Strona 1 z 1

jaka głowica zamiast ARL

: śr lut 12, 2014 09:09
autor: mosqitt
Witam,

Pytanie jak w temacie jakiej głowicy szukać (z jakiego silnika - kod) tak aby pasowała p&p do ARLa, była w miarę świeża i niemniej wytrzymała? Znalazłem oznaczenia BLT, BXE, tylko nie wiem czy głowice są dokładnie te same.

pzdr
KM

jaka głowica zamiast ARL

: śr lut 12, 2014 14:36
autor: Michał_1977
Na pewno z ASZ
Obrazek
lecz biorąc pod uwagę,że na screenie w opisie jest głowica z pompkami itd,to sama (bez pompek i reszty) powinna pasować z pozostałych silników,które widać na opisie.
Uszczelka pod głowicę z pozostałych pasuje do ARL,to teoretycznie czapa też :bajer:

Re: jaka głowica zamiast ARL

: czw lut 13, 2014 15:44
autor: mosqitt
To że z ASZ pasuje to również znalazłem, ale dzięki. Bardziej interesują mnie nowsze modele właśnie typu BLT, BXE, ponieważ starsze będą już pewnie w podobnym stanie jak moja obecna głowica, a te jeszcze może uda się trafić w dobrym stanie. Gdzieś słyszałem, ale wolałbym potwierdzić że głowica do ARL będzie pasować, wystarczy że będzie pochodzić z 1.9 TDI PD???

jaka głowica zamiast ARL

: pt lut 14, 2014 20:06
autor: Detektor
mosqitt pisze:Bardziej interesują mnie nowsze modele właśnie typu BLT, BXE, ponieważ starsze będą już pewnie w podobnym stanie jak moja obecna głowica, a te jeszcze może uda się trafić w dobrym stanie. Gdzieś słyszałem, ale wolałbym potwierdzić że głowica do ARL będzie pasować, wystarczy że będzie pochodzić z 1.9 TDI PD???
Dobrze kombinujesz a ja mogę Tobie potwierdzić że głowice od BLT czy BXE na pewno będą pasować. Żebyś miał pełną jasność
to głowice we wszystkich PD -kach są jednakowe więc śmiało możesz takiej szukać z jakiegoś w miarę młodego rocznika.

jaka głowica zamiast ARL

: pt lut 14, 2014 20:07
autor: srubox
Głowice z BLT,bxe pasują...tylko ma mniejsze o 0,5mm zawory od ARL

jaka głowica zamiast ARL

: pt lut 14, 2014 21:00
autor: Detektor
srubox pisze:tylko ma mniejsze o 0,5mm zawory od ARL
Nie wiem skąd masz takie informacje ale są nieprawdziwe, w BLT i w ARL zawory są jednakowe.
Tu masz przykład na silniku ASZ a jak wszech wiadomo ASZ i ARL są identyczne.

Obrazek

Masz tu jeszcze jeden zrzut na potwierdzenie ,tym razem silnik z samego Volkswagena.

Obrazek

jaka głowica zamiast ARL

: ndz lut 16, 2014 02:43
autor: mosqitt
Detektor dzięki za potwierdzenie!

jaka głowica zamiast ARL

: ndz lut 16, 2014 10:52
autor: Detektor
Proszę bardzo, polecam się na przyszłość w razie czego. Znam już te silniki jak własną kieszeń.

jaka głowica zamiast ARL

: pt lut 21, 2014 22:52
autor: mosqitt
Ostatnie pytanie, silniki BLS, BMM, BXE, BXF mają:
- zawór ssący - 89,5
- zawór wydechowy - 89

natomiast silniki ATD, AJM, AUY, ASZ, ARL mają:
- zawór ssący - 90
- zawór wydechowy - 89,5

Taka różnica niesie za sobą jakieś konsekwencje?

jaka głowica zamiast ARL

: sob lut 22, 2014 19:57
autor: Detektor
mosqitt pisze:Taka różnica niesie za sobą jakieś konsekwencje?
Oczywiście ,że tak. Skoro masz inną długość zaworów to automatycznie musisz wymienić
wałek rozrządu.

jaka głowica zamiast ARL

: sob lut 22, 2014 21:33
autor: mosqitt
Czyli trzeba szukać kompletu, dzięki po raz drugi.

jaka głowica zamiast ARL

: ndz lut 23, 2014 10:08
autor: black raven
Pozwole sobie zrobić małego offa i spytać Was czy orientujecie się ile kosztuje taki komplecik o jakim pisał Michal_1977 :?:

jaka głowica zamiast ARL

: ndz lut 23, 2014 12:47
autor: Detektor
black raven pisze:czy orientujecie się ile kosztuje taki komplecik o jakim pisał Michal_1977
osobiście na dzień dzisiejszy nie mam zielonego pojęcia ale zajrzyj na allegro to się zorientujesz. Oczywiście nikt Ci tam nie sprzeda silnika czy głowicy z pompkami ,więc ewentualnie trzeba dokonać osobnego zakupu.