Strona 1 z 2

[mk1] Jaki silnik na swapa zamiast CK

: pn cze 26, 2006 15:02
autor: adi87
Witam :bigok: Mam okazję kupić mk1 '77/'83 za 300zł z silnikiem do kapitalki (0,5l oleju/200km :kac: ) zarejestrowany opłacony w dobrym stanie. Tylko silnika nie będę remontował tylko chciałbym wstawić jakiś inny. Ma być diesel zwykły lub turbo. i pytanie jest takie jaki silnik podejdzie pod mocowania bez przeróbek? Teraz jest tam 1,5D CK

: pn cze 26, 2006 15:52
autor: vw_vandal
adi87, proponuje 1.6 TD JR (70 KM) i bedziesz musiał chyba mieć łapę tą od skrzyni od Mk2.

: pn cze 26, 2006 15:56
autor: adi87
vw_vandal, a co myślisz o CY? też 1,6TD 70PS. Był montowany w mk1 i passatach bodajrze w latach 76-80 może przy CY łapa by pasowała

: pn cze 26, 2006 16:11
autor: Krzylu
w passatach masz silnik wzdluz a nie w poprzek i tak bedziesz musial szukac łapy i tak wiec lepiej kupic nieco nowszy silnik jak JR czy SB/RA
w CY niemasz hydrosow i ustawiasz zawory recznie

zreszta po co ci skrzynia zepnij TD ze skrzynia od 1.5D zobaczysz jak bedzie zapierdalal :hmm:

: pn cze 26, 2006 16:23
autor: szerszeniak
Krzylu pisze:w passatach masz silnik wzdluz a nie w poprzek
chyba nie do końca w zdłuz jest ale dopiero w B5 zreszta widać na obazku :bigok:

: pn cze 26, 2006 16:33
autor: vw_vandal
adi87, proponuje ci jak przedmówca 1.6 TD JR on jest niedrogi a dobry

: pn cze 26, 2006 22:36
autor: adi87
a w jakich granicach się wahają ceny JR-a? i czy duzo bedzie roboty ze zmiana? chodzi mi o instalacje czy duzo trza bedzie przerabiac?

: wt cze 27, 2006 00:25
autor: Krzylu
szerszeniak pisze:
Krzylu pisze:w passatach masz silnik wzdluz a nie w poprzek
chyba nie do końca w zdłuz jest ale dopiero w B5 zreszta widać na obazku :bigok:
koledze chodzi o 1.6TD o nr CY a to jest silnik z mk1 i passata b2 wiec wzdluz :grin:
JR i inne sa juz w B3 a tam juz jest calkiem inaczej silnik :hmm:

: wt cze 27, 2006 15:37
autor: vw_vandal
adi87, JR można kupić od 1200-1500 zł, a co do montarzu to nie bardzo się orientuje ale kolo montował go w swojej Mk1 i zajeło mu to 1 dzień a odemnie wziął tylko łapę tą od skrzyni z Mk2. Krzylu, jest w tych sprawach obcykany może coś tu pomoże!!

: wt cze 27, 2006 18:46
autor: adi87
No to czekamy na wypowiedź kolegi Krzylu :bigok:

[ Dodano: 27 Cze 2006 18:50 ]
Krzylu, a co z tą skrzynią? bo skrzynia jest w nim dobra. Jaka bedzie roznica miedzy ta 4biegowa od CK a 5tką od JR?

: wt cze 27, 2006 18:54
autor: vw_vandal
Jak dla mnie to 4 biegowa bedzie się szybciej bujała ale piątka będzie bardziej ekonomiczna

: wt cze 27, 2006 19:00
autor: adi87
a 4biegowa nie ma przypadkiem dluzszych przelozen niz 5? czy jest to samo tylko piatka jest "dodatkowa"?

: wt cze 27, 2006 19:07
autor: vw_vandal
Tak ma dłuższe przełożenia, ale na 4 biegu trzymasz go na dużych obrotach jadąc np 100 km\h, więcej spali niż byś jechał na 5 biegu. Miałem kiedyś Jette z 1.8 i zalożyłem 4 skrzynie od diesla ale miałem go tylko na kopanie tyłków cwaniaczkom. Mósisz zdecydować czy bryka ma być do ścigania czy do ścigania i przy tym ekonomiczna po to drugie da ci JR + 5 skrzynia. Tak myśle

: wt cze 27, 2006 19:31
autor: adi87
no to niech jest do scigania i ekonomiczna :bigok: dzieki vw_vandal, punkcik 4 U :bigok: