Strona 1 z 2
Odpalanie na zimnym
: pn gru 09, 2013 10:11
autor: tzebrowski
Witam
Otóż pojawił się losowy problem w moim autku (golf IV alh 66kw). Od czasu do czasu (powiedzmy 2 razy na siedem odpaleń), gdy autko jest po nocy jest problem z rozruchem. Generalnie odpala dość szybko, nie trzeba go chechłać, ale wygląda to tak jakby nie łapał na wszystkie gary. Powiedzmy najpierw załapuje na 2 gary, potem 3 i 4. Czasem odpala od strzała (pół obrotu rozrusznika), czasem to trwa ciut dłużej (powiedzmy 2s). Dodam, że świece niedawno wymieniłem na nowe beru. Akumulator ma 2 lata, kąt wtrysku między 43-52. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki. Co mogę ewentualnie sprawdzić?
Odpalanie na zimnym
: pn gru 09, 2013 22:27
autor: Komas
Przewody wysokiego napięcia, kiedy słabo pali? Jak jest wilgotno? np. po deszczu lub mgle? Filtr paliwa, może jeszcze pompka paliwa nie daje dobrego ciśnienia przy rozruchu
Odpalanie na zimnym
: pn gru 09, 2013 22:37
autor: barto125
Nie zapowietrza się?
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 03:17
autor: 12030
ropa się nie cofa?
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 08:54
autor: tzebrowski
Wczoraj, prawie po 20h stania gdzie temp ok 18 godziny była ~0stopni odpalił z pół obrotu. Dzisiaj z rana po 12h stania przy temp ~1stopni, nie odpalił normalnie. W tym sensie, że zaczął załapywać od razu ale nie na wszystkie gary. Jak odpali chodzi w miarę rowno. Filtr paliwa wymieniałem w te wakacje więc jest w miarę świeży. Przed filtrem paliwa mam założony zaworek jednokierunkowy. Filtr paliwa jest bez podgrzewacza. Generalnie jakiś jeden bąbel jest w przewodzie zasilającym pompę. W przewodzie zasilającym pompę zawsze jest paliwo. Dodatkowo zwiększyłem dawkę startową do 32900, nic to nie pomogło. Jak długo powinna się palić kontrolka świec po przekręceniu stacyjki, 2,4,5,6...s przy temp 0stopni? Dodatkowo, jeżeli po "ciężkim" odpalaniu zgaszę od razu silnik, i odpalę go ponownie, to pali od strzała. Dzisiaj postaram się przesunąć kąt wtrysku w okolice 60.
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 10:56
autor: ciachotdi
masz 3 tematy podwieszone w dziale a ty :
tzebrowski pisze:Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki. Co mogę ewentualnie sprawdzić?
może nie wiesz gdzie szukać
viewforum.php?f=35" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=476429" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=67570" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=369183" onclick="window.open(this.href);return false;
z miejsca bym walił warny jak leci
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 11:50
autor: tzebrowski
Jeżeli moderator uzna, że należy się warn to pewnie tak zrobi. A ty kolego "ciacho840" jeżeli nie zamierzasz nic wnosić do dyskusji to proszę nie zaśmiecaj tematu.
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 11:58
autor: ciachotdi
tzebrowski pisze:nie zaśmiecaj tematu
nie robił bym tego jak byś nie zaśmiecał forum
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 12:27
autor: tzebrowski
Jeżeli poczuwasz się do bycia moderatorem, to w tym wątku nie musisz tego pokazywać.
To co teraz uskuteczniasz to nie Twoja brocha, a wiadomo, bycie nadgorliwym gorsze od...
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 13:39
autor: ciachotdi
tzebrowski pisze: bycie nadgorliwym gorsze od...
nadgorliwość nadgorliwością ale porzadek musi być
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 13:46
autor: kasztanek
nie czepiaj się kąta wtrysku - jeżeli większość razy odpala poprawnie to kąt powinien być ok. moim zdaniem masz problem nieszczelności w układzie paliwowym, dostaje się gdzieś powietrze, ew ropa się cofa. fajnie gdybyś sprawdził korekty kiedy kuleje. ciekawe czy cały czas niedomaga ten sam/te same cylindry.
Re: Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 14:50
autor: tzebrowski
kasztanek pisze:nie czepiaj się kąta wtrysku - jeżeli większość razy odpala poprawnie to kąt powinien być ok. moim zdaniem masz problem nieszczelności w układzie paliwowym, dostaje się gdzieś powietrze, ew ropa się cofa. fajnie gdybyś sprawdził korekty kiedy kuleje. ciekawe czy cały czas niedomaga ten sam/te same cylindry.
Tylko tak się zastanawiam, czy problem wtedy nie występował by przy wyższych temp, i istniał by zawsze. Mój problem ewidentnie się pojawia gdy temp spada ponizej 8 stopni. Z drugiej strony ten problem trochę przypomina zapowietrzony układ paliwowy. Pamiętam, że jak majstrowałem przy pompie to zaraz przy pierwszym uruchomieniu auto podobnie się dusiło tylko w mniejszym stopniu.
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 17:46
autor: barto125
8 stopni, to temperatura załączania świec żarowych. Więc coś z nimi będzie, sprawdź jeszcze raz świeczki.
Odpalanie na zimnym
: wt gru 10, 2013 22:49
autor: Komas
Czujnik temp cieczy