Dlaczego Diesle "kopcą" ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dlaczego Diesle "kopcą" ??
Witka. Czemu niektóre klekotki poszczają takie niezbyt ładne chmurki czarnego dymku z rurki wydechowej?? Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??
Taki ich urok.Czasami lubią sobie puścić dymek ,ale to o niczym nie świadczy.
pozdrawiam
damcio151
Raczej nie.Ostatnio widziałem nówke Audi z salonu silin tdi ,jak koleś dał gazu to tak dymiła ,że aż oczy wielkie zrobiłem (w końcu nówka).lazarz1 pisze:Czy to świadczy o tym że dieselek jest zmęczony życiem ??
pozdrawiam
damcio151
Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza, a zmienia się ilość wtryskiwanego paliwa (regulacja jakościowa). Jeśli dasz za dużo paliwa w stosunku do powietrza przy zbyt małej prędkości obrotowej to paliwo nie zdąży się spalić i przekroczysz granice dymienia i zawsze zakopci nawet nowy i na dobrym paliwie, a TD zakopci dlatego że w momencie załączenia się turbiny jest uruchamiana dodatkowa porcja paliwa która też się nie zdąży spalić.
Innym powodem dymienia jest kształt komór spalania, oraz bezpośredniość wtrysku
Innym powodem dymienia jest kształt komór spalania, oraz bezpośredniość wtrysku
pozdrowienia el Kopyto
To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?el Kopyto pisze:Diesel kopci dlatego że w przciwieństwie do benzyniaka który ma ilościową regulacje obciązenia diesel ma stałą ilość powietrza
Wydaje mi się, że kopci dlatego, że w momencie wciśnięcia sprzęgła nagle spada opór na kołach, ponieważ napęd jest rozłączany. W związku z tym, że turbina jest rozpędzona, pcha duże ilości powietrza w celu uniknięcia zgaśnięcia silnika dawka paliwa musi być jeszcze przez chwilę na tym samym poziomie i jest to swego rodzaju przepał na luzie. I właśnie w tym momencie pojawia się bączek z tyłu w postaci chmurki
Jest to moje zdanie i mogę się mylić, ale wydaje mi się dość logiczne
Przepływomierz czy klapkowy czy termoanemometr jest po to żeby ustalić dawke paliwa, ponieważ w wtryskiwaczach elektronicznych jak i pompowtryskiwaczach ilość dawki paliwa nie ustala się wielkością dawki, ale czasem otwarcia wtrysku. A przepływomierz (w twoim przypadku najprawdopodobniej termoanemometr) mierzy masową ilość powietrza i na podstawie tej informacji ustala jak długo ma być otwarty wtryskiwacz. (Przepływomierze klapkowe ustalają tylko objętościową ilość powietrza, ale jets to obarczone min błędem temperatury ale też na podstawie tej informacji ustalają długość otwarcia wtryskiwaczy, a w przypadku benzyniaka ustala ilość paliwa i kąt uchylenia przepustnicy)jajko pisze:To po co jest przepływomierz skoro ilość powietrza jest stała?
pozdrowienia el Kopyto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 108 gości