Strona 1 z 1

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: sob lut 08, 2014 20:34
autor: pkolo86
Byl u mnie kolega z kompem i podlaczyłem gofika pod kompa i w grupie 003 Mah (actual) 230 -370 mg/H <norma czyli to jest nastawnik dawki Paliwa i bylo ponad 1000 czyli uszkodzony ten nastawnik kolezka w niego lekko puknal i bylo ok 280 mg/suw ale dlugo to nie trwalo jadac na miasto ponownie zaczal lekko szarpac i sie dlawic czyli z tego wynika ze trzeba wymienic ten nastawnik. co o tym myslicie??? to moze byc powod ze jak ma ponad 1000 to dlawi sie szarpie dusi tak jak by brakowalo paliwa. GDy bylo okolo 280 troche go pokatowalem i bylo ok ale nie dlugo to potrwalo. Ile moze taki nastawnik kosztowac do golfa 90 koni.

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: sob lut 08, 2014 22:15
autor: munior
pkolo86 pisze:Byl u mnie kolega z kompem i podlaczyłem gofika pod kompa i w grupie 003 Mah (actual) 230 -370 mg/H <norma czyli to jest nastawnik dawki Paliwa i bylo ponad 1000 czyli uszkodzony ten nastawnik kolezka w niego lekko puknal
W głowę się powinien puknać :chytry: ,a nie w nastawnik ...jakieś cuda wyczyniacie :panna: ..w bloku 003 ,to widać wartoóści masy zasysanego powietrza ,a nie nastawnika ... Skoro w wartosciach actual ,na biegu jałowym ,widać było stałą wartość ponad 1000 ,to albo masz zapiętą diodę ,symulujacą max wartość masy zasysanego powietrza ,albo uszkodzoną przepływkę ,w dość orginalny sposób ,bo zwykle uszkodzona przepływka ,zaniża wartoości ,a nie zawyża .Poza tym ,przepływkę sprawdza się podczas jazdy ,a nie na biegu jałowym .A jej prawidłowe wskazania,również zależą od prawidłowego zasysania przez turbinę . Grzebiąc niepotrzebnie przy nastawniku, rozregulowałeś sobie tylko dawkę paliwa :hmm: Dawkę widzać w bloku 001 ,w czwartym okienku

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: sob lut 08, 2014 22:32
autor: italiano_83
pkolo86 pisze:co o tym myslicie???
Że, jak ktoś nie ogarnia tematu to nie powinien nic robić lepiej.. :blush:
Kolega munior już wszystko opisał ..

Re: Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: sob lut 08, 2014 22:40
autor: pkolo86
Juz poprostu wariuje ja sam. Czemu jak puknal lekko w ten czarny Nastawnik to bylo ok przez jakis czas?
Italiano nie usowaj tego tematu. Jak wroce jutro do domu to wstawie zdjecie.


I jeszcze 1 jak bylo ok to przejechslem sie z nim jakies 6 km i wszystko ladnie ciagnelo turbo itp. Potem wtocilem on pojechal do domu js jechalem na miasto i objawy wrocily.

Obrazek

Grupa 003 jest 260 bylo super ale wzrasta i wtedy takie objawy. Uderzyl w ten nastawnik i spadlo do 260

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: ndz lut 09, 2014 10:21
autor: italiano_83
pkolo86 pisze:Grupa 003 jest 260 bylo super ale wzrasta i wtedy takie objawy. Uderzyl w ten nastawnik i spadlo do 260
Ale co ma nastawnik do wskazań przepływomierza...
003 mówi o przepływie powietrza.. kolega munior już o tym pisał, w 001 masz dawkę paliwa ustawioną nastawniku.
Odłącz przepływomierz i się przejedź, auto nie będzie miło specjalnie mocy, ale wskazania przepływomierz zblokują się na 550mg ..
Jak się upierasz przy nastawniku to jest obszerny temat w dziale silników diesla o czyszczeniu nastawnika- wystarczy poczytać, bo ten temat było przewałkowany na wszystkie możliwe sposoby.

Re: Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: ndz lut 09, 2014 13:29
autor: pkolo86
Odpinam przeplywke to silnikiem rzuca jak by mial zaraz zgasnac.

munior,
To mowisz munior ze mi padla przeplywka? Zmienilem na inna i to samo. To mnie dziwi jak lekko puknal w ta czarns kostke na pompie to bylo ok tak jak przed awaria. podaj mi jakis nr gg do siebie.


Witam ponownie dzis jeszcze raz podlaczylem go pod kompa z kumplem bo tragedia na biegu jalowym juz przerywal kopcil ze szok i zaczela mrugać kontrolka swiec i oto bledy wyskoczyly. zdjecie dolacze. a co do przeplywki pokazal sie blad bo zostala odlaczona na chwile przed podlaczeniem kompa. Obrazek

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: pn lut 10, 2014 20:24
autor: munior
pkolo86 pisze:dzis jeszcze raz podlaczylem go pod kompa z kumplem bo tragedia na biegu jalowym juz przerywal kopcil ze szok i zaczela mrugać kontrolka swiec i oto bledy wyskoczyly
Ustaw dawkę na ok.4mg i tyle ...no chyba że mimo dawki ok.4 mg ,dalej bedą fiksować obroty ,wtedy objawy wskazywały by na skrajnie brudny nastawnik i trzeba go wyczyścić
pkolo86 pisze:a co do przeplywki pokazal sie blad bo zostala odlaczona na chwile przed podlaczeniem kompa
Przepływke sprawdza sie w teście dynamicznym ,jak opisałem w poprzednim poście .Brak błedu przepływomierza ,nie zawsze oznacza że jest sprawna .Akurat na odpalanie ,czy obroty na biegu jałowym ,przepływka dobra czy zła ,żadnego wpływu nie ma . Za to na zamulenie auta w czasie jazdy na każdym biegu ,i owszem :hmm: Dziwne wskazania masy zasysanego powietrza przez przepływomierz ,widziane na vagu ,moze powodować też niesprawny ,niedomykający się zawór EGR ,więc też pasowało by się temu przyjrzeć

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: wt lut 11, 2014 02:49
autor: Adamm
pkolo86, a moze nastawnik byl juz kiedys robiony i sie polaczenia rozlutowaly, dlatego po puknieciu bylo ok ;p

ablo brundy nastawnik / przytarta pompa stad ten blad

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: wt lut 11, 2014 11:38
autor: pkolo86
wlasnie kolega mi ten nastawnik wyczyscil i luty porobil. teraz musi dobrze ustawic dawke paliwa zobaczymy co to wyjdzie.

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: czw lut 13, 2014 12:44
autor: pkolo86
Witam. Oddalem dzis wtryski do regeneracji koncowki szmelc itp Kolezka nie mogl ustawic fabrycznej dawki paliwa. Jak ustawil to sie dlawil dusil. Regeneracja 1 wtrusku 80 zl (robocizna) plus koncowka. Boshc okolo 220 a polski 85. I nie wiem czy zrobilem dobrze. wybralem Polskie koncowki. Co o tym myslicie?

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: czw lut 13, 2014 19:14
autor: -V.A.G-
do 1z wystarczy. mogłeś od razu zapodać komplet od afn-a firmy wzm ,to by ci pare km przybyło i spalanie zmalało.

Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: czw lut 13, 2014 21:52
autor: pkolo86
To sa wtryski dwu sprezynowe. Co lepsze bosch wycofal oprogramowanie do nich i ciezko jest je w mechesa co to tobi ustawic. Sam jest w szoku ze tam takie wtryski sa.

Re: Nastawnik pompy paliwa chyba uszkodzony

: czw lut 13, 2014 22:57
autor: -V.A.G-
pkolo86 pisze:To sa wtryski dwu sprezynowe. Co lepsze bosch wycofal oprogramowanie do nich i ciezko jest je w mechesa co to tobi ustawic. Sam jest w szoku ze tam takie wtryski sa.
WOW !!!!!!!!!!

ale odkryłeś ameryke :jaja: :rozpacz: :puchar:

jak masz pojecie to takie wtryski samemu w oborze sobie zrobisz , w pl jest duzo ludzi co ci to ogarną ,nawet na forum bys kilka osób znalazł co by ci to zrobili za nie dużą cena.

ps : ja jestem w szoku ze w audi w 93r juz byly wtryski 2 sprezynowe gdzie w takim mitsubishi carisma w roku 2000 były jeszcze stare 1-sprezynowce i to takie wkrecane w głowice z cisnieniem 155bar. :bajer: