'iem ?

Regulacja Nastawnika

: pn mar 03, 2014 13:05
autor: Adamm
juz Ci pisalem ze nie wpywa to na nic, ale dobrze jest jak jest w osi pompy

regulacja vagiem to zmiana adaptacji

regulacja nastawnikiem to nastawnikiem ale przy uzyciu odczytow z vaga

Re: Regulacja Nastawnika

: pn mar 03, 2014 21:49
autor: kolega007
Czyli podsumowując wyregulowując dawkę nastawnikiem uzyskujemy taki sam efekt jak przy regulacji VAG'iem dla sterownika.

Dopytuję bo spotkałem różne opinie na ten temat.

Regulacja Nastawnika

: wt mar 04, 2014 00:37
autor: Adamm
nie, dawke ustawia sie nastawnikiem, vagiem mozna tylko w niewielkim zakresie regulowac, ale ja wole zostawic fabryczne wartosci a pobawic sie samym nastawnikiem

Regulacja Nastawnika

: wt mar 04, 2014 14:29
autor: kolega007
Dzięki za wyjaśnienia.

Czy możesz mi podac jaką wartość masz fabrycznie w grupie 001 dot. regulacji dawki. Ja obecnie mam 128 i zastanawiam się czy to jest wartość org.?

Regulacja Nastawnika

: wt mar 04, 2014 15:08
autor: palio
Ustaw sobie 3,0 - 3,2 mg.

Regulacja Nastawnika

: wt mar 04, 2014 16:11
autor: Adamm
palio45, kolega nie o to pyta

dla wszystkich grup adaptacyjnych wartosc 128 jest fabryczna przy sterowniku 8bitowym

Regulacja Nastawnika

: wt mar 04, 2014 18:35
autor: kolega007
OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.

Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.

Re: Regulacja Nastawnika

: wt mar 11, 2014 22:14
autor: -V.A.G-
kolega007 pisze:OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.

Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.
to tylko od dólu praktycznie czuć na takiej dawce ,u mnie jak na tyle mialem ustawione spalał wiecej a w mocy tak naprawde nic nie odczułem ,teraz mam 4.5mg-4.8mg i spalanie w normie.

to ze ci tyle pali nie oznacza ze coś z układem paliwowym ,sprawdz wyczysc przepływke ...