Strona 1 z 2
1z kopci i troche stracił na V-max
: śr cze 28, 2006 21:46
autor: research1
Ostatnio zatankowałem na BP ultimate diesel bo słyszałem ze to paliwko przeczyszcza silnik i jest dobrze zatankować takie coś od czasu do czasu w swoim bolidzie. Przez pierwsze kilkadziesiat km było jeszcze ok (chyba jeszcze jezdził na starym paliwie) ale potem auto coraz bardziej kopciło. Jak dzisiaj jechałem to wystarczyło średnio dodać gazu i już chmura czarnego dymu była za autem. Czasami jednak po wcisniecu gazu do konca dymu nie było wcale. Troche mnie to dziwi ze na takim paliwie bardziej kopci ale może to przez to ze usuwa sie ten cały osad z silnika co w nim był. I jeszcze jedna sprawa. 2 tygodnie temu sprawdzałem V-max swojegu wozu i jechałem równe 200 km/h (tylko ja w aucie), a dzisiaj udało sie tylko do 180 km/h (w aucie byłem ja i mój brat). Myślałem ze na tym paliwie pojedzie wiecej a tu kupa :/ Nie dość że kopci to jeszcze ma mniejszy V-max

(chcialem jeszcze dodać ze autko ma wymienione wtryski na AFN i jest zchipowane).
ps. Ile wyciagają V-max golfy z silniekiem 1z po podobnym tuningu do mojego?
: śr cze 28, 2006 22:45
autor: bizak
Witam!
ja tez juz duzo slyszalem negatywnych glosow na to paliwo z BP, ponoc lepsze jest z shella to v-power a osobiscie to niewiem, bo ani jednego ani drugiego jeszcze nie lalem
Mam natomiast pytanie i podpinam sie pod pytanie kolegi:
research1 pisze:ps. Ile wyciagają V-max golfy z silniekiem 1z po podobnym tuningu do mojego?
Z tym ze chcialbym wiedziec ile wyciagaja seryjne Z1 bo moj ni chu...a nie chce wiecej niz 180km/h, a i tak te 180 nie zawsze (zadko) jest osiagalne, a slyszalem od kilku kolesi ze powinen te 190-200 pojsc??
Z gory dzieki za info.

: śr cze 28, 2006 23:16
autor: zaprzal
sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, lub ic
: śr cze 28, 2006 23:26
autor: bizak
hmm cisnienie raczej ok bo turbo pompuje czasami nawet do 2030mbara (w porywach) a ok 1900mbara to bez problemu, a moze cos z powietrzem bo przeplywka pod obciazeniem pokazuje mi max ok 840 mg/sk,
z tabel ktore znalazlem na necie wychodzi ze to prawie minimum

: śr cze 28, 2006 23:47
autor: zaprzal
bizak, pisalem raczej do kolegi
research1, na temat kopcenia

: czw cze 29, 2006 07:01
autor: bizak
zaprzal pisze:bizak, pisalem raczej do kolegi research1, na temat kopcenia
upss, sorrki

: czw cze 29, 2006 09:10
autor: Gitner
zaprzal pisze:sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, lub ic
Przy takich problemach nie polecialby 180.. a 130 max.. wg mnie wina paliwa.
Research1 sprawdz inne stacje.
Pozdro
Gitner
: czw cze 29, 2006 09:18
autor: zaprzal
Gitner pisze:zaprzal pisze:sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, lub ic
Przy takich problemach nie polecialby 180.. a 130 max.. wg mnie wina paliwa.
Research1 sprawdz inne stacje.
Pozdro
Gitner
nie mowilem o ogromnej dziurze w dolocie tylko o nieszczelności
: czw cze 29, 2006 09:23
autor: cowboy
1. Ile waży Twój brat - jeśli 150 kilo to problem rozwiązany..
2. 2 tygodnie temu było 22 st. C wczoraj 35 st C - przy asfalcie jeszcze wiecej - może Ci auto spuchło ?
3. Ja na BP ultimate leciałem 200 niezachipowanym AFN - zachipwanym nie próbowałem jeszcze

4. Pokaż wykres tego tunningu - ale powinieneć mieś ca 120 km / 280 NM więc 200 powinien się bujnąć.
: czw cze 29, 2006 12:32
autor: Corvax
Tankuje tylko BP Ultimate i nie mam problemów - kopcenie i utrata mocy mogła by byc z winy paliwa gdybys zatankował naprawde gnój - czego nie wykluczam - ale mimo to przyjrzalbym sie dolotowi.
: czw cze 29, 2006 14:48
autor: cowboy
BP ultimate - bardzo dobre paliwo - w zimie lepiej pali, spalanie podobne a może ciut większe..
: czw cze 29, 2006 15:35
autor: research1
Brat na szczęscie waży tylko 90kg. A co do tych nieszczelności to czy moglibyscie pokazać na rysunku silnika gdzie jest dolot i ic i gdzie mogą sie ewentualnie pokazać nieszczelności.? i jak sprawdzić taką nieszczelność, czy to słychać a moze jakoś czuć?
Wykresu z hamowni jeszcze nie robiłem bo nie za bardzo miałem na to kasy i czasu, ale teraz juz jestem po sesji i kasa jest wiec niedługo sie wybiore i zamieszcze wykresy (ale wole to zrobić jak autko bedzie miało pełną moc i nie bedzie kopciła

)
: czw cze 29, 2006 15:51
autor: Gitner
WATEK a w nim moje fotki. Walczylem tez z nieszczelnoscia. Fotka z otwarta maska - pod prawa lampa jest IC (lampa kierowcy) musisz zderzak zdjac, wtedy latwiejszy dostep. Sprawdz wszystkie rurki idace do i z IC. Moze zaczyna ci padac ta sama rura co u mnie..
Pozdro
Gitner
: czw cze 29, 2006 16:13
autor: research1
jeszcze chciałem dodać ze auto póki co nic nie straciło na dynamice tzn przyspiesza tak samo (wyperzadzanie tez przebiega jak normalnie), jedynie bardziej dymi, a z tym mniejszym v-max to może rzeczywiscie przez to że było cieplej niz zwykle no i prawie 100kg wiecej było na pokładzie. W kązdym razie na pewno przekracza 130km/h tak jak niektórym nie chciało w przypoadku uszkodzonej przepływki.
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 20:09 ]
Już znalazłem przyczyne spadku mocy i dymiania. Okazało się że układ dolotowy jest nieszczelny tzn w wężu jest dziura a dokładnie w tym który pokazuje strzałka:

I teraz pytanie: Gdzie mogę dostać taki wąż, bo byłem juz u siebie w motoryzacyjnym ale oni tego nie mają i sprowadzić tez nie dadzą rady, byłem również w Norauto ale też tego tam nie mają :/. Jeśli wiecie gdzie takie coś dostane i za jaką cene to dajcie znać. Oczywiscie wszsystkim którzy pomogli mi w odnalezieniu usterki daje punkta
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 21:24 ]
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie tej rury. Próbowałem dziurę zakleić taśmą izolacyjną ale nie zdało to egzaminu, ale nie o to mi chodzi. Jak odkręciłem kawałek tej gumowej rury to w środku było parę kropelek oleju. Czy to jest normalne czy moze cos jest nie tak?