Strona 1 z 2
os regulatora odśrodkowego
: czw sty 09, 2014 10:17
autor: Vincent27
Witam, cieknie mi paliwo własnie z tej osi z pod takiej nakrętki która kontruje śrubę imbusową. Chcę to naprawić sam gdyż pewnie jest oring do wymiany. Z tym że nie wiem dokładnie jak to rozebrać, ew. wyjąć żeby nic nie uszkodzić. W Google szukałem jakiś informacji ale jak sa do żeby oddać do pompiarza albo link nie działa. A jakiś rok temu wymieniałem oring który jest na tym rozdzielaczu pompy korzystając z opisu napisanego przez Michał_1977 i wszystko smiga super. Chce pobawić sie sam bo w poprzednim przypadku pompiarz za wymiane oringu na rozdzielaczu krzyknął 600 zł bo trzeba pompe wyjąć, rozebrać ustawić itd itp a do tego powiedział że sposobem napisanym przez Michał_1977 sie nie da bo rozwale pompe a i tak wrócę do Niego.
Byłbym wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.
os regulatora odśrodkowego
: sob sty 11, 2014 12:04
autor: twromek
Musisz wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek i będziesz miał okazję zostać pompiarzem
Re: os regulatora odśrodkowego
: sob sty 11, 2014 17:06
autor: Vincent27
Pompiarzem nie chce zostać.:p Pompa juz jest wyjęta i czeka aż cos sie ruszy. Ale jak teraz wymienić ten oring ? Nic sienie stanie jak po prostu wykrece imbusem tą śrubę wymienię oring i wkręcę z powrotem ? Bo ja wpadłem na pomysł żeby odkrecić nakretkę pod podkładke dobrać oring żeby pasował miedzy srubą a obudową pompy, na to nowa podkładke miedzianą i dokręcić to nakretką ?? Czy taka pseudo naprawa sie sprawdzi ??
os regulatora odśrodkowego
: sob sty 11, 2014 20:19
autor: rex_hunt
Popatrz na zdjęcia na stronce:
http://www.greenbaypartsworld.com/vw/vw ... r_pump.htm
Zobaczysz co jest na tej ośce. Jak ją ruszysz bez rozebrania pompy to rozsypie się regulator odśrodkowy.
os regulatora odśrodkowego
: sob sty 11, 2014 22:10
autor: bartek18150
Zdejmujesz dekiel, wykrecasz oś i przytrzyujesz odsrodkowy.
wymieniasz oring, wkładasz os i zwracasz uwage by trafil w odsrodkowy.
PS
Zaznacz sobie dokladnie polozenie osi regulatora.
Zakladasz dekiel i smigasz.
Re: os regulatora odśrodkowego
: śr sty 15, 2014 08:44
autor: JABcok20
Wymieniałem już nie raz oring na odi regulatora bez rozbieania pompy( a raczej przy uszczelnianiu całej). Robię sobie przecinakiem punkt na osi reguatora gdzie wystaje , odkręcam nakrętke i wykręcajać do momentu gdzie jst oring liczę ilość obrotów( przeważnie jest ich 8 ). Zakładam nowy oring i ta sama ilośc obrotów spowrotem. Nic mi się nie rozleciało na pompach 1.9d/TD.
Re: os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 01:05
autor: Vincent27
No ja zrobiłem troszke inaczej, dobrałem oring pomiedzy os a obudowe pompy i wcisnąłem go na to podkładka miedziana i nakretka i narazie po złozeniu nic nie cieknie. Ale problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200 a po wyciągnięciu tkz. ssania ma 1400 regulacja jest do końca ale to nic nie pomogło. Czy wkrecenie osi regulatora odsrodkowego mogło mieć wpływ na zwiększenie sie obrotów, bo tak się stało że przy dokrecaniu nakretki troche mi sie wkreciło. Wykreciłem troche ale teraz nie wiem czy dobrze.
os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 07:28
autor: Michał_1977
Vincent27 pisze:problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200
Ośką reg. odśrodk. nie można sobie kręcić w lewo-prawo bez opamiętania.
Trzeba zrobić to tak jak w książkach pisane,bo efekt....z resztą sam widzisz jaki jest efekt.
Powiem tak-opcja dla leniwych lub szybciorów- można pompę wyjąć,zamontować stabilnie w imadle
osią regulatora idealnie w pionie,ale nakrętką w dół i po wykręceniu osi powolutku wyjąć ja (w pompie nic się nie rozsypie,bo koszyk z ciężarkami stoi sobie grzecznie
),zmienić o-ring i powolutku wsunąć oś oraz dokręcić przeciwnakrętkę,najlepiej w położeniu jak było ori.
Opcja dla rozsądnych-
twromek pisze:wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek
bo w przeciwnym razie,za pół roku napiszesz, że puszcza LDA,albo uszczelniacz wałka....
Którą opcję wybierzesz,to już jest Twoja sprawa
Re: os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 10:32
autor: Vincent27
Nie chciałem za bardzo ingerować w rozbieranie pompy i poszedłem po najmniejszej lini oporu
Dopiero jak pompe zamontowałem to dostałem 2 odpowiedzi że można bez rozbierania
To co teraz zrobic z faktem że mam wysokie obroty na jałowym ?? Wymontować pompe, wykrecic oś wymienić oring wg. porady
Michał_1977 i wkrecić oś o jeden obrót mniej ?
os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 10:38
autor: JABcok20
Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...
Re: os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 10:42
autor: Vincent27
JABcok20 pisze:Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...
No możliwe, ale pewnie zaznaczyłeć sobie połozenie osi. A ja nie zauważyłem jak dokrecałem że oś też sie wkreca. Nie wiem ile obrotów zrobiła. wykreciłem ja o jakieś 1,5 obrotów.
os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 10:51
autor: JABcok20
Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...
Re: os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 10:57
autor: Vincent27
JABcok20 pisze:Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...
No to u mnie jest schowana i to nawet bardzo.
Mógłby ktos podac ile ma wystawać ta os od obudowy pompy ??
os regulatora odśrodkowego
: czw sty 16, 2014 11:59
autor: JABcok20
Tak tylko nie zapominaj że masz podłożoną podkładke miedzianą o ile dobrze pamietam... Na ori podkładce i nakrętce jest prawie rowno...
Nikt nie poda. ustaw tak aby była równo albo wystawała 1mm. Można to zrobić bez zdejmowania pompy i od razu możesz spróbować wymienić oring , wykręcić oś aż ukaże się oring i igłą go wydłubać założyć nowy i wkręcić...
JABcok20, nie piszemy posta pod postem,tylko edytujemy.
Michał_1977