Strona 1 z 2

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: pn lut 10, 2014 17:43
autor: makumba1981
Witam wszystkich mam problem ze swoim autkiem VW IV 1,9 T di 81 kw a mianowicie od jakiegoś czasu znika mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym podczas jazdy czy to na długich trasach czy krótkich uzupełniam płyn po zatrzymaniu auta i jadę dalej i jest w porządku ale na drugi dzień jak sprawdzam płyn w zbiorniczku to jest go za dużo i muszę strzykawką go ściągnąć prawie tyle samo co poprzedniego dnia wlałem. Byłem u wielu mechaników i nikt z tym się nie spotkał każdy podejrzewa że uszczelka pod głowicą ale stan oleju ok nie kopci na biało nie ma mazi na korki i bagnecie. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi rozwiązać ten problem

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: wt lut 11, 2014 18:35
autor: maciej.kucinski
Hahhahahahahahah na pewno uszczelka pod głowicą!! Powiedz mechanikowi ze dostał nominacje dla największego naciągacza :P

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 13, 2014 00:14
autor: OsteR9019
makumba1981 pisze:uzupełniam płyn po zatrzymaniu auta i jadę dalej i jest w porządku ale na drugi dzień jak sprawdzam płyn w zbiorniczku to jest go za dużo i muszę strzykawką go ściągnąć prawie tyle samo co poprzedniego dnia wlałem.
Ile tego płynu dolewasz i czy kontrolka zapala się w międzyczasie?

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 13, 2014 00:24
autor: Tomos15
Mam to samo co kolega z tym że mi wywala płyn ze zbiorniczka, wymieniałem korek, termostat, a nawet podmieniłem cały zbiorniczek. Niestety czas na głowicę w górę. Sprawdź najpierw korek, termostat, a na końcu uszczelkę ale najprawdopodobniej głowica w górę. Podejrzewam delikatne przedmuchy nasilające się z prędkością i odległością pokonanych km, robi się zbyt duże ciśnienie w układzie co prowadzi do wywalania płynu, do tego jak okręcisz korek pewnie nieźle syknie i bulgotnie i stan wody się podniesie.

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 13, 2014 10:39
autor: makumba1981
mechanik wyklucza że to głowica bo skoro jak by była walnięta to czemu po dolaniu płynu następnego dnia trzeba ten płyn odebrać a i że nie ma różnicy czy jest zimny silnik czy ciepły czasami ten płyn znika i powraca z powrotem

Re: znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wy

: czw lut 13, 2014 10:43
autor: makumba1981
a dodam że dolewam tak średnio szklankę płynu którą na drugi dzień muszę szczykawką odciągnąć

Re: znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wy

: czw lut 13, 2014 10:48
autor: makumba1981
korek w zbiorniczku już wymieniałem w trasie jak jadę i zapali się kontrolka od płyny to jak odkręcam zbiorniczek to nie ma nawet syku, Chyba jedyny ratunek to wizyta w warsztacie i ściągnięcie głowicy nie ma wyjścia może orientujecie się ile taki koszt wymiany uszczelki i planowania głowicy wraz wymianą wyniesie

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 13, 2014 16:19
autor: Tomos15
W granicach 700-800 zl, będę robił w przyszłym tygodniu. Koszt waha się w zależności od tego co dodatkowo będzie robione - szlif zaworów czy coś takiego, wymiana uszczelniaczy zaworowych itp.

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: wt lut 18, 2014 20:30
autor: gentlemann
Przerabiałem, uszczelka poszła, codziennie dolewałem płynu do zbiorniczka, głowica do planowania i wymiana uszczelki. Koszta są... :banghead:

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 20, 2014 21:24
autor: Punisher1992
Witam wszystkich jestem szczesliwym posiadaczem golfa 2 1.6 td i mam pewien problem gdyż ostatnio zauwazylem ze za poci mi sie olejem dosyc mocno spod głowicy tuz za pompą wtryskowa. i moje pytanie brzmi czy przy wymianie uszczelki musze planowac głowice czy tez nie bo opinie są rózne. i jak potem ustawic rozrzad, dodam ze to silnik 1.6 td z katalizatorem i pompa bez tzw grzybka

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 20, 2014 21:33
autor: jozeph32
Za każdym ściągnięciem głowicy trzeba ją planować. Sprawdź na początek czy to nie olej z pod pokrywy zaworów. Wujek google służy pomocą https://www.google.pl/search?q=schemat+ ... =651&dpr=1" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 20, 2014 21:53
autor: Punisher1992
sprawdzalem własnie i pod pokrywa jest sucho, a jesli nie splanuje głowicy to dalej bedzie ciekł olej nawet przy nowej uszczelce?

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 20, 2014 22:33
autor: jozeph32
Po raz drugi wujek google ile można :banghead: https://www.google.pl/search?q=czy+plan ... 5ATP44CwCw" onclick="window.open(this.href);return false;

znikający i powracający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrówn

: czw lut 20, 2014 22:35
autor: OsteR9019
Punisher1992 pisze:a jesli nie splanuje głowicy to dalej bedzie ciekł olej nawet przy nowej uszczelce?
Jak zerwiesz głowice i nie splanujesz to po złożeniu może być jeszcze gorzej niż przed naprawą nawet na nowej uszczelce.