Strona 1 z 2

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: ndz mar 02, 2014 21:25
autor: KurierOPL
mam problem z moim mk4 , 1.9 tdi 110 ps , pod czas jazdy przy 120 km/h ( trasa) zaczelo cos rzezic/grzechotac wcisneklem sprzeglo i w tym momencie sam sie wkrecil na 4 tys obroow i nie reagowal na pedal gazu , po puszczeniu sprzegla zaczal przyspieszac i nagle zgasl , szpura oleju , i 2 dziury wielkosci piesci z przudu i z tylu bloku na 2 cylindrze , korbowod ukrecilo przy samym wale , a tlok zablokowal sie w dolnej pozycji ,po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ? co moglo byc przyczyna ?

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: ndz mar 02, 2014 21:32
autor: italiano_83
Pociągnął olej na tłoki i się przekręcił ... Odmą może pociągnął - albo zaciągnęło olej z IC ..
Przykro mi.

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: ndz mar 02, 2014 22:28
autor: Detektor
KurierOPL pisze:co moglo byc przyczyna
Tak jak napisał italiano_83, zaciągnął olej i się silnik rozganiał. Wiele opcji właściwie nie ma
bo najprędzej odma albo turbina, no ale teraz to i tak nie ma to większego znaczenia bo czeka Cię wymiana słupka na początek a jeżeli w trakcie okaże się jeszcze ,że turbina dała :ass: to będziesz miał dodatkowe koszta.
Przykro mi kolego bo wiem ,że jest i będzie to nieprzyjemny czas dopuki nie doprowadzisz tego do porządku. Sam kiedyś przechodziłem przez coś podobnego tyle ,że ja z innego powodu.
KurierOPL pisze:po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ?
z twojego opisu jestem skłonny wywnioskować ,że to właśnie odma najprawdopodobniej może być odpowiedzialna za całe
to zamieszanie.

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: pn mar 03, 2014 19:01
autor: KurierOPL
ale wtedy powinien byc zasrany caly ic a nie byl, bulo max 50 gram oleju, on jest najnizej

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: pn mar 03, 2014 21:26
autor: roman58
Po zaciągnięciu oleju dostał obrotów a że urwało korbowód to go zablokowało a tak to by się spalił,tak wyglądają wtryski po spaleniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/559 ... 682e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: wt mar 04, 2014 02:48
autor: KurierOPL
mogl momentalnie zaciagnac olejna wszystkich cylindrach ? po rozebraniu dolu w drobny mak okazuje sie , ze 3 pozostale korby sa krzywe z kazda strone :grrr: wydech czysciutki , turbo rowniez , tylko spocone od odmy , wiec odma odpada , w intercoolerze bylo max 50 gram oleju , najbardziej spocone kolano przed klapa gaszaca , cala klapa wewnatrz , tam stal olej , i caly ssacy . najwiecej oleju bylo na 2 i 3 cylindrze, progi minimalne , luz na tlokach znikomy , fuga na pierscieniach w cylindrze 0.4 mm , auto nie kopcilo wczesniej , jak dostal w dupe to na czarno , na bogato , ale nie niebiesko , bialo itd .

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: wt mar 04, 2014 08:14
autor: roman58
Odpowiedź ci dają skrzywione korbowody,olej zaciągnęło do cylindrów a że większą ilość to go przecież nie sprężyło jak powietrze tylko musiały się poddać korbowody,najwięcej się to dzieje jak pada turbina bo olej od razu dostaje się w układ ssący.

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: wt mar 04, 2014 19:33
autor: KurierOPL
tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo , auto kupione od tescia z przebiegiem 215 tys km , kupil go w salonie , golas ale pierwsza reka .

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: śr mar 05, 2014 08:21
autor: MD2
a moze było tak ze olej ktory nazbierał sie w IC przez ten przebieg 215 tyś km (jak wiemy tam zawsze zbiera sie olej czy to z odmy czy z turba) po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu. Tym bardziej ze piszesz ze w IC zostało go niewiele ponad 50g

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: śr mar 05, 2014 08:30
autor: Michał_1977
KurierOPL pisze:to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny
Podobnie jak w moim przypadku,tylko,że mi nie stało się to na trasie,a problem stanowił olej zgromadzony w IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: śr mar 05, 2014 18:31
autor: Detektor
MD2 pisze: po prostu został w jednej chwili zassany i narobił takiego rabanu
No bo to właśnie tak dokładnie jest, podczas pracy silnika siła ssąca w kolektorze jest na tyle duża ,że zassie cały
olej skąd kolwiek on jest i ile by się go nie nazbierało. Już po całej akcji ciężko jest póżniej zdiagnozować skąd dokładnie
mógł pochodzić bo jak silnik zassie to automatycznie zrobi porządek w układzie dolotowym dlatego koledze wydaje się ,że
to czy tamto jest dobre bo jest sucho. Owszem jest sucho bo silnik zaciągnął większość oleju.
KurierOPL pisze:tylko , ze ciezko to fizycznie pojac , to sie stalo w jednej chwili , wszystko jest zdiagnozowane , turbo jest dobre , luz minimalny , po podaniu cisnienia na olej nie podaje nic na lopatki , a przedmuchu na pierscieniach nie dostal nagle tylko musza sie zurzyc zeby do tego doszlo , kopcil by , bral by olej , a tego nie bylo
dlatego od samego początku podejrzewam ,że to najprędzej odma.

Re: mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: czw mar 06, 2014 08:13
autor: seaman1982
A ze tak zapytam jaki masz silnik VP czy PD?

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: czw mar 06, 2014 17:03
autor: Michał_1977
seaman1982 pisze:A ze tak zapytam jaki masz silnik VP czy PD?
Skoro 110KM,to nie PD :bajer:

mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny

: czw kwie 03, 2014 08:36
autor: sliver
Jak się można ustrzec przed takimi problemami? Czyścic IC co jakiś czas?