Strona 1 z 1

Dlaczego Diesle "kopcą" ??

: śr cze 28, 2006 20:08
autor: lazarz1
Witka. Czemu niektóre klekotki poszczają takie niezbyt ładne chmurki czarnego dymku z rurki wydechowej?? Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??

: śr cze 28, 2006 20:56
autor: damcio151
Taki ich urok.Czasami lubią sobie puścić dymek ,ale to o niczym nie świadczy.
lazarz1 pisze:Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??
Raczej nie.Ostatnio widziałem nówke Audi z salonu silin tdi ,jak koleś dał gazu to tak dymiła ,że aż oczy wielkie zrobiłem (w końcu nówka).

pozdrawiam
damcio151

: śr cze 28, 2006 21:51
autor: cowboy
diesel musi sobie puścić bąka z dymu oprzu zmianie biegu - i dotyczy to także nówek ..
lazarz1 pisze:Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem
czaem świadczy że mu sie chce zyć :P

zobacz tu jaki piekny batory .....


: śr cze 28, 2006 23:34
autor: piter13
jak zaleje badziewnej ropy to nowka auto nawet bedzie kopcic

: czw cze 29, 2006 00:38
autor: Krzylu
w starszych to wina koncowek wtryskiwaczy

w nowych gaz do dechy i niespala dobrze sie ropa

: czw cze 29, 2006 07:33
autor: el Kopyto
Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza, a zmienia się ilość wtryskiwanego paliwa (regulacja jakościowa). Jeśli dasz za dużo paliwa w stosunku do powietrza przy zbyt małej prędkości obrotowej to paliwo nie zdąży się spalić i przekroczysz granice dymienia i zawsze zakopci nawet nowy i na dobrym paliwie, a TD zakopci dlatego że w momencie załączenia się turbiny jest uruchamiana dodatkowa porcja paliwa która też się nie zdąży spalić.
Innym powodem dymienia jest kształt komór spalania, oraz bezpośredniość wtrysku

: czw cze 29, 2006 16:37
autor: jajko
el Kopyto pisze:Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza
To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?
Wydaje mi się, że kopci dlatego, że w momencie wciśnięcia sprzęgła nagle spada opór na kołach, ponieważ napęd jest rozłączany. W związku z tym, że turbina jest rozpędzona, pcha duże ilości powietrza w celu uniknięcia zgaśnięcia silnika dawka paliwa musi być jeszcze przez chwilę na tym samym poziomie i jest to swego rodzaju przepał na luzie. I właśnie w tym momencie pojawia się bączek z tyłu w postaci chmurki :)
Jest to moje zdanie i mogę się mylić, ale wydaje mi się dość logiczne :grin:

: czw cze 29, 2006 16:41
autor: Adamm
ale diesel nie kopci bo puszczasz gaz i wciskas sprzeglo tylko dodajesz gazu

: pt cze 30, 2006 02:16
autor: jajko
Też racja :) Może dlatego, że turbo już zdążyło minimalnie zwolnić, a tu pedał w podłogę i pojawia się za duża dawka paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie tłoczy turbina?
Późno jest więc już sam nie wiem o co chodzi :jezor:

: pt cze 30, 2006 07:04
autor: el Kopyto
jajko pisze:To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?
Przepływomierz czy klapkowy czy termoanemometr jest po to żeby ustalić dawke paliwa, ponieważ w wtryskiwaczach elektronicznych jak i pompowtryskiwaczach ilość dawki paliwa nie ustala się wielkością dawki, ale czasem otwarcia wtrysku. A przepływomierz (w twoim przypadku najprawdopodobniej termoanemometr) mierzy masową ilość powietrza i na podstawie tej informacji ustala jak długo ma być otwarty wtryskiwacz. (Przepływomierze klapkowe ustalają tylko objętościową ilość powietrza, ale jets to obarczone min błędem temperatury ale też na podstawie tej informacji ustalają długość otwarcia wtryskiwaczy, a w przypadku benzyniaka ustala ilość paliwa i kąt uchylenia przepustnicy)

: pt cze 30, 2006 18:42
autor: lazarz1
No to mogę spać spokojniej. Mój mk3 wprawdzie bardzo nie kopci ale czasem mu sie zdarza. Zauważyłem właśnie że dużo zależy od paliwa. Zalałem porządne to nie puszcza chmurek :grin: Dzięki