Witam w moim mk2 1.6td wyszczerbiło się prowadzenie wałka pośredniego , przejechałem się na szrot i znalazłem takie koło tylko bez tego prowadzenia. Można normalnie z takim jeździć, czy pasek może się z niego ześlizgnąć ?
problem z kołem wałka pośredniego
: czw lut 06, 2014 21:17
autor: Michał_1977
W większości 1,6TD były poła bez prowadzenia,więc śmiało zakładaj.
Proponuję wyregulować wspornik pompy wtryskowej lu luz na jej wałku.
problem z kołem wałka pośredniego
: czw lut 06, 2014 23:15
autor: Esiok
Właśnie szukałem na forum jak to zrobić, ale u mnie nie ma mocowania (pionowej śruby) przy dopływie paliwa do pompy, jest tylko pozioma przy rozdzielaczu. Możliwe że jest tylko jedno mocowanie, czy to drugie (na śrubę pionową) jest w innym miejscu ?
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 08:38
autor: Michał_1977
Esiok pisze: mnie nie ma mocowania (pionowej śruby) przy dopływie paliwa do pompy
a gdzie sie podziała.To jest ori 1,6TD,czy jakaś hybryda?
Wspornik pompy i altka ori,czy z 1,9D/TD.
Jakby co,to najpierw przykręcaj śrubę pod głowicą pompy jednocześnie dociskając tył pompy do silnika,a później pozostałe przy kole.
Re: problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 10:43
autor: Esiok
Michał_1977 pisze: pozostałe przy kole.
Czyli które, te co można je odkręcić wkładając klucz przez koło pompy ?
Mam 1.6td mocowanie altka jest i jest w nim miejsce na śrubę, ale pompa nie ma mocowania w to miejsce i wydaję mi się że trzyma się głównie na tej śrubie pod rozdzielaczem (jak ją odkręciłem to mogłem ruszać końcem pompy o 2 3 milimetry. wystarczy żeby pasek prowadził się bardziej po środku rolki ? (wcześniej schodził w lewo (patrząc się tak jak na zdjęciu))
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 12:08
autor: Michał_1977
Esiok pisze: te co można je odkręcić wkładając klucz przez koło pompy ?
Tak i ta,którą widać na zdjeciu pod wężykiem.
Esiok pisze: 2 3 milimetry. wystarczy żeby pasek prowadził się bardziej po środku rolki ?
Wystarczy.
Esiok pisze: mocowanie altka jest i jest w nim miejsce na śrubę, ale pompa nie ma mocowania w to miejsce
Coś tam jest pomodzone...
Lepiej napraw to.
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 16:39
autor: Esiok
Złożyłem wszystko do kupy itp i ruszyłem pompą ile się dało (te 2mm) ale to za mało. Teraz jest trochę lepiej ale pasek ciągle schodzi na bok
na wałku rozrządu pasek jest idealnie na środku ale już na wałku od pompy schodzi na bok
a przez to że już na kole pompy jest krzywo to już dalej też jest krzywo
Luzowałem tylko śrubę pod rozdzielaczem oraz tą jedną śrubę którą widać na poprzednim zdjęciu pod wężykiem, nie luzowałem więcej bo nie chcę przestawić konta wtrysku
Może wyjąć to mocowanie (to pod rozdzielaczem) i powiększyć ten otwór w który wchodzi śruba, żeby dalej móc pchnąć pompę?
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 18:17
autor: jozeph32
ja bym sprawdził na twoim miejscu czy pompa wtryskowa nie ma luzów na wałku bo to też może powodować zjeżdżanie paska z kółka. Masz tutaj filmik jak było u Michał_1977" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 19:39
autor: Esiok
Żadne koło nie ma luzów poprzecznych
wałek pośredni i wałek od pompy mają minimalne luzy wzdłużne ale to chyba normalne ?
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 20:06
autor: jozeph32
Tak się popatrzyłem że brakuje Ci tam gdzie zaznaczyłeś mocowania między łapą alternatora a pompy wtryskowej pojedź gdzieś na szrot i ją dokup bo to może byś winowajca całego zamieszania
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 21:05
autor: Esiok
To mocowanie jest duże, w sensie czy jest pod całą pompą czy to tylko mały kawałek trzymający pompę ?
Żeby zamontować ten element trzeba wyjmować pompę ?
problem z kołem wałka pośredniego
: pt lut 07, 2014 21:20
autor: jozeph32
Zaznaczyłem Ci na czerwono nic nie trzeba demontować