Strona 1 z 1
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: ndz gru 08, 2013 15:46
autor: Developers
Witam!
Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi..
Troszke coś tam w silniku grzebałem..
Wymieniałem uszczelniacze na zaworach sprzęgło.
Rozrząd Niby Ok jest bo od strzała od pala.. Ale taki dymek wali siwawy i strasznie szczypie w oczy... To nie jest na bank olej... Bo inny by miał zapach.. Może być, że pompę mam o 1 ząbek do przodu ? Ale punkty się zgadzają na pompie na wałku aa na wale to już sam ustawiałem punkt boo inne koło zamachowe mam... Jak by wtryski lały to by na czarno kopcił ?
Re: Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy
: ndz gru 08, 2013 16:34
autor: rotkeh
Developers pisze:Witam!
Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi..
Troszke coś tam w silniku grzebałem..
Wymieniałem uszczelniacze na zaworach sprzęgło.
Rozrząd Niby Ok jest bo od strzała od pala.. Ale taki dymek wali siwawy i strasznie szczypie w oczy... To nie jest na bank olej... Bo inny by miał zapach.. Może być, że pompę mam o 1 ząbek do przodu ? Ale punkty się zgadzają na pompie na wałku aa na wale to już sam ustawiałem punkt boo inne koło zamachowe mam... Jak by wtryski lały to by na czarno kopcił ?
Miałem kiedyś 1,6 JR i jak źle ustawisz rozrząd to dymek będzie szczypał . Inne koło ciekawe a jak ustawiałeś rozrząd bo z tego co pamiętam , na wałku rozrządu masz nacięcie i tam blokujesz wałek względem płaszczyzny głowicy od strony sprzęgła, na pompie był punkt ,a na kole zamachowym zerkasz od strony sprzęgła wyciągasz zaślepkę i tam masz ten punkt , bodajże takie odlany znaczek zero(kiedyś sam się pomyliłem i szukałem gdzie ten punkt)
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: ndz gru 08, 2013 16:42
autor: Developers
Na wałku rozrządu jest taka krecha, że klucz płaski wchodzi 10 zabezpieczasz wałek ale ustawiasz go w pracę na 1 tłoku
Następnie na wale czyli na kole zamachowym ustawiasz punkt niestety nie miałem punktu bo inne koło zamachowe znalazłem ten punkt i zaznaczyłem...
i na pompie wtryskowej punkt co jest na kole i na blasze zabeziecza się kluczem 10 nasadową wsam raz wchodzi przez koło i w osłonę.
I na tej pod stawie założyłem rozrząd.. Troszkę mi zeszło aż znalazłem punkt na wale nie było kolizji nie chciał palić zmieniałem punkt wtrysku pompą do przodu i do tyłu.. Ale po silniku słychać troszkę pod wywyższone obroty...
Aa co do koła zamachowego mam od benzyny
Czyli próbować na pompie o 1 ząbek przestawiać do tyłu ???? Czyli opóźnić wtrysk ?
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: ndz gru 08, 2013 16:51
autor: rotkeh
Skoro miałeś dobrze wcześniej, a teraz jest lipa ,ja bym przestawiał na wale względem reszty, tylko dla pewności sprawdz czy nie blokuje nic.
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: ndz gru 08, 2013 17:43
autor: Developers
Zmieniałem sprzęgło z 200mm na 210mm koła zamachowego nie mogłem znaleźć od SB Diesla tam by był punkt na bank. Ale już znalazłem ten punkt bo silnik równo pracuje,, Nawet jak by był ząbek na wale inaczej by była kolizja albo by nie od palił aa nawet jak by od palił to by była nie równa praca silnika ?
Re: Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy
: ndz gru 08, 2013 18:03
autor: rotkeh
Developers pisze:Zmieniałem sprzęgło z 200mm na 210mm koła zamachowego nie mogłem znaleźć od SB Diesla tam by był punkt na bank. Ale już znalazłem ten punkt bo silnik równo pracuje,, Nawet jak by był ząbek na wale inaczej by była kolizja albo by nie od palił aa nawet jak by od palił to by była nie równa praca silnika ?
Z tego co pamiętam to z przestawionym wałem jeździłem praca była równa ale o wiele głośniej klekotał (nie było kolizji ).Dla pewności przestaw o 1 ząbek wcześniej jeśli będzie kolizja to na bank masz za wcześny ( wiem że szukając punktu przestawiałem co ząbek i szukałem zakresu kiedy wchodzi w kolizję i chyba kolizja wystepowała jak cofałem o 2 ząbki od punktu 0 ) Mogę się mylić to było jakieś 6 lat temu. Wtedy jak tu jest ok przestawiaj pompę
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: wt gru 10, 2013 20:03
autor: Developers
Nie ściągałem jeszcze rozrządu... Ale co za uwarzyłem... Na zimnym pali troszkę inaczej ciężej niż przed kombinacją... Nie równo chodzi jak spuszczę mu ssanie do końca... Bez ssania pod czas jazy na 5 biegu 20tys obrotów i mam 75 dziwne ?

aa wcześniej miałem 80... Może być, że ząbek jest na pompie machnięty ? Bo na wale pewnie nie ? Bo kolizja by była... Yyy Ale paliwem nie przepalonym wali nie miłosiernie.... Bliżej weekendu przestawię o ząbek na pompie do tyłu zobaczmy co to da...
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: pt gru 13, 2013 12:09
autor: Developers
Przestawiłem rozrząd... O 1 ząbek na wale nie ma kolizji silnikiem już nie szarpie.. Troszkę mniejszy dym rury... Ale szczypie... Na tym kole zamachowym na ciepłym silniku strasznie cieżko odpalić... Na zimnym wsiadam pół obrotu i chodzi nawet nie stęknie...
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: pt gru 13, 2013 22:10
autor: arka10
A ja jestem bardzo ciekawy jak znalazłeś GZP, bo to " ma kolizję, nie ma kolizji " nic w rzeczywistości nie daje.
Przecież żeby ustawić pompę wtryskową gdzie tolerancja jest - 0,01 mm na zegarze, potrzebny jest punkt GZP wyznaczony co do 1mm na kole zamachowym.
Aby ten punkt znaleźć robisz co następuje;
1. Wykręcasz wtryskiwacz na 4 cylindrze. ( Lepsze dojście niż na 1 ).
2. Kręcisz około 30° wałem korbowym przed przypuszczalny GZP.
3. Przez otwór po świecy i w komorze wstępnego wtrysku, wkładasz tę wysuwaną część z suwmiarki .
4. Ustawiasz suwmiarkę na np. 70mm i blokujesz.
5. Kręcisz wałem zgodnie z zegarkiem aż poczujesz że tłok dotyka do suwmiarki.
6. Oznaczasz na kole zamachowym ten punkt np. białym pisakiem.
7. Wyjmujesz suwmiarkę i kręcisz wałem około 30°po GZP.
8. Wkładasz suwmiarkę i kręcisz wałem przeciw zegarkowi aż tłok dotknie suwmiarki.
9. Oznaczasz ten punkt na kole zamachowym.
10. Wyjmujesz suwmiarkę.
11- Liczysz ilość zębów od 1 naznaczonego punktu do 2.
12. Dzielisz to przez 2 i masz prawie dokładny GZP.
Oczywiście wałek i pompę ustawiasz od nowa.
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: sob gru 14, 2013 00:51
autor: Q_mac
Trzeba było sobie wziąć stare koło zamachowe i nowe, porównać i określić punkt. Ja zmieniłem na koło zamachowe z Vento i były tam dwa znaki, w tym jeden pasował. Nie miałem najmniejszego problemu z rozrządem-ale myślałem co robię. BTW, jeśli nadal będziesz kombinował z rozrządem i ustawiał na oko-wykończysz silnik momentalnie.
Dziwny problem? Nie przepala paliwa ? Szczypie aż w oczy...
: ndz mar 02, 2014 14:53
autor: Developers
Wykręciłem wtrysk znalazłem punkt na 1 tłoku i na rozrządzie na pompie wszystko się zgadzało

Czyli na oślep trafiony był
Aaa szczypało w oczy bo miałem zły punkt wtrysku... Ustawiłem go na zimnym silniku i jest miód malina

Czyli na zimnym nawet bez ssania ze strzała od pala... Aaa na ciepłym nie grzeje świec 2-3 razy ob kręci i pali....