Strona 1 z 1
Regulacja Nastawnika
: ndz mar 02, 2014 22:18
autor: kolega007
Witam
Czytałem wiele wątków na temat regulacji nastawnika pompy wtryskowej ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Wszyscy piszą o regulacji dawki lewo prawo. Zwiększenie dawki, zmniejszenie. OK wszystko jasne.
Ale mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Czy ktoś zauważył różnice?
Dzięki za wasze spostrzeżenia.
Regulacja Nastawnika
: ndz mar 02, 2014 23:29
autor: munior
kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół
...chyba że masz nie dokręcony
Regulacja Nastawnika
: pn mar 03, 2014 00:06
autor: Adamm
munior, wyluzuj, koledze zapewne chodzilo o ruch w zakresie od i do silnika , wiem ze pozna pora i szare komorki spia
kolega007, w ten sposo nic nie wyrgulujesz najlepiej starac sie wysodkowac
Re: Regulacja Nastawnika
: pn mar 03, 2014 08:59
autor: bzdzioch1
munior pisze:kolega007 pisze: mam pytanie nastawnik rusza się też jeszcze góra dół. Czy taka zmiana ma jakiś wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa?
Dobrze się czujesz ? czy coś brałeś ? ....rusza Ci sie góra dół
...chyba że masz nie dokręcony
aleś pocisnął koledze.. heh ,zmiana położenia nastawnika w ten sposób nic nie zmienia zresztą zakres ruchu i tak jest bardzo mały ale tak jak pisze Adamm najlepiej wypośrodkować
Re: Regulacja Nastawnika
: pn mar 03, 2014 12:24
autor: kolega007
Panowie, orientacyjnie zapytuję.
Wszedzie piszą regulacjsa 0,05mm i zmiana, a jak wiecie ruch góra dół jest wyczuwalny więc też teoretycznie powinien mieć wpływ.
Terortycznie jak ustawię pozycję nastawinika nie równolegle?? zmiana dawki w zależności od obrotów? a może kąt wtrysku? Lub żadnych zmian?
Luz na śrubach jest więc ustawić też można różnie.
Dodatkowe pytanie czy regulacja nastawnikiem dawki = regulacja VAG'iem ?
Regulacja Nastawnika
: pn mar 03, 2014 13:05
autor: Adamm
juz Ci pisalem ze nie wpywa to na nic, ale dobrze jest jak jest w osi pompy
regulacja vagiem to zmiana adaptacji
regulacja nastawnikiem to nastawnikiem ale przy uzyciu odczytow z vaga
Re: Regulacja Nastawnika
: pn mar 03, 2014 21:49
autor: kolega007
Czyli podsumowując wyregulowując dawkę nastawnikiem uzyskujemy taki sam efekt jak przy regulacji VAG'iem dla sterownika.
Dopytuję bo spotkałem różne opinie na ten temat.
Regulacja Nastawnika
: wt mar 04, 2014 00:37
autor: Adamm
nie, dawke ustawia sie nastawnikiem, vagiem mozna tylko w niewielkim zakresie regulowac, ale ja wole zostawic fabryczne wartosci a pobawic sie samym nastawnikiem
Regulacja Nastawnika
: wt mar 04, 2014 14:29
autor: kolega007
Dzięki za wyjaśnienia.
Czy możesz mi podac jaką wartość masz fabrycznie w grupie 001 dot. regulacji dawki. Ja obecnie mam 128 i zastanawiam się czy to jest wartość org.?
Regulacja Nastawnika
: wt mar 04, 2014 15:08
autor: palio
Ustaw sobie 3,0 - 3,2 mg.
Regulacja Nastawnika
: wt mar 04, 2014 16:11
autor: Adamm
palio45, kolega nie o to pyta
dla wszystkich grup adaptacyjnych wartosc 128 jest fabryczna przy sterowniku 8bitowym
Regulacja Nastawnika
: wt mar 04, 2014 18:35
autor: kolega007
OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.
Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.
Re: Regulacja Nastawnika
: wt mar 11, 2014 22:14
autor: -V.A.G-
kolega007 pisze:OK. Dzięki wyreguluję i zobaczymy jak spalanie. Obecnie nie mogę zejść poniżej 6l. A jeżdzę głównie na expresówce ok 20km. Może za niską dawkę zapodałem. Jeżdzę na 6 mg.
Wyreguluję na 3-3.2mg i zobaczymy. Dam znać jaki efekt.
Dzięki za pomoc.
to tylko od dólu praktycznie czuć na takiej dawce ,u mnie jak na tyle mialem ustawione spalał wiecej a w mocy tak naprawde nic nie odczułem ,teraz mam 4.5mg-4.8mg i spalanie w normie.
to ze ci tyle pali nie oznacza ze coś z układem paliwowym ,sprawdz wyczysc przepływke ...