Dlaczego Diesle "kopcą" ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lazarz1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 26, 2006 22:39
Lokalizacja: Ziębice
Kontakt:

Dlaczego Diesle "kopcą" ??

Post autor: lazarz1 » śr cze 28, 2006 20:08

Witka. Czemu niektóre klekotki poszczają takie niezbyt ładne chmurki czarnego dymku z rurki wydechowej?? Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 28, 2006 20:56

Taki ich urok.Czasami lubią sobie puścić dymek ,ale to o niczym nie świadczy.
lazarz1 pisze:Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??
Raczej nie.Ostatnio widziałem nówke Audi z salonu silin tdi ,jak koleś dał gazu to tak dymiła ,że aż oczy wielkie zrobiłem (w końcu nówka).

pozdrawiam
damcio151



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 28, 2006 21:51

diesel musi sobie puścić bąka z dymu oprzu zmianie biegu - i dotyczy to także nówek ..
lazarz1 pisze:Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem
czaem świadczy że mu sie chce zyć :P

zobacz tu jaki piekny batory .....




piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr cze 28, 2006 23:34

jak zaleje badziewnej ropy to nowka auto nawet bedzie kopcic



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw cze 29, 2006 00:38

w starszych to wina koncowek wtryskiwaczy

w nowych gaz do dechy i niespala dobrze sie ropa



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw cze 29, 2006 07:33

Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza, a zmienia się ilość wtryskiwanego paliwa (regulacja jakościowa). Jeśli dasz za dużo paliwa w stosunku do powietrza przy zbyt małej prędkości obrotowej to paliwo nie zdąży się spalić i przekroczysz granice dymienia i zawsze zakopci nawet nowy i na dobrym paliwie, a TD zakopci dlatego że w momencie załączenia się turbiny jest uruchamiana dodatkowa porcja paliwa która też się nie zdąży spalić.
Innym powodem dymienia jest kształt komór spalania, oraz bezpośredniość wtrysku


pozdrowienia el Kopyto

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw cze 29, 2006 16:37

el Kopyto pisze:Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza
To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?
Wydaje mi się, że kopci dlatego, że w momencie wciśnięcia sprzęgła nagle spada opór na kołach, ponieważ napęd jest rozłączany. W związku z tym, że turbina jest rozpędzona, pcha duże ilości powietrza w celu uniknięcia zgaśnięcia silnika dawka paliwa musi być jeszcze przez chwilę na tym samym poziomie i jest to swego rodzaju przepał na luzie. I właśnie w tym momencie pojawia się bączek z tyłu w postaci chmurki :)
Jest to moje zdanie i mogę się mylić, ale wydaje mi się dość logiczne :grin:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 29, 2006 16:41

ale diesel nie kopci bo puszczasz gaz i wciskas sprzeglo tylko dodajesz gazu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » pt cze 30, 2006 02:16

Też racja :) Może dlatego, że turbo już zdążyło minimalnie zwolnić, a tu pedał w podłogę i pojawia się za duża dawka paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie tłoczy turbina?
Późno jest więc już sam nie wiem o co chodzi :jezor:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt cze 30, 2006 07:04

jajko pisze:To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?
Przepływomierz czy klapkowy czy termoanemometr jest po to żeby ustalić dawke paliwa, ponieważ w wtryskiwaczach elektronicznych jak i pompowtryskiwaczach ilość dawki paliwa nie ustala się wielkością dawki, ale czasem otwarcia wtrysku. A przepływomierz (w twoim przypadku najprawdopodobniej termoanemometr) mierzy masową ilość powietrza i na podstawie tej informacji ustala jak długo ma być otwarty wtryskiwacz. (Przepływomierze klapkowe ustalają tylko objętościową ilość powietrza, ale jets to obarczone min błędem temperatury ale też na podstawie tej informacji ustalają długość otwarcia wtryskiwaczy, a w przypadku benzyniaka ustala ilość paliwa i kąt uchylenia przepustnicy)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
lazarz1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 26, 2006 22:39
Lokalizacja: Ziębice
Kontakt:

Post autor: lazarz1 » pt cze 30, 2006 18:42

No to mogę spać spokojniej. Mój mk3 wprawdzie bardzo nie kopci ale czasem mu sie zdarza. Zauważyłem właśnie że dużo zależy od paliwa. Zalałem porządne to nie puszcza chmurek :grin: Dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 108 gości